صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت، مهنا بابایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سرهنگ کوهستانی فرمانده انتظامی شفت برگزار شد.  محمدرضا محسنی فرماندار شفت در مراسم تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت، مهنا بابایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سرهنگ کوهستانی فرمانده انتظامی شفت برگزار شد.

 محمدرضا محسنی فرماندار شفت در مراسم تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبرنگار گیلان گفت: خبرنگاران مردمی ترین قشر جامعه و پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند.

فرماندار شفت با اشاره به اعیاد غدیر و قربان گفت: امیدوارم همواره در زندگی فردی و اجتماعی منویات ائمه اطهار را در زندگی جاری و ساری داشته باشیم.

محسنی با اشاره به اینکه ۱۷ مرداد فرصتی برای تقدیر از کسانی است که تلاش کردند تصریح کرد: انسانی که مهارت‌ها را داشته باشد اما اگر اخلاق مدار نباشد نمی‌تواند اثرگذار باشد.

فرماندار شفت خبرنگاری را یک عشق و یک تعهد و حرفه سخت دنیا خواند و افزود: روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا برخی مشکلات این قشر را که  مطرح شود بیشتر توجه کنند.

وی یادآور شد: مجاهد این عرصه با قلم خود در حال تلاش است تا که جایگاه و حرمت قلم را که خدا به آن قسم یاد کرده حفظ کند بنابراین کسی که قلم به دست می گیرد باید حرمت قلم که همان خودسازی است را داشته باشد.

محسنی صداقت، اخلاق‌مداری و وجدان آگاه و امانتا داری  را از خصایص خبرنگاران دانست و گفت: نقادی ویژگی بارز خبرنگاران است و کسی با این مشکلی ندارد بلکه مشکل زمانی پیدا می شود که اخلاق زیرپا گذاشته شود وگرنه هیچ مسئولی نمی‎تواند خود را عاری از خطا و اشتباه بداند و باور داشته باشیم که نقادی سبب رشد جامعه است.

فرماندار شفت گفت: خبرنگاری شغل  یا حرفه نیست بلکه یک باور است و کسی که عشق و باور نداشته باشد ماندگار نخواهد بود.

محسنی افزود: در عصر ازتباطات رسانه ای توانسته ماندگار باشد که در درجه اول اعتماد مردم را کسب کرده باشد. صارمی ماندگار شد چون به کارش اعتقاد و باور داشت.

وی افزود:برخی رسانه دارند اما اعتماد مردم را کسب نکرده اند‌ در حالی که  بزرگترین سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است و اگر اعتماد مردم کسب شود ماندگاری هم کسب خواهد شدمردم چیزی را باور می‌کنند که با گوشت و پوست خود لمس کنند بنابراین در انتقال پیام آنها هم دقت نظر داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شفت با تاکید بر اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته این حجم از فشار سابقه نداشته و کسانی که به هر نحوی پمپاژ انرژی منفی می کنند، درحال خدمت نیستندو اینکه مردم را به ناامیدی برسانیم، خدمت نیست همه ما داخل یک کشتی هستیم و یک جمله شاید چالشهای زیادی ایجاد کند.

محسنی گفت: ایجاد امید یکی از وظایف امروزی رسانه است و این به معنای مجیز گویی و انتقاد نکردن نیست.

فرماندار شفت با بیان اینکه امسال مقطع حساس انتخابات را در پیش داریم، گفت: گرم کردن تنور انتخابات و شناساندن خادمان ملت یکی دیگر از وظایف رسانه است و قلم باید به سمتی برود که رعایت عدالت را از بین ببرد..

محسنی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت عملکرد نظام و حاکمیت است، گفت: عملکرد حوزه های مختلف را به نقادی بکشید و عملکرد مسوولان را با توجه به وضعیت بودجه و اقتصاد کشور نسبت به گذشته مقایسه کنید.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه شفت جزو ۳۱ شهرستان توسعه نیافته کشور است و طی یک یا دو سال اتفاق نیفتاده اما در بخش عمرانی تلاش و اهتمام دولت بر این بوده که بودجه عمرانی قطع نشود.