فرماندار فومن با بیان اینکه تعداد ۲۹ پروژه با ارزش ۲۷ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید گفت:۲۲ کمیته ذیل ستاد دهه فجر تشکیل می‌شود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه ستاد دهه فجر شهرستان فومن به ریاست فرماندار فومن و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و بخشداران و مدیران اجرایی شهرستان در سالن فرماندار برگزار شد.

محمدرضا محسنی ظهر شنبه در جلسه ستاد دهه فجر فومن با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی باید تاریخ این انقلاب بزرگ به صورت مجزا در بین اقشار مختلف و جوانان تبیین شود، گفت:تاریخ انقلاب اسلامی بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران را در بر می‌گیرد

فرماندار فومن با اشاره به اینکه نهضت مردم قم زمینه ساز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بود گفت:می‌بایست در این فرصت و مجالی که به وجود آمده تاریخ نهضت انقلاب اسلامی که بخش عظیمی از تاریخ معاصر ایران است را به نسل امروز ارایه دهیم.

فرماندار فومن به نقش روحانیون و دانشجویان و دانش‌آموزان و ورزشکاران و ارتشیان و روستاییان و عشایر و بازاریان و … در پیروزی انقلاب اشاره کرد  افزود:مردم توانستند در برابر رژیمی که ژاندارم منطقه بود با ریشه ایمان و تشیع گری مبارزه کند و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شوند.

محسنی پیروزی را وعده خدا دانست که حکومت از آن مستضعفان بود و کوخ نشینان بر کاخ نشینان پیروز شدند گت: بر اساس ایمان و اعتقاد و خودباوری در دفاع مقدس با همین نیروی عظیم مردمی در برابر همه ایستادیم و پیروز شدیم.

خواب های رنگی دشمن برای انتخابات ۱۴۰۰

نماینده دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه امروز دشمن در محاسبات خودش جمهوری اسلامی را یکی از قدرت‌های برتر  منطقه می‌داند ازود:وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران است و مهمترین عامل این پیروزی نقش رهبری می‌باشد.

محسنی با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا فضای مجازی بستری مناسب برای اجرای برخی از برنامه دهه فجر است، تاکید کرد: شهرداران تلاش کنند با اجرای ویژه برنامه جدید جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهر فومن به صورت ویژه اجرا شود.

فرماندار فومن از تلاش  تمام رسانه‌ های معاند برای زیر سوال بردن انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: دشمن دنبال ایجاد  ناامیدی  در جامعه و بین مردم است و دشمن دنبال دولت نیست بلکه اصل نظام را نشانه گرفته است.

وی افزود:انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را با قدرت پیش ببریم.

فرماندار فومن با بیان اینکه تعداد ۲۹ پروژه با ارزش ۲۷ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید گفت:۲۲ کمیته ذیل ستاد دهه فجر تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد؛از اداره ارشاداسلامی، اداره تبلیغات‌اسلامی و اداره آموزش‌ و پرورش انتظار بیشتری می‌رود

محسنی با بیان اینکه  اولین شهید فرهنگی استان گیلان، شهید ابراهیم جعفری بویینی، متعلق به شهرستان فومن است گفت:کلیپ ویژه برای اطلاع رسانی  عمومی از این موضوع و اینکه همگان بدانند اولین معلم شهید فرهنگی متعلق به فومن است تهیه و در ضای مجازی انعکاس داده شود.

فرماندار فومن از شورای شهر و شهرداران ومدیران ادارات  خواست تا خدمتی متمایز رامثل آب ،برق، فاضلاب ،تامین اجتماعی و … به مناسبت دهه فجر به مردم ارایه دهند.

محسنی به انتخابات و رویکرد ایجاد وحدت و امید افزاینی اشاره و افزود؛بیان عملکرد توسط ادارات باید مد نظر باشد.

وی خواستار شد تا برنامه ها شکل مردمی داشته باشد و با  رویکرد مردمی باشد نه اداری
و  تولید محتوا در این عرصه بسیار مهم و ضروری است.

فرماندار فومن تاکید کرد ؛ برنامه مصادره به مطلوب نباشد  و یا تبلیغی نشودو شوراها دقت کنند اگر چه کارشان درست است.

وی خواستار شد تا افراد پیشکسوت انقلابی در فومن شناسایی و کلیپی در فضای مجازی  از آنها تهیه و منتشر گردد.

محوریت مساجد در جشن های انقلاب

حجت الاسلام مهدی راثی دراین  جلسه ستاد  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب گسست بین نسل جوانان عصر حاضر و نسلی که انقلاب کرد باید با مدیریت صحیح تبیین و رفع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با بیان اینکه مساجد به عنوان محل مدیریت محله‌ها در سطح دهستان‌ها در نظر گرفته می‌شود،گت: جلسات تبیینی با حضور دهیاران، فرماندهان پایگاه‌ها و هیئت‌های امنا برگزار و ساختار بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از تشکل ساختار محلات برنامه‌هایی در فضای مجازی در نظر و اجرا می‌شوند، افزود: تولید محتوا در فضای مجازی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام راثی با تاکید بر اینکه نهاد آموزش و پرورش جلساتی توجیهی برای دانش آموزان در مدارس باید با این موضوع باید برگزار کند، اظهار کرد: برای۱۳ هزار دانش آموز در شهرستان با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد برنامه های دهه فجر را  داشته باشیم

راثی با بیان اینکه شب شعر فجر پیروزی، محفل انس با قرآن، اجرای موسیقی از سروده‌های انقلاب از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر است، ادامه داد: تقدیر از مادران ۱۲ شهید هنرمند نیز در این ایام در نظر گرفته شده است.

از ظرفیت فضای مجازی به صورت پیوسته و مداوم استفاده نماییم و با شبکه سازی با مدیریت متمرکز این اهداف را به پیش ببریم.

ایجاد تولید محتوا در دستور کار بسیجیان در جشن پیروزی انقلاب 

سرهنگ حمید جانباز ضمن تقدیر  از همه دستگاه‌هایی که در اجرای طرح غربالگری شهید «حاج قاسم سلیمانی» با بسیج و دانشگاه علوم پزشکی همکاری کردند گفت:ما مناسبت ها  را در کرونا به شکل مجازی داشتیم و این تجربه برای دهه فجر به ما کمک می کند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه ایران جز معدود کشورهای جهان است که توانست واکسن مقابله با کرونا را تولید کند گفت:امروز این توان را داریم که قدرت دفاعی خود را با حضور منطقه ای و تامین امنیت به رخ دشمن بکشیم ولیحواسمان باشد که دشمن می خواهد نقاط قوت ما را نقطه ضعف تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در شهرستان فومن در مناسبت‌های مختلف یار و یاور دستگاه‌های فرهنگی و خدمات رسان هستند، گفت: از خبرنگاران درخواست دارم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دهه فجر امسال نیز به جامعه منتقل کنند.

سرهنگ جانباز با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان بسیجی شهرستان فومن در عرصه‌های مختلف ایجاد تولید محتوا را در دستور کار قرار داده اند، اظهار کرد: ادارات نیز برنامه‌های فرهنگی خود را به مناسبت دهه فجر ارائه دهند.

وی از اجرای ۲۴ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان فومن به مناسبت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد:افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین همزمان با فرارسیدن دهه فجر در شهرستان فومن خبر و رزمایش ثامن و راه اندازی کاروان خودرویی مردمی نیز برگزار می‌شود.

در این جلسه همچنین رواسای ادارات فرهنگی و آموزشی ، ورزشی  و شهرداران مطالبی را مطرح نمودند.

/زلیخا صفری