فرمانده دانشکده هواپیمایی نیروی زمینی ( هوانیروز) ارتش جمهوری اسلامی گفت: لازم است که حماسه‌ خلبانان هوانیروز در امداد و نجات در سال‌های دفاع مقدس تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان ولی رحمانی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از خلبانان پیشکسوت تجسس و نجات هوایی دوران دفاع مقدس در اصفهان  با بیان اینکه دفاع مقدس گنج بی‌پایان است، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس معبری برای دست‌یابی به این گنج بی‌پایان است.

وی به جسارت و شجاعت خلبانان هوانیروز در عرصه امداد و نجات و تجسس اشاره کرد و ادامه داد: خلبان هوانیروز بی هیچ پروایی و در زیر رگبار گلوله‌ها دشمن به یاری همرزمان خود از جمله خلبانانی که جنگنده‌هایشان هدف قرار می‌گرفت، می‌شتافتند.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز هم هوانیروز ارتش با انجام عملیات تجسس و نجات هوایی و پروازهای اورژانس هوایی در ده‌ها مرکز اورژانس هوایی در سطح کشور به هموطنان خود خدمت می‌کند.
وی اضافه کرد: خلبانان هوانیروز در کنار کادر درمان و پرستاران برای حفظ جان انسان‌ها و بیمارانی که در شرایط سخت قرار دارند، با همان روحیه دوران دفاع مقدس حضور دارند و در این راه شهدایی تقویم کرده‌اند.

سرهنگ رحمانی خاطر نشان کرد: پرستاری و درمان در این پروازها با ورود بیماران به بالگرد شروع می‌شود تا زنجیره خدمات هوانیروز به مردم و میهن در همه زمینه‌ها هرگز قطع نشود.

وی گفت: اقدامات و خدمات درمانی هوانیروز با توجهات امیر سرتیپ خلبان قربانی فرمانده هوانیروز کشور در سطح کشور در حال گسترش است.

سرهنگ رحمانی در پایان  خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: شما مسوولان فردای هوانیروز ارتش هستید  و تلاش کنید با بهره‌گیری از خاطرات و حماسه‌های دفاع مقدس و نیز خدمات هوانیروز به مردم، الگوی خدمت قهرمانانه را برای خود ترسیم کنید.

آیین تجلیل از خلبانان پیشکسوت تجسس و نجات هوایی دوران دفاع مقدس همزمان با ایام ولادت حضرت زینب (ع) و روز پرستار در  دانشکده هوانیروز ارتش برگزار شد.

تعدادی از پیشکسوتان در این مراسم به بیان حماسه‌ها و خاطراتی از عملیات مشترک خلبانان و کارکنان تجسس، نجات هوایی و بهداری ارتش در میدان نبرد و صحنه جنگ و همچنین نقش بی‌بدیل هوانیروز ارتش در انتقال مجروحان و جانبازان از صحنه نبرد و شروع عملیات امداد از لحظه دریافت مجروح و در بالگرد پرداختند.

 

هوانیروز از زیرمجموعه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه جابه‌جایی و پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش را به عهده دارد.