در طرح ۳۰/۷۰ سازمان تامین اجتماعی سی خدمت بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه ارائه می گردد که کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه سالانه به شعب سراسر کشور را بدنبال دارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت : در طول سالهای اخیر تلاش برای ارتقاء سیستم ها و امکانات جهت تسهیل و روانسازی امور و حرکت بسوی خدمات اینترنتی توسعه چشمگیری در تامین اجتماعی داشته و بعنوان یکی از خط مشی های اصلی در تدابیر و برنامه های مدیران ارشد بوده است که مشاهده فیش مستمری ، ارسال لیست حق بیمه و دریافت فیش حق بیمه و ابلاغ های الکترونیکی نمونه های بارز آن قلمداد می گردند .

علی حسین نژاد با اشاره به اقداماتی همچون اجرای طرح نسخه های الکترونیکی ، پرونده الکترونیکی و اخذ هوشمند اطلاعات از طریق سامانه های ثبت احوال ، نظام وظیفه ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و … تمامی این موارد را گامهایی سازنده و زیرساختی برای توسعه روزافزون خدمات غیرحضوری و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : شعب تامین اجتماعی استان و کارگزاری های رسمی در طول سال پذیرای بین ۳ تا ۴ میلیون مراجعه بوده اند که با تکمیل طرح ۳۰۷۰ و قابلیت دسترسی شهروندان به خدمات از طریق سامانه ، این مراجعات به یک تا یک و نیم میلیون در سال کاهش خواهد یافت .

وی خاطر نشان ساخت تا پایان هفته هشتم اجرای این طرح بیست خدمت در دسترس کاربران قرار گرفته است که پاداش ازدواج ، انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد ، درخواست کفالت ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه کفن و دفن ، استعلام وضعیت بیمه ای ، ابلاغ احکام مطالباتی ، صدور و ابلاغ مفاصاحساب ، درخواست تکمیل سوابق ، نامنویسی افراد تبعی ، امکان مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی ، ثبت اعتراض به بدهی و تعیین زمان رسیدگی و خرید و احتساب دوران سربازی بعنوان سابقه بیمه از مهمترین آنها میباشد .