به گزارش صفیر گیلان، جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت ساماندهی فضا و تجهیزات آموزشی استان گیلان با حضور آرش مردانی مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور و علی دقیق مدیر‌کل نوسازی مدارس استان برگزار شد. مهندس علی دقیق دراین جلسه ضمن بیان نکاتی در مورد وضعیت فضاها وتجهیرات مدارس گفت: همه باید […]

به گزارش صفیر گیلان، جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت ساماندهی فضا و تجهیزات آموزشی استان گیلان با حضور آرش مردانی مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور و علی دقیق مدیر‌کل نوسازی مدارس استان برگزار شد.

مهندس علی دقیق دراین جلسه ضمن بیان نکاتی در مورد وضعیت فضاها وتجهیرات مدارس گفت: همه باید بسیج شویم تا ساماندهی و حفظ و نگهداری مطلوب فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی به عنوان سرمایه­ های ملی باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود بسیار مهم می باشد، افزود: تاکید ما این است که استانداردهای فضا و تجهیزات آموزشی برابر با ضوابط سازمان رعایت شود.

مدیر‌کل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه فضاها و تجهیزات آموزشی مطلوب می توانند زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه های نظام تعلیم و تربیت کشور باشند، تاکید کرد: حفظ و نگهداری بهینه تجهیزات نیز مورد توجه قرار دارد.

تاکید بر رعایت استانداردها و دستورالعمل ها در تهیه تجهیزات آموزشی

آرش مردانی مدیرکل ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور درادامه این جلسه ضمن بررسی و ارزیایی روند ساماندهی فضا و خرید تجهیزات آموزشی در استان گیلان، ضوابط و استانداردهای فنی خرید تجهیزات و الزامات قانونی آن را برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در فلسفه و مقدمه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به فضا و تجهیزات آموزشی اشاره شده و مورد تاکید قرارگرفته است. تصریح کرد: تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی متناسب با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منطبق بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از سیاست های اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور می‌باشد.
مردانی با بیان اینکه خرید تجهیزات آموزشی باید با براساس استانداردها صورت گیرد، افزود: تاکید ما این است در تهیه تجهیزات آموزشی ضمن رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و آیین نامه های موجود، نیازسنجی از آموزش و پرورش نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیر کل ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور ﺿﺮورت و ﻧﻘﺶ آﻣﻮزش برای کارشناسان تجهیزات ادارات کل را مهم برشمرد و اظهارداشت: برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزشی برای ارتقاء توان فنی کارشناسان تجهیزات باید مورد اهتمام قرار گیرد