به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان شفت با صدور بیانیه ای فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشت.   بسم الله الرحمن الرحیم «نون والقلم و ما یسطرون». سوگند به قلم و اسراری که در سینه نهفته دارد. خبرنگاران متعهد و پاک طینت ایران اسلامی پیام آوران تلاش های شبانه روزی و انعکاس […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان شفت با صدور بیانیه ای فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشت.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«نون والقلم و ما یسطرون». سوگند به قلم و اسراری که در سینه نهفته دارد.

خبرنگاران متعهد و پاک طینت ایران اسلامی پیام آوران تلاش های شبانه روزی و انعکاس دهنده کاستی ها و مطالبات مردم به دولتمردانند. روز ۱۷ مرداد هر سال به برکت ریخته شدن خون پاک ، شرافت عرصه خبررسانی در مزار شریف ، شهید محمود صارمی ، فرصتی گرانبهاست تا از حرمت قلم و مساعی خبرنگاران این مرز و بوم قدردانی نماییم. خبرنگاران ، این مردان و زنان شجاع ، متعهد و اخلاق مدار ، سربازان عرصه شفاف سازی در دنیای امروزند که در آن جریان سیال اطلاعات حد و مرزی نمی شناسد و چه تعهد گرانسنگی است در این دشواری تشخیص سره از ناسره برای مخاطب عام ، داشتن اخلاص و صداقت که بحمدالله خبرنگاران نغز گفتار و مومن این مرز و بوم به این سلاح مسلحند. مقام معظم رهبری فرموده اند: « به مسئله‏ى خبررسانى باید به این چشم نگاه کرد که به نیت ترویج خیر باشد» و خبرنگاران ما ، در راستای پاسداشت ارزشهای جامعه مبتنی بر مردمسالاری دینی همواره با این نیت خیر به سراغ مضامین خبری خویش رفته اند و به حق مطبوعات متعهد این کشور نقش رکن چهارم دموکراسی دینی را به درستی ایفا نموده اند.

همانگونه که ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی فرموده اند: « ما آزادی مسئولانه همه رسانه‌های ارتباطی را ارج می‌نهیم و از همه صاحبان فرهنگ و قلم و بیان می‌خواهیم که برای آنکه اذهان و افکار در مسیر منافع ملی و مصالح ملی قرار بگیرد، واقعیت‌ها را به مردم بگوییم» ، امروز فضای مناسب نقادی فراهم است و صاحبان اندیشه و قلم در این بستر می توانند با نقادی سازنده بستری مناسب برای رشد و تعالی ایران اسلامی فراهم آورند. و خبرنگاران متعهد و انقلابی این کشور کمافی السابق در انعکاس خدمات شبانه روزی دولتمردان اهتمام ورزیده تا در کنار هم پیام آوران امید و فردایی روشن برای این مردم فهیم و شهید پرور باشیم. مقام معظم رهبری تاکید داشته اند : «هر حادثه وقتى در چاردیوارىِ سکوت و بى‏اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگى دارد به این‏که مبلّغان و خبررسانانى امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.». جریان آزاد اطلاعات بستر مناسبی است تا گام های اساسی در جهت توسعه همه جانبه برداشته شود که مسیر آن با همت بلند شما مردان و زنان پرتلاش هموار خواهد شد تا همگی شاهد رونق این سرزمین مقدس باشیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای عرصه خبر از نخستین شهید خبر رسانی شهید محسن خزائی تا همه شهدایی که تا امروز جان گرانبهای خویش را در دشوارترین میادین به خطر انداخته و با خدای خویش معامله می کنند ، برای تک تک شما عزیزان خبرنگار از درگاه الهی سلامتی و سربلندی آرزو نموده و امید دارم که همواره پیام آوران شادی برای ملت عزیز ایران باشید.

محمدرضا محسنی

فرماندار شهرستان شفت