صنایع کوچک می تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید ، در کشور را فراهم آورد .

به گزارش صفیرگیلان ، فریبرز سعیدی کیا بیان داشت : صنایع کوچک با سرمایه کم می تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید در کشور را فراهم آورد و به همین منظور حمایت از صنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد .

وی افزود : واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال استفاده کنند .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اضافه کرد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک های مختلفی نیز تفاهمنامه همکاری امضاء کرده است و تسهیلات قابل پرداخت ، به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی در کشور می باشد ، این صندوق به موجب اساسنامه صورت گرفته موظف است امکان توسعه صنایع کوچک را در کشور فراهم سازد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک سازمانی حمایتی است که نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرکها و نواحی صنعتی کشور را در چهارچوب سیاستهای کلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع کوچک در تولید ناخالص کشور با استفاده از منابع داخلی بر عهده دارد .

وی در پایان افزود : متاسفانه حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانکها با مجوزهای صنعتی و عدم پرداخت اقساط ، باعث ایجاد حس بی اعتمادی از سوی بانکها نسبت به بخش صنعت شده است که در سال ۹۹ با مدیریتی مناسب و شناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر و احیای واحدهای صنعتی راکد تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی صنایع کوچک به کار گرفتیم و در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام خواهیم برداشت .