به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش؛ انتخابات با برگه رای سند جمهوری اسلامی است/مشروعیت نظام به ۲ عامل رهبری دینی و مردم بستگی دارد/ملاک کارهیئت اجرایی و نظارت نظر مراجع چهار گانه است/فرمانداری ها در کنار انتخابات شورای شهر و روستا درگیرانتخابات ریاست جمهوری هستند. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان  در جلسه توجیهی […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش؛ انتخابات با برگه رای سند جمهوری اسلامی است/مشروعیت نظام به ۲ عامل رهبری دینی و مردم بستگی دارد/ملاک کارهیئت اجرایی و نظارت نظر مراجع چهار گانه است/فرمانداری ها در کنار انتخابات شورای شهر و روستا درگیرانتخابات ریاست جمهوری هستند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان  در جلسه توجیهی انتخابات در سالن جلسات فرمانداری فومن با اشاره به اینکه من به شخصه از زحمات همه ی انهایی که در این مدت از آغاز ثبت نام تا تایید صلاحیتها تلاش و زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنم گفت: فرمانداری ها در کنار انتخابات شورای شهر و روستا درگیر انتخابات مهم ریاست جمهوری هم هستند.
 وی با بیان اینکه بر اساس قانون، انتخابات در بخش نظارتی ساماندهی می شود، افزود: جلسات توجیهی در شرق، غرب و مرکز استان برگزار شده است.
 سید کاظم دلخوش  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل کردن به قانون، گفت: نباید کاری غیر قانونی صورت گیرد و هیات نظارت و اجرایی در انتخابات باتوجه به اینکه وظایفشان متفاوت است اما باید در کنار هم  و دست در دست هم کارها را بدرستی انجام دهند زیرا صحت انتخابات با هیئت نظارت و اجرایی است.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اشاره به اینکه  انتخابات با برگه رای سند جمهوری اسلامی است گفت:پای صندوق رای رفتن مردم  و  تعرفه و  شمارش برای جمهوری اسلامی  بسیار مهم است.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اشاره به اینکه  امروز چشم همه ی دنیا به حضور مردم در صحنه انتخابات است گفت:نظام ما مشرو عیتش به دو عامل مهم یک رهبری  اگاه دینی ودوم  حضورمردم استوار است .
 دلخوش  با بیان اینکه رأی مردم به نظام و دینمان مشروعیت می بخشد، گفت: جایگاه مجلس و ریاست جمهوری یک جایگاه سیاسی است که شورای نگهبان به راحتی می تواند در راستای کاندیداهای ریاست جمهوری تحقیق کند اما نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس نظر استناد ۴ مرجع اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال است.
ایشان ملاک کارهیئت اجرایی و نظارت را نظر مراجع چهار گانه خواند و گفت:دوستان تلاش کنید به موارد قانونی اگاه و مطلع و با ارامش کارها را پیش ببرید.
وی خواستار حفظ حرمتها شد و گفت:هدف ما مشارکت بیشتر مردم و ارای ثبت شده برایمان مهم است.
دلخوش تصریح کرد؛ما از اول گفتیم” مر”قانون نه کمتر نه بیشتر  و اقایون اجرایی حق ندارند خارج از مراجع چهار گانه نظر بدهند.
وی تاکید کرد در شهرهای کوچک مشکلات هست دوستان دقت کنند و اگر مشکلی هست گزارش دهند  تا ما رسیدگی کنیم.
ایشان از نماینده شهرستان خواست تا بر سر هر صندوق ناطری داشته باشد و برای هر ۱۵ صندوق یک ناظر  تا کاملا انتخابات سالم برگزار شود. وی شهرستان فومن را با ۱۶۰ صندوق خواند و گفت: از طرف نماینده ۱۱ ناظر بر صندوق ها نظارت کنند. /خبرنگار؛زلیخا صفری راسته کناری