صفیر گیلان؛قربانعلی محمدپور  با اشاره به اینکه یک قلاده خرس قهوه‌ای با گلوله تفنگ شکاری در تالش کشته شد اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای با اصابت هفت گلوله تفنگ شکاری در روستای کوهستانی و جنگلی حسن دیومانی شهرستان تالش کشته شد. وی با بیان اینکه اهالی روستا لاشه خرس را پیدا کردند گفت: اهالی […]

صفیر گیلان؛قربانعلی محمدپور  با اشاره به اینکه یک قلاده خرس قهوه‌ای با گلوله تفنگ شکاری در تالش کشته شد اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای با اصابت هفت گلوله تفنگ شکاری در روستای کوهستانی و جنگلی حسن دیومانی شهرستان تالش کشته شد.

وی با بیان اینکه اهالی روستا لاشه خرس را پیدا کردند گفت: اهالی روستا این خرس قهوه‌ای را که از ناحیه سینه و پشت مورد اصابت گلوله قرا گرفته بود در میان درختچه‌ها پیدا کرده و به اداره محیط‌زیست اطلاع دادند.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با اشاره به اینکه این خرس قهوه‌ای نر و ۹ ساله بود تصریح کرد: خرس قهوه‌ای از جمله گونه‌های موردحمایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان محسوب شده و هرگونه شکار آن توسط افراد خاطی علاوه بر جزای حبس، جریمه نقدی ۵۰ میلیون تومانی را نیز به دنبال دارد.

محمدپور با اشاره به نتایج اولیه بررسی‌های کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد چگونگی حادثه بیان کرد:‌ بر اساس شواهد و مدارک موجود و احشام محلی و دامداری‌های زیادی که منطقه موردنظر وجود دارد، احتمال می‌دهیم این خرس قهوه‌ای با شلیک گلوله توسط یکی از دامداران کشته‌شده باشد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه پرونده کشته شدن این خرس در حال بررسی و تکمیل نهایی اطلاعات است خاطرنشان کرد: به‌زودی با تکمیل تحقیقات و جست‌وجو، با افراد متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.