اختصاصی /صفیر گیلان؛قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور از ۱۳ بهمن ماه در رشت و در  سینما میرزاکوچک اکران شد. وی افزود: در این چشنواره  ما ۱۲ فیلم از بخش سودای سیمرغ را داشتیم  که  ۱۱ فیلم سینمایی […]

اختصاصی /صفیر گیلان؛قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور از ۱۳ بهمن ماه در رشت و در  سینما میرزاکوچک اکران شد.

وی افزود: در این چشنواره  ما ۱۲ فیلم از بخش سودای سیمرغ را داشتیم  که  ۱۱ فیلم سینمایی و یک انمیشن «فیل شاه» بود.

مصفا با بیان اینکه ما پنج روز اول اکران فیلم ویژه کودک را داشتیم گفت: جدا از این فیلم ها  ۴ فیلم کودک و انمیشن« فیل شاه» برای کودکان اکران شد که با هماهنگی مدارس کودکان رایگان فیلم ها را دیدند.

مسئول روابط عمومی اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین استقبال از جشنواره فیلم فجر در گیلان  را بسیار عالی خواندو گفت: ما بلیت جشنواره را انلاین و به شکل  فروش گیشه فروختیم و  بلیت انلاین با استقبال خوب همراه بود.

وی  با اشاره به اینکه مجموعا از فروش گیشه و اینترنتی و میهمانان ویژه و بخش کودکان ۱۲ هزار نفر از جشنواره دیدن کردند گفت:.ما ۲۵ سانس اکران فیلم داشتیم که استقبال خوب باعث شد در روز های اخر علامه بر ۱۹ سانس ما شش سانس هم اضافه کنیم و ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب هم اکران داشته باشیم.

وی فیلمهای  لاتاری و عرق سرد و تنگه ابو غریب و مصادره از جمله فیلم هایی خواند که تماشاگران از این فیلم ها استقبال بیشتری داشتند .

ایشان با اشاره به اینکه ما شب گذشته اخرین سانس جشنواره را روز ۲۲ بهمن برگزار کردیم گفت:خوشحالیم که مردم گیلان توانستند این رویداد هنری را در گیلان تجربه کنند.

مصفا همچنین در خصوص حضور میهمانان ویژه به خبرنگار صفیر گیلان گفت: مدیر کل صدا و سیمای گیلان و مدیر کل فرهنگی اجتماعی استاندار و اعضای شورای شهر رشت و معاون فرهنگی و معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از میهمانان ویژه این جشنواره بودند.

شایان ذکر است که  جشن دلتنگی، هایلایت، مصادره، اتاق تاریک، عرق سرد، لاتاری، کامیون، شعله‌ور، امپراطور جهنم، تنگه ابوغریب، سرو زیر آب و فیلشاه از جمله فیلم های بود که طی این مدت در استان گیلان شد./زلیخا صفری