به گزارش صفیر گیلان؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ماهیت و رسالت سازمانی صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی ، نظارت و کمک به تمامی فعالان صنعتی، معدنی و تجاری و صنفی در حوزه وظایف این سازمان است. وی با بیان […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ماهیت و رسالت سازمانی صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی ، نظارت و کمک به تمامی فعالان صنعتی، معدنی و تجاری و صنفی در حوزه وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه هیچ حرفه و صنعتی بدون ایراد و مشکل نیست، بیان نمود؛ در بیشتر موارد مشکلات واحدهای ما عمدتاً مالی و بانکی است، بر همین اساس ما کارگروه رفع موانع تولید را به ریاست استاندار تشکیل داده ایم تا با روش های علمی و میدانی موانع پیش روی صنایع را مرتفع نماییم که بحمدا… خروجی خوبی از این کارگروه ها و تشکل ها داشته ایم و از طرفی دولت هم در حد توان خود منابع مالی را در اختیار واحد ها قرار داده است.

متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه افزود؛ تسهیلات و خدمات به واحدها را تا جایی که قانون به ما اجازه دهد در کارگروه نمایندگان ادارات متولی با اعمالی همچون کم کردن مالیات، تقسیط مجدد تسهیلات یا جرایم آنها انجام می دهیم.

دلق پوش اظهار داشت؛ ما در این زمینه سامانه بهین یاب که اطلاعات واحد ها در آنجا ثبت می شود سهم تسهیلات تخصیصی به استان ۱۰۵۰ میلیارد تومان بود که تلاش کردیم در مدت کوتاهی، رتبه استان را در تعداد پرداخت ها از رتبه ۱۸ به رتبه اول کشوری ارتقاء دهیم ، همچنین در مبلغ پرداخت به واحدها رتبه ششم کشور از بین استان های بزرگی اصفهان، تهران، خراسان و… شدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بحث بروز مشکلاتی در مالکیت واحدهای صنعتی بزرگ استان نظیر چوکا ، صنایع اسالم و ایران پوپلین اشاره نمود و گفت: خصوصی سازی های صنعتی، مشکلاتی را برای بخش تولید و اشتغال فراهم کرده است که در واقع این خصوصی سازی ها به مشکل سازی مبدل شده است و تولید و اشتغال استان را در این کارخانجات با چالش و رکود مواجه کرده است که پیگیر هستیم این مسائل رسیدگی شود.