به گزارش صفیر گیلان؛مراسم مالک و مدیر عامل نئوپان فومنات در شهرستان فومن عصر روز جمعه در مسجد جامعه و نیز شامگاه شب شنبه در کارخانه بزرگ نئوپان فومنات برگزار شد امام جمعه فومن:صوابی از ذکرهای خوانده شده در مصلای فومن و بر سفره کارگران به مرحوم مشمولی خواهد رسید و این در حالی است […]

به گزارش صفیر گیلان؛مراسم مالک و مدیر عامل نئوپان فومنات در شهرستان فومن عصر روز جمعه در مسجد جامعه و نیز شامگاه شب شنبه در کارخانه بزرگ نئوپان فومنات برگزار شد

امام جمعه فومن:صوابی از ذکرهای خوانده شده در مصلای فومن و بر سفره کارگران به مرحوم مشمولی خواهد رسید

و این در حالی است که حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن در این مراسم   خطاب به فرزندان  این مدیر پر تلاش گفت:امشب همسر جناب مهندس مشمولی به ما قول دادند که ادامه دهنده راه این مرد بزرگ باشند و شما فرزندان روح بابا را  با خود دارید و سعی کنید ادامه دهنده راه پدر بزرگوارتان باشید.

وی افزود: به گفته مدیر تولید نئوپان فومنات این شرکت به زودی با راه اندازی خط جدید تولید  برای ۲۰۰ نفراشتغال ایجاد خواهد کرد و این حرکت در آشفته بازار اقتصادی کشور و تحریم حرکتی ستودنی است.

امام جمعه فومن از حضور ۸۰۰ نفر در این کارخانه  که با خانواده کارگران باید ضرب در ۵ شود اشاره و افزود:  امروز از فکر و اندیشه  مرحوم علی مشمولی  تعدادی دارند ابرومندانه زندگی می کنند و این ارزش است و من به عنوان امام جمعه این ارزش را برای سرمایه گذاران اعلام می کنم .

صفوی تاکید کرد: امروز هر پدری که از این کارخانه سفره ای برای خانواده پهن می کند و پیش خانواده شرمنده نمی شود صوابش برای مرحوم مشمولی است و این برای شما بازماندگان افتخاری بزرگ است.

امام جمعه فومن در خصوص ساخت مصلای بزرگ شهر فومن گفت:  این مصلا که به علت نبود اعتبارات و بودجه در خاک و خاشاک و خرابه شده بود به دستان مهربان  مرحوم مهندس علی مشمولی با بهترین سازه که امروز ابروی شهرستان است ساخته و من اگر این موضوع را نگویم قلبم آزرده می شود.

صفوی خطاب به خانواده مشمولی گفت: هر اذان و هر نمازی که در این سازه محکم که قرنها می تواند  دوام داشته باشد خوانده شود صوابش برای مهندس مشمولی هم خواهد بود.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه این مرد بزرگ و این تاجر در بیشتر اوقات با لباس کار در کارخانه حضور داشت و من این را بارها که با مسئولان در کارخانه می امدم  دیده ام.

توسط معاون اول رییس جمهور دکتر جهانگیری انجام شد

بزرگترین خط تولید محصولات فرآوری چوب در کشور با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

IMAGE635574284408377500

 با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در گیلان

طرح توسعه شرکت نئوپان فومنات  در تاریخ ۷ شهریور ۹۵ به بهره برداری رسید

 فرماندار فومن در اخرین گفتمان خود در مورد شرکت نئوپان فومنات؛

محمود قاسم نژاد با بیان این که نئوپان حدود ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، افزود: بیش از ۷۰ درصد از نیروهای شرکت نئوپان فومنات از نیروهای بومی شهرستان فومن هستند.

فرماندار فومن با اعلام این که باید با کمک همه مسئولان ذی ربط ، کاستی های مرتبط با شرکت نئوپان را برطرف کرد، گفت: باید با تمام توان برای جلوگیری از بیکاری کارگران این کارخانه حمایت شود.

 علی پیرگورابی قائم مقام صنف درودگران شهرستان رشت

 پیرگورابی با ابراز تاسف از این ضایعه بزرگ درگذشت مدیر عامل نئوپان فومنات اظهارکرد: نئوپان فومنات یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مجموعه های صنایع سلولزی در گیلان است که ضمن تولید انبوه و اشتغال تعداد زیادی از گیلانیان با مدیریت مشمولی توانسته بود چراغ لرزان این صنعت در گیلان را روشن نگاه دارد. امیدواریم در گذشت مدیرعامل این شرکت در روند کاری و تولید این مجموعه بومی و توانای استان خللی وارد نکند.

استاندار محترم گیلان،

استاندار محترم گیلان، جناب آقای دکتر مصطفی سالاری، طی پیامی وفات مهندس مشمولی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع سلولزی فومنات را به خانواده عزادار ایشان تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم مشمولی
سلام علیکم؛
با نهایت تاثر و تاسف بدینوسیله درگذشت مرحوم مغفور، جناب آقای مهندس علی مشمولی (مدیرعامل مجتمع صنایع سلولزی فومنات) را تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت می نمایم.

شرکت نئوپان فومنات 

شرکت نئوپان فومنات در سال ۱۵/۱۱/۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۲۷۹۰۵ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید این شرکت سال ۱۵/۰۹/۱۳۸۲ پروانه بهره برداری صنایع و معادن با ظرفیت تولید ۴۸۰۰۰متر مکعب و سال ۳۱/۰۶/۱۳۸۶ کارت بازرگانی اخذ نمود. این شرکت کلیه مجوز های لازم را اخذ نموده است و به فعالیت تولیدی مشغول است.

مجتمع صنایع سلولزی فومنات در میان کوهپایه های زیبای البرز، منطقه سردار جنگل گیلان، با هدف تقویت تولید ملی، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی، در زمینی به مساحت بیش از ۳۰ هکتار احداث گردیده است تا با احترام به بقای جنگل عزیز و ایجاد فضای مناسب اقتصادی زمینه ساز پرورش سریع الرشد ترین درخت دنیا یعنی صنوبر در مزارع شده تا رونق و اشتغال را برای اهالی منطقه و دیگر نقاط کشور فراهم آورد.
مجتمع در راستای تنوع تولیدات و احترام به نیاز مصرف کنندگان، خطوط تولید ام دی اف، روکش ملامینه و هایگلاس با قابلیت تولید انواع رنگ ها و طرح را، راه اندازی نموده است. تنوع طرح و رنگ محصولات تولید این شرکت، در کشور کم نظر و حاکی از توجه به نیازهای مشریان می باشد.

مجتمع صنایع سلولزی فومنات علاوه بر خط تولید نئوپان، یک خط تولید MDF خام، یک خط آغشته سازی، سه خط روکش ملامینه و یک خط هایگلاس را با افتخار راه اندازی کرده است.

خط تولید هایگلاس این شرکت که با نام تجاری پلی گلاس فومنات به بازار عرضه میگردد اولین و تنها خط تولید هایگلاس ایران میباشد که تخته هایی در ابعاد بزرگ ۳٫۶۶ × ۱٫۸۳ تولید می نماید. محصول تولیدی این مجتمع از نظر کیفی نیز رقیب محصولات مشابه خارجی می باشد.

گروه صنعتی فومنات با بهره گیری از کارشناسان و نخبگان صنعت و دانشگاه همواره در حال بهینه سازی تجهیزات، ماشین آلات و ارتقای کیفیت می باشد. محصولات این مجتمع در حال حاضر از استاندارد ملی ایران تبعیت می نماید و بالاترین کیفیت به بازار عرضه می گردد.
گفتنی است با راه اندازی خطوط تولید جدید نئوپان با ظرفیت تولید ۱۲۰۰ مترمکعب در روز، ظرفیت تولید نئوپان خام به ۶برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت و مجموع ظرفیت تولید آن به ۱۴۰۰ مترمکعب در روز خواهد رسید.
عمده ماده اولیه مصرفی کارخانه مقطوعات چوبی غیر قابل استفاده در صنایع دیگر است که به صورت هیزمی و ضایعات نجاری (مانند پشت لا و خاک اره) می باشد.

/زلیخا صفری