به گزارش صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تبریک سال نو اظهار کرد: امیدوارم همه مدیران با نظارت بیشتر بر حوزه های مرتبط و عملیاتی کردن پروژه ها در راستای رفع مشکلات تلاش کنند. فاطمه شیرزاد با اشاره به بیستم فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته ای و روز هنر انقلاب […]

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تبریک سال نو اظهار کرد: امیدوارم همه مدیران با نظارت بیشتر بر حوزه های مرتبط و عملیاتی کردن پروژه ها در راستای رفع مشکلات تلاش کنند.
فاطمه شیرزاد با اشاره به بیستم فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته ای و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: یاد و خاطره شهدای هسته ای و شهید آوینی را گرامی می داریم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
شیرزاد با قدردانی از عملکرد شهرداری رشت در نوروز ۹۷ تصریح کرد: یقینا کاستی هایی وجود داشته و باید نسبت به رفع نواقص اقدام شود.
وی افزود: دیگر حوزه های خدمات رسان در حوزه گردشگری باید در کنار مدیریت شهری در راستای جذب گردشگر تلاش کنند و در نوروز امسال اسکان مسافرین نوروزی یکی از مشکلات مهم و قابل مشاهده در رشت بود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به کمپینگ پارک ملت اشاره و بیان کرد: وضعیت این کمپینگ باید تعیین تکلیف شود و استان گیلان و شهر رشت در تمامی فصول سال دارای مسافر بوده و وضعیت فعلی اسکان شایسته شهروندان و گردشگران نیست.
شیرزاد به تقویت اقامتگاه های فعلی در رشت تاکید و گفت: در حال حاضر ۳۵۰ سرویس بهداشتی در سطح رشت وجود دارد و این تعداد پاسخگوی نیاز شهر نیست.
وی افزود: در سال ۹۶ در این راستا نشست هایی با شهردار رشت برگزار شد و شهردار نیز در این باره قول مساعد داد اما تا کنون اقدامی در این حوزه انجام نشده است .
شیرزاد بیان کرد: کمبود سرویس های بهداشتی در پیاده راه فرهنگی، صیقلان و… باید با اتخاذ تدابیر لازم توسط شهردار برطرف شود.
وی به وضعیت ساعت شهرداری رشت اشاره و گفت: ساعتی که در ساختمان قدیمی شهرداری نصب است از هر ضلع یک زمان متفاوت را نشان می دهد و باید اصلاح شود.
وی با ابراز گلایه از عدم توجه به عنوان شهر خلاق خوراک رشت در ایام نوروز اظهار کرد: در طول ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی غرفه ای با عنوان شهر خلاق خوراک رشت وجود نداشت و فقط یک غرفه متعلق به بخش خصوصی در این زمینه مشغول فعالیت بود.
شیرزاد افزود: با توجه به سفرهای متعدد و تحمیل هزینه های هنگفت پیرامون شهر خلاق خوراک رشت ، عدم توجه به این مهم در ایامی که در شهر ازدحام گردشگر وجود دارد غیر قابل پذیرش بوده و در واقع این ظرفیت نادیده گرفته شده و فاطمه قدیمی به عنوان مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت باید در این باره پاسخگو باشد.
وی با قدردانی از عملکرد سازمان آتشنشانی شهرداری رشت اظهار کرد: پرسنل آتشنشانی در این ایام همچون دیگر روزهای سال با تمام توان به فعالیت پرداختند و انتظار داریم با نیازسنجی های انجام شده به زودی ایستگاه آتشنشانی در میدان جهاد رشت راه اندازی شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به وضعیت نامناسب میدان امام علی و میدان امام حسین (ع) رشت تصریح کرد: وضعیت این دو میدان باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و اقدامات مورد نیاز در آن انجام شود.
شیرزاد با اشاره به وضعیت سراوان و جداسازی سایت مربوط به آن اظهار کرد: نصب مخازن جدید زباله در سطح رشت باید طی مدت زمان دو هفته انجام شود و این مهم به عنوان یک الزام به معاونت خدمات شهری تاکید می شود.
وی افزود: همچنین به منظور کاهش و رفع بوی نامطبوع در سراوان باید اقداماتی عاجل انجام و با ساماندهی و مدیریت زباله موجبات رضایتمندی ساکنین سراوان و شهروندان رشت فراهم شود .
شیرزاد با اشاره به مبحث تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: این مهم باید هدفمندانه تر پیگیری و برنامه های ۶ ماهه نخست سازمان پسماند شهرداری رشت به کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا ارائه شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با ابراز نگرانی از وضعیت بازار رشت خاطر نشان کرد: بارها از این بابت ابراز نگرانی کرده و بازار رشت نیازمند توجه بوده و ما نگران هستیم که در صورت بروز حریق و حوادث مشکلات غیر قابل کنترل ایجاد شود.
وی به پرداخت نکردن معوقات پایان سال کارگران حجمی و شرکتی شهرداری رشت توسط پیمانکاران اشاره و گفت: کارگران شهرداری رشت از اقشار ضعیف جامعه هستند و پرداخت مطالبات آنان در اولویت باشد.
شیرزاد با تاکید بر اینکه از پاکبانان شهرداری رشت نباید در رفت و روب ورزشگاهها استفاده شود بیان کرد: اگر قرار است از توان کارگران رفت و روب شهرداری برای نظافت ورزشگاهها استفاده کنند باید پاداشهای جداگانه برای آنان در نظر گرفته شود.
وی افزود: شهرداری رشت با سازمانهای دیگر تعامل خوبی دارد اما نباید زحمات کارگران بدون مزد و پاداش بماند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به اصلاح تندیس آیت الله احسانبخش اشاره و بیان کرد: این اقدام توسط شهردار منطقه دو در حال انجام است.
شیرزاد با تبریک انتصاب نماینده جدید ولی فقیه و تقدیر از زحمات نماینده اسبق ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: یقینا با توجه به ویژگیهای خاصی که در حجت الاسلام فلاحتی وجود دارد مدیران با مسئولیت پذیری بیشتری به امور می پردازند.
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات مدیران و پرسنل شهرداری بالاخص حوزه معاونت خدمات شهری اظهار کرد: رسانه ها درباره برخی المانهای نوروزی رشت انتقاداتی داشتند و باید نقد منصفانه را بپذیریم.
محمد حسن عاقل منش افزود:سازمان سیما و منظر برای نصب المانها در سطح رشت فقط به ایام نوروز بسنده نکند و با نصب المانهای زیبا در ایام مختلف موجبات نشاط و زیبایی بیشتر شهر را فراهم کند.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته مطالبات پرسنل شهرداری رشت پرداخت شده است گفت: متاسفانه کارگران شرکتی و حجمی بخش رفت و روب هنوز عیدی خود را دریافت نکرده و این در حالی است که شهرداری به تعهدات خود بابت شرکتهای پیمانکاری عمل کرده است.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: رفتگران شهرداری برای پاکسازی شهر رشت در نظر گرفته شده و نباید از آنان برای نظافت ورزشگاه ها استفاده کنند.
محمد حسن علیپور افزود: کارگران شهرداری رشت مظلوم واقع شده اند و برخی از آنها هنوز پاداش و حقوق اسفند خود را نگرفته اند .
وی با انتقاد از به کارگیری کارگران شهرداری رشت در رفت و روب ورزشگاههای شهر بیان کرد: برای برگزاری مسابقات ورزشی حق بلیط دریافت می شود و خودشان نیز باید نسبت به رفت و روب و پاکسازی ورزشگاه ها اقدام کنند.
علیپور به عدم ایجاد غرفه شهر خلاق یونسکو در ایام نوروز اشاره و گفت: ظرفیت شهر خلاق خوراک رشت در ایام نوروز نادیده گرفته شده و این موضوع تاسف برانگیز است.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز اظهار کرد: تیم داماش تشکیلات فرهنگی دارد و بعد از انجام هر بازی نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام و فقط زحمت خارج کردن زباله از ورزشگاه به عهده پرسنل رفت و روب شهرداری رشت است.
اسماعیل حاجی پور افزود: برای تیم داماش مقوله فرهنگ بسیار مهم است و همواره سعی داریم فرهنگ غنی گیلان و رشت را در عملکردمان به نمایش بگذاریم.
وی با قدردانی از عملکرد سازمان آتشنشانی شهرداری رشت تصریح کرد: عملکرد سازمان آتشنشانی رشت در حد استانداردهای جهانی است و از توانمندیهای بالایی برخوردار است.
حاجی پور افزود: خدمات شهری و سیما و منظر شهرداری رشت در ایام نوروز بیش از توانشان فعالیت کردند.
حاجی پور بیان کرد: رشت باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و در ایام نوروز فقط شاهد نصب چادرهای مسافرتی در سطح رشت بوده و تنها چیزی که عاید شهر شد پسماند زباله های آنان بود.
وی با ابراز گلایه از عدم توجه به مباحث تاریخی و فرهنگی رشت گفت: خانه میرزا، ساختمان شورا، بقعه خواهر امام، مقبره میرزا کوچک و.. با برنامه ریزی بهتر می توانست آورده های خوبی برای رشت در ایام نوروز به همراه داشته باشد .
وی بازار رشت را انبار باروت دانست و بیان کرد: بازار قلب تپنده رشت است و اگر حریقی در آن ایجاد شود فاجعه ای عظیم رخ می دهد .
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: در پارکهای رشت ۳۵۰ سرویس بهداشتی وجود دارد و با انجام لایروبی های متعدد سعی کردیم در ایام نوروز مشکلی ایجاد نشود.
علی مقصودی با اشاره به گلایه شهروندان پیرامون وضعیت آسفالت رشت گفت: با توجه به حجم آسفالت در شهر یقینا نواقصی وجود دارد اما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این مشکلات برطرف شود و با ۳۴ پیمانکاری که در رشت وجود دارند در این باره نشست داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه رفع نقص علائم راهنمایی و رانندگی ، رنگ آمیزی ترافیکی آخر سال ، تعمیر جداول میادین ، پاکسازی نقطه ای محلات ، و اجرای ۶۴ برنامه پاکسازی محلی به غیر از پاکسازیهای عمومی و روزانه در رشت از دیگر اقدامات حوزه خدمات شهری در ایام نوروز بود اظهار کرد: اخیرا با هماهنگی های انجام شده نخاله های ساختمانی را در زمینی در مجاورت شرکت کودآلی ایجاد و طی این مدت حدود ۴۰ تن نخاله ساختمانی در آنجا سرازیر شد.
مقصودی به رفع نواقص مربوط به روشنایی معابر و … اشاره و تصریح کرد:
در این ایام با جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان در سامانکده ها سعی در پاکسازی چهره شهر به لحاظ بصری داشتیم.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت به کمپینگ پارک ملت اشاره و گفت: این کمپینگ در یک هفته باقی مانده به ایام نوروز کاملا فعال و با آماده سازی سرویس های بهداشتی و… برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد.
وی افزود: پیشنهاد می کنیم با راه اندازی چهار کمپینگ در چهار نقطه ورودی به شهر رشت در راستای اسکان مسافران نوروزی اقدام شود و در نوروز سال ۹۷ از شب عید تا ۱۳ فروردین ماه ۶ هزار و ۵۳۷ چادر در چهار پارک شهر از جمله بوستان کشاورز ، بوستان ملت و پارک دانشجو و.. برپا شد که یکهزار و ۵۳۳ چادر در کمپینگ بوستان ملت بوده است .
مقصودی با بیان اینکه تمام تلاشمان را به منظور ارتقای خدمات رسانی در ایام نوروز به کار گرفتیم تصریح کرد: بابت نقایصی که در این ایام وجود داشته عذرخواهی کرده و تمام تلاش خود را به منظور رفع کمبودها و رضایتمندی شهروندان و گردشگران به کار می گیریم.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: سازمان آتشنشانی شهرداری رشت ۲۴۳ مورد ماموریت از چهارشنبه آخر سال تا ۱۵ فروردین انجام داد .
بابک رمضانی افزود: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال آموزش اقدامات ایمنی ، آماده باش ۳۱۰ آتشنشان در ۱۳ ایستگاه آتشنشانی در دستور کار سازمان قرار گرفت و ۵۲ مورد حریق و حادثه در این روز در رشت رقم خورد.
وی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ با افزایش تعداد ماموریت ها مواجه بودیم بیان کرد: بسیاری از حریق ها در این روز بسیار کوچک بود و با توجه به آموزش ها و اطلاع رسانی هایی که انجام گرفت چهارشنبه آخر سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ بسیار مناسب تر برگزار شد.
بابک رمضانی به نصب بنرها و بیلبوردهای آموزشی در سطح رشت اشاره و تصریح کرد: طی این مدت بازدیدهای ایمنی از اماکن تجاری، تجمعی مسافری و… توسط سازمان آتشنشانی شهرداری رشت انجام و ۷۵ مورد از محل های اسکان مسافرین نوروزی شامل هتل و… به لحاظ ایمنی بررسی شد.
وی به طرح همیار آتشنشان اشاره و گفت: ۱۵۷ نفر همیار آتشنشان به سازمان آتشنشانی افزوده شده تا چنانچه اتفاق ناگواری رخ بدهد بتوانیم از حضور آنان در کنترل حوادث استفاده کنیم.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی شهرداری رشت با اشاره به راه اندازی دو ایستگاه آتشنشانی شهرداری اظهار کرد: بخشی از تجهیزات لجستیکی سازمان آماده شده و امیدواریم هر چه سریعتر وارد چرخه سازمان شود.
رمضانی افزود: خودروهای هیدرولیکی اطفای حریق و… نیز در کشور آلمان در حال آماده شدن هستند و تا پایان سال ۹۷ تکمیل و تحویل گرفته می شوند.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورای رشت اظهار کرد: نصب المانهای نوروزی در ۳۶ نقطه شهر ، گل کاری میادین و بلوارها و کاشت درختان در پیاده راه فرهنگی از جمله اقدامات سازمان به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز بود.
سجاد محجوب با اشاره به راه اندازی کمپینگ عینک تصریح کرد: این کمپینگ وضعیت بسیار نامطلوبی داشت و بر خلاف سالهای گذشته هیچگونه هزینه ای برای اسکان دریافت نشد.
وی افزود: اجرای نقاشی های دیواری و … از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است.
مدیر سایت سراوان نیز در این جلسه اظهار کرد: سراوان مقصد تمام زباله های شهرستان رشت است و طی این مدت شاهد پاکسازیهای شهری بوده ایم.
محمود بهرام خواه افزود: حجم زباله سراوان در روزهای پایانی سال افزایش یافت و در این راستا با افزایش دو دستگاه خودروی سنگین نسبت به دفن زباله ها اقدام کردیم.
وی با بیان اینکه در باره از بین بردن بوی نامطبوع ناشی از زباله های سراوان با پیمانکاران صحبت شده است بیان کرد: برای شن مورد نیاز به منظور پوشش روزانه بر روی زباله ها در سراوان مشکلی وجود ندارد و به منظور بهبود شرایط باید اقداماتی انجام شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به وضعیت دستفروشان در رشت اظهار کرد: شهر رشت تنها شهری است که بازار هفتگی ندارد و انتظار داریم در سال جاری با ایجاد این بازار و شناسنامه دار کردن دستفروشان از حضور دستفروشان غیر بومی جلوگیری و نسبت به ساماندهی دستفروشان بومی اقدام شود.
فاطمه شیرزاد به راه اندازی درمانگاه هموفیلی در رشت اشاره و بیان کرد: درمانگاه هموفیلی باید هر چه سریعتر راه اندازی و ساخت درمانگاه تخصصی سرطانی نیز در دستور کار قرار گرفته تا یکسری از دغدغه های شهروندان در این حوزه برطرف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در این جلسه به مناسبت ۱۳ رجب و روز پدر به اعضای کمیسیون شاخه های گلی اهدا کرد.
انتهای پیام