اختصاصی/ صفیر گیلان، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رئیس کمیته امداد کشور ،استاندار گیلان و نماینده مردم صومعه سرا و فرماندار و دیگر مسئولان افتتاح ۱۰۰۰واحد مسکن مدد جویان کمیته امداد استان گیلان همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی در شهرستان های مختلف گیلان، امروز به صورت نمادین در روستای کلاشم صومعه سرا […]

اختصاصی/ صفیر گیلان، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رئیس کمیته امداد کشور ،استاندار گیلان و نماینده مردم صومعه سرا و فرماندار و دیگر مسئولان افتتاح ۱۰۰۰واحد مسکن مدد جویان کمیته امداد استان گیلان همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی در شهرستان های مختلف گیلان، امروز به صورت نمادین در روستای کلاشم صومعه سرا به مددجویان کمیته امداد واگذار شد.
رئیس کمیته امداد کشور درمراسم افتتاح واحد مسکن مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در روستای کلاشم پایین بخش تولمات شهرستان صومعه سرا از اتمام یک هزار واحد مسکونی دیگر در گیلان تا پایان سال خبر داد افزود: از کمک‌های بی‌شائبه نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و فتاح، رئیس پیشین کمیته امداد تقدیر می کنیم که در این راه ما را یاری رساندند.

رئیس کمیته امداد کشور هم در این مراسم از ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی مدد جویان در کشور خبر داد و گفت: این واحدها با مشارکت سپاه ، خیران و خود مددجویان در حال ساخت است.

سید مرتضی بختیاری از ترمیم و تعمیرات سه هزار و ۵۰۰ خانه در کنار ساخت و افتتاح دو هزار واحد تازه احداث‌شده برای مددجویان گیلانی خبر داد و گفات: ساخت مسکن بعد از اشتغال و محرومیت‌زدایی اولویت‌های کمیته امداد است.

 رئیس کمیته امداد کشور به جهت توانمندسازی مددجویان و اشتعال آفرینی آن‌ها کارهای زیادی صورت گرفته که ازجمله آن‌ها اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد ۷۹ هزار شغل توسط کمیته امداد است‌.

رئیس کمیته امداد کشورهمچنین از  ایجاد اشتغال یک سوم کشور طی ۲۳ سال اخیر توسط کمیته امداد خمینی (ره) خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۶۳ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته‌شده که برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است اما کمیته امداد در حال تلاش برای افزایش این طرح به میزان ۱۷۰ هزار تا پایان سال است.

بختیاری با اشاره به اینکه  توانمندسازی مددجویان موجب شده تا افراد تحت پوشش از نیازمندی، نسبتاً بی‌نیاز شوند افزود: اکنون این افراد از خوش‌حساب‌های بانکی به شمار می‌روند تا جایی که ۹۰ درصد تسهیلات بگیران بانکی مددجو، تسهیلات گرفته‌شده را به بانک‌ها پس داده‌اند.

خبر خوب دیگر رئیس کمیته امداد کشور بی‌نیاز بودن ۷۰۰ هزار خانوار مددجو در سال گذشته بود و معتقد است باسیاست‌هایی توانمند ساز کردن مددجویان توسط کمیته امداد دو هزار میلیارد تومان پول به بیت‌المال برگشته است.

به گفته مسئولان؛برای ساخت این واحدهای مسکونی که هر یک ۵۰ متر مربع زیر بنا دارند در مجموع ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.