به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محمدی امروز (چهارشنبه، ۳۰ آبان ) در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها که در سالن اجتماعات راه و شهرسازی گیلان و با حضور مسئولان و مدیران و دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: موتورسوران و عابرین پیاده بیشترین تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص دادند و این امروز یک چالش […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محمدی امروز (چهارشنبه، ۳۰ آبان ) در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها که در سالن اجتماعات راه و شهرسازی گیلان و با حضور مسئولان و مدیران و دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: موتورسوران و عابرین پیاده بیشترین تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص دادند و این امروز یک چالش بزرگ و آسیب اجتماعی را به همراه دارد.

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر ۲۱۰ هزار و ۶۷۸ قربانی تصادفات جاده‌های کشور گزارش شده است، گفت: طبق گزارشات مرکز پژوهش پلیس سرعت غیرمجاز، بی‌دقتی و خواب‌آلودگی از دلایل حوادث رانندگی در کشور است.

سرهنگ محمدی میانگین سنی بیش از نیمی از کشته شدگان حوادث ترافیکی در جهان را بین ۱۵ تا ۴۴ سال عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر و طبق آمارهای جدید ارائه شده حدود ۷۳ درصد از کل کشته‌شدگان در حوادث ترافیکی و تصادفی جهان را مردان جامعه تشکیل می‌دهند.

 وی خاطرنشان کرد: روزانه ۳۲ میلیارد تومان هزینه ضرر و زیان اقتصادی ناشی از وقوع سوانح رانندگی و حوادث جاده‌ای در کشور است گفت:در سال‌های اخیر و در مجموع معادل ۲۵ میلیارد دلار خسارت مالی ناشی از بروز تصادفات رانندگی بر اقتصاد ایران تحمیل شده است..

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه امروز متاسفانه خودرو سازان بیشتر به فکر تولید انبوه هستند تا ایمنی خودرو گفت:امیدواریم تا دولت و مجلس در بخش تولید انبوه  تصمیماتی جدی را اتخاذ کنند زیرا  اولویت  با انهاست و بعد ما  و من امیدوارم دولت با جدیت ورود کند .

//زلیخا صفری راسته کناری