به گزارش صفیر گیلان،محمدرضا نازک کار در دیدار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت،اظهار کرد:وظیفه خطیر نگهداری بالغ بر ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان به ارزش سرمایه‌ای بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بر عهده اداره […]

 

به گزارش صفیر گیلان،محمدرضا نازک کار در دیدار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت،اظهار کرد:وظیفه خطیر نگهداری بالغ بر ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان به ارزش سرمایه‌ای بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد که سالانه بالغ بر ۷۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای این امر مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از آسفالت یکصد کیلومتر از راه های اصلی استان در یکسال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد:در صورت تامین اعتبارات مالی از سوی دولت می توان این رقم را تا پایان تابستان امسال به ۲۵۰ کیلومتر ارتقا داد.

وی با بیان اینکه در بخش نگهداری از راه ها در سال گذشته بالغ بر هفت هزار تن آسفالت جهت لکه گیری محورها مورد استفاده قرار گرفت، عنوان کرد:در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته،در طول بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان عملیات خط کشی اجرا شد.

این مقام مسئول،با اشاره به اینکه حفظ حریم راه ها از مهتمرین اولویت   های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان میباشد،گفت:این اداره کل با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی تمام سعی و تلاش خود را  درخصوص حفظ و نگهداری از حریم قانونی راه های استان به کار گرفته و در این زمینه تقاضا داریم که از طریق تریبون مقدس نماز جمعه ضرورت رعایت حریم راه ها و نقش و تاثیری که این امر در ایمنی تردد کاربران جاده ها دارد،برای عموم نمازگزاران تشریح شود.

نازک کار،ضمن اشاره به فعالیت ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان،خاطرنشان کرد:طی سال گذشته حدود ۹.۵ میلیون تن کالا از مبدا استان گیلان به سایر نقاط کشور حمل گردید.

وی درخصوص سامانه های حمل و نقل هوشمند نیز یادآور شد:در حال حاضر محورهای برون شهری استان مجهز به ۴۴ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۲ سامانه نظارت تصویری و ۴۲ سامانه فعال ترددشمار بوده که در ۸۴ محور رفت و برگشت استان فعال می باشد. تلاش می شود تعداد این سامانه ها به ۵۴ دستگاه افزایش یابد.