صفیر گیلان؛در ۵ روز گذشته بالغ بر ۹۲ عملیات امداد و نجات و اطفای آتش سوزی ها توسط آتش نشانان ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی رشت انجام گرفت. شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: در میان این عملیات ها آتش سوزی ضایعات و علفزارها با تعداد ۳۸ مورد رتبه نخست را به […]

صفیر گیلان؛در ۵ روز گذشته بالغ بر ۹۲ عملیات امداد و نجات و اطفای آتش سوزی ها توسط آتش نشانان ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی رشت انجام گرفت.
شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: در میان این عملیات ها آتش سوزی ضایعات و علفزارها با تعداد ۳۸ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در این بین ۱۳ مورد حادثه آسانسور و محبوس شدن شهروندان گزارش شد، افزود: خوشبختانه در این حوادث به کسی آسیبی نرسید.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در ادامه به ۶ مورد حریق منزل مسکونی و یک مورد حریق تجاری اشاره کرد و گفت: این آتش سوزی ها ناشی از اتصال در سیستم سیم کشی برق سه راهی های متصل به یخچال و تلویزیون، فیوزهای برق، روشن ماندن شمع سفره هفت سین در مجاورت پرده و… بوده است.

وی دیگر عملیات آتش نشانان را چنین تشریح کرد: ۱۱ مورد قفل درب و گیر کردن افراد در منازل مسکونی، ۳ مورد گیر کردن حلقه انگشتری،۱۵ عملیات خدمات رسانی به شهروندان و ۴ مورد حریق خودرو.
مومنی در پایان به عملیات آتش نشانان در اطفای آتش سوزی جنگل در بامداد امروز ۵ فروردین ۹۷ اشاره کرد و ابراز داشت: بواسطه وسعت و شدت بی سابقه آتش سوزی های جنگل ها در نقاط مختلف گیلان ۵ تن از آتش نشانان ایستگاه های ۳و۱۰ بهمراه دو خودروی اطفایی از دقایقی پس از ۳ بامداد امروز به محل آتش سوزی جنگل های سیاهکل اعزام شدند که پس از بالغ بر ۵ ساعت عملیات نفس گیر در کنار دیگر آتش نشانان به آشیانه بازگشتند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت از مردم و مسافران  خواست ،در_جنگل_آتش_روشن_نکنیم
هنگام_خروج_از_مراتع_وجنگل_حواسمان_به_پاکیزگی_جنگل_باشد