به گزارش صفیر گیلان،  به نقل از آستان نیوز، در شب میلاد ولادت سلطان سریر ارتضاء حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سراسر ایران اسلامی به خصوص شهر مقدس مشهدالرضا(ع) غرق در نور و سرور و شادمانی است. دلدادگان امام هشتم(ع) از ساعت ۱۸ با حضور در میدان شهدا در آیین سنتی گلباران حرم امام رضا(ع) […]

به گزارش صفیر گیلان،  به نقل از آستان نیوز، در شب میلاد ولادت سلطان سریر ارتضاء حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سراسر ایران اسلامی به خصوص شهر مقدس مشهدالرضا(ع) غرق در نور و سرور و شادمانی است.

1238739_881
دلدادگان امام هشتم(ع) از ساعت ۱۸ با حضور در میدان شهدا در آیین سنتی گلباران حرم امام رضا(ع) شرکت کردند و با دیدگانی مملو از اشک شوق وارد حرم امام مهربانی‎ها شدند.
امشب به میمنت ۱۲۹۱مین سال ولادت سراسر نور امام رضا(ع) زائران زیادی از دور و نزدیک در حرم ملکوتی این امام همام گردآمده‎اند و با زمزمه «رضا رضا» در حریم رضوی طواف عشق می‎کنند.
از همه خیابان‎های منتهی به حرم نیز نوای ملکوتی «رضا رضا» به گوش می‎رسد، همه جا شربت و شیرینی پخش می‎کنند.
چندین هزار خادم در این شب فرخنده لباس نوکری بر تن کرده تا به زائران حضرت شمس شموس خدمت کنند و از سوی دیگر شبکه‎های رسانه ملی و جهانی نیز امشب به صورت زنده در حال انعکاس حال و هوای با صفای حرم امام مهربانی‎ها هستند تا این صحنه‎های شادی و معنوی را برای جهانیان به نمایش بگذارند.
بهشت ایرانیان امشب مملو از عاشقان و ارادتمندان به ساحت پاک خاندان پیامبر نیکو گفتار است، صحن انقلاب اسلامی نیز هنگام نوای نقاره‎خانه شور و حال غیر قابل توصیفی پیدا کرد.

145223_512
طبق برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته ویژه برنامه‎های جشن شب میلاد امام رضا(ع) از ساعت۱۸:۳۰ در صحن جامع رضوی آغاز و تا ساعت ۱۲ بامداد ادامه دارد، در این مراسم آیت‎الله محمد‎سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و آیت الله سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی می‎پردازند.
تواشیح خوانی، پخش کلیپ مسیر زیارت امام رضا(ع) از طریق ویدئو مپینگ، حضور خادمان بارگاه منور حضرت معصومه(س)، مداحی، اجرای مسابقه، شعرخوانی، قرائت دعای توسل و سرود خوانی از دیگر برنامه‎های این مراسم باشکوه می‎باشد که هم اکنون طبق برنامه در حال برگزاری است.