مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اینکه باید تا پایان کار دولت وضعیت مسکن هزار و ۵۰۰ ایثارگر را ساماندهی کنیم، گفت: ۵۰۰ نفر از ایثارگران تا دهه فجر خانه دار می شوند.

به گزارش صفیر گیلان؛ عبدالله پاکاری صبح دوشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با اشاره به تفاهم نامه رسیدگی به مشکل مسکن ایثارگران، گفت: بیش از دو هزار ایثارگر واجد دریافت مسکن داشتیم که تا امروز بیش از چهار هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند و ۵ هزار نفر نیز منتظر دریافت خدمات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه تا پایان دولت فعلی مکلف هستیم مشکل مسکن هزار و ۵۰۰ ایثارگر را ساماندهی کنیم، بیان کرد: زمین‌هایی تعرفه شده و تا به امروز اقداماتی نیز انجام دادیم و مکلف هستیم تا دهه فجر، عملیات اجرایی شدن این تفاهم نامه را به صورت ویدئو کنفرانس و کشوری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ ایثارگر گیلانی تا دهه فجر مسکن دریافت می‌کنند، گفت: این موضوع تاکنون برای حدود ۱۷۱ نفر قطعی شده اما اگر زمین‌ها به واگذار نشود این تفاهم نامه عملیاتی نخواهد شد.

پاکاری با اشاره به اینکه اگر زمین‌های مدنظر به بنیاد شهید واگذار شود مشکل مسکن بخش اعظمی از ایثارگران برطرف خواهد شد، افزود: یک اقدام ضربتی و جهادی برای اجرایی کردن این تفاهم نامه در موعد مقرر نیاز است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان به پیشنهاد سپاه قدس گیلان برای تعرفه زمین‌های راه و شهرسازی اعطا شده به این نهاد به نفع ایثارگران واگذار شود، ادامه داد: همچنین سپاه قدس گیلان اعلام آمادگی کرده که تمام امکانات لجستیکی خود را برای ساخت مسکن ایثارگران استان در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به ایثارگران گروه ویژه استان گیلان، خاطرنشان کرد: ۲۱ جانباز ۷۰ درصد داریم که جز گروه ویژه هستند و باید زمین در سطح شهر برای آنها تعرفه شود.