به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران گیلان، اصحاب رسانه را اهل معرفت، شناخت و بصیرت دانست و اظهار کرد: رسانه ها در عرصه مختلف می توانند یک نمایش بزرگ از داده های انقلاب و نظام باشند. وی رسانه های جمعی را بهترین ابزار ارسال پیامها خواند و گفت:تلاش کنید […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران گیلان، اصحاب رسانه را اهل معرفت، شناخت و بصیرت دانست و اظهار کرد: رسانه ها در عرصه مختلف می توانند یک نمایش بزرگ از داده های انقلاب و نظام باشند.

وی رسانه های جمعی را بهترین ابزار ارسال پیامها خواند و گفت:تلاش کنید تا پیام رسانان دین خدا باشید.

ایشان تاکید کردند تا خبرنگاران در ارسال پیامها دقت بیشتر داشته و امانت داران و حافظان شخصیتهای حقوقی و حقیقی بوده و در رعایت اصول اخلاقی دقت و در پیام رسانی از لجام گسیختگی اجتناب کنند.

مسئول نماینده ولی فقیه در گیلان  از اصحاب رسانه گیلان خواست تا هدف دار بودن پیام را در ارسالها بیشتر دقت کنند و با نگرش خود جامعه به سوی پیشرفت و تعالی پیش برده و نههلاکت و نابودی جامعه را رقم زنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز گروهای داعش و وهابیت کمر همت بسته تا اسلام را نابود کنند گفت: خبرنگاران با دقت و ظرافت احکام اسلامی و اهداف انقلاب را تقویت کنند و دشمن را زودتر از خودش رصد کنند تا دشمن نتواند بر شما غالب و ضربه بزند و شما را رینگ کند.

سیستم سیاسی جوامع بشری با انقلاب اسلامی  تغییر یافت و این یک بمب انفجاری بود

آیت الله فلاحتی یا بیان اینکه انقلاب اسلامی یک هنر بود، زیرا معادلات حاکم بر دنیای بشری را تغییر داد، گفت:: اولین معادله ای که انقلاب آن را عوض کرد، سیستم سیاسی جوامع بشری یعنی حاکمیت ظلم، قدرت و سلطه بود. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) از همان سال ۱۳۵۷ حاکم را به عنوان خادم معرفی کرد و این موضوع مانند یک بمب در دنیا ترکید و به گوش همگان رسید.

امام جمعه رشت تاکید کرد؛هر چه زمان به پیش رفت  قدرت های سلطه جهانی و استعمارگر بشری دریافتند که اگر تفکر انقلاب بر زندگی مردم سایه افکند، دیری نخواهد پایید که آنان به زباله دان تاریخ خواهند افتاد لذا انقلاب اسلامی در پایان دهه اول خود شاهد حملات همه جانبه قدرت های سلطه شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در روزهای نخستین انقلاب شاهد جنگ تحمیلی و پس از آن، حملات سیاسی و تحریم های اقتصادی بودیم، گفت: انقلاب همچنان توفنده در میان بشریت حرکت می کند.

معادله نظامی دومین معادله قدرتهای سلطه جو بر علیه انقلاب اسلامی

وی معادله نظامی را دومین معادله ای دانست که انقلاب آن را تغییر داد و عنوان کرد: قدرت زور، اسلحه و شمشیر بر زندگی بشر حاکم بود، اما امام با هنر خودش توانست این معادله را عوض کند. ایران در طول تاریخ قبل و بعد از اسلام میدان تاخت و تاز قدرت های زر و زور درونی و بیرونی بود و لذا این معنا وجود داشت که هر صاحب قدری می تواند بر جوامع سیطره پیدا کند، اما انقلاب اسلامی ثابت کرد که مشت و خون می تواند در برابر قدرت اسلحه بایستد.

این کارشناس دینی، جنگ تحمیلی را یکی از حوادث بسیار بزرگ در تاریخ کشور دانست و اضافه کرد: قبل از بعثت، ایران قدرت اول و روم قدرت دوم منطقه بود، اما بعد از اسلام در هیچ دوره ای از تاریخ چنین حادثه بزرگی رخ نداده بود که همه قدرت های تا بن دندان مسلح بر یک کشور تازه استقلال یافته و انقلاب کرده بتازند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه انقلاب ما یک حکومت مردمی به رهبری یک انسان با ویژگی های فقاهت، فلسفه، عرفان، معرفت و معنویت بود، تاکید کرد: امام توانست از یک ملت به عقب رانده شده، مردمی بسازد که در برابر جهانیان به صورت قدرتمند در عرصه میدانی حضور یابند. بعد از انبیای الهی هیچ رهبری در تاریخ مانند امام این هنر را نداشت.

هنر امام تاختن بر ظلم و ذور 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروهای مسلح، یادآور شد: رهبری علت تهاجم بی سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی را قدرت روزافزون ما دانستند و فرمودند «دشمنان از این قدرت فزاینده به شدت احساس خطر کرده اند و حملات خود را افزایش داده اند». امروز امپراتوری غرب و امپراتوری انسجام یافته اروپا همه قدرت خودشان را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متوجه ایران کرده اند و ایران آماج قدرت های جهانی شده است. این موضوع در عین حال که یک خطر است، آینده ای روشن را برای بشریت نشان می دهد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز حرکت انقلاب در لایه های زندگی مردم دنیا وارد شده است، گفت: انقلاب های منطقه نظیر مصر و لیبی اگرچه با کارشکنی قدرت های جهانی مصادره شد، اما نشان دهنده جریان مردمی برای تغییر حکومت ها بود. ملت ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که دیگر جنگ گرم متوجه کشور ما نخواهد شد، اما جنگ نرم را پیش رو داریم.

هم سویی و هم گرایی در میان فعالان اقتصادی راز موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در گیلان، اقتصاد را معادله سوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی سال ۹۷ تاکید فرمودند که هیچ مشکلی لاینحل نیست.

ایشان با اشاره به اینکه شما اهالی بصیرت و معرفت با رمز و راز پیام رسانی و دادن پیام علمی و سیاسی اجتماعی می توانید مسئولان را منسجم  کنید گفت: بی تردید با انسجام و همنوایی مسئولان در همه زمینه ها موفق خواهیم بود.

وی افزود:اگر همسویی و همگرایی در میان فعالان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایجاد شود، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه نجات بخش تحقق می یابد.

ایشان خواستار شد تا  از متخصصان و اهل فن در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تجمیع افکار و اندیشه های حاکم بر دو مرکز علمی یعنی حوزه و دانشگاه بهره بگیریم تا مشکلات ما رفع گردد.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه کار در عرصه فرهنگ سخت و طولانی مدت است و باید از حوزه و دانشگاه کمک بگیریم، زیرا حوزویان و دانشگاهیان دو قشر شناخته شده و دارای اعتبار برای جامعه ما هستند گفت:.

وی سلیقه‌های گوناگون را عامل نشاط در جامعه دانست و اضافه کرد: خداوند جهان را گوناگون خلق کرده و جنگل و دشت و کوه و دریا را در کنار هم آفریده است لذا بر اتحاد و همگرایی همه سلایق در جهت توسعه استان و کشور تاکید دارم. بنده خدمتگزار کشاورزان، دانشگاهیان، حوزویان، کارگران، بازاریان، مسئولان و همه اقشار مردم هستم.

آیت الله فلاحتی در پایان این دیدار ضمن تقدیر از اصحاب رسانه گیلان تاکید کرد؛ به نام بنده هیچ سایت خبری راه اندازی نکنید و در خدمت اسلام و انقلاب باشید و من خدمت گذار همه هستم و نگاه  من در کل استان یکسان خواهد بود و با گروه خاص کار نخواهم کرد و امیدوارم افراد بر اساس سلایق خود در مسیر شهداء و ارزشهای انقلاب برای ایجاد نشاط  کار کنند.

/زلیخا صفری

photo_2018-04-09_05-26-43 photo_2018-04-09_05-26-38 photo_2018-04-09_05-26-56 photo_2018-04-09_05-27-05 photo_2018-04-09_05-26-18 photo_2018-04-09_05-26-22 photo_2018-04-09_05-26-14 photo_2018-04-09_05-26-33 photo_2018-04-09_05-26-03 photo_2018-04-09_05-26-09