درخواست کفالت والدین برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی غیرحضوری شد .
بیمه شدگان برای ثبت تقاضای تحت تکفل قراردادن پدر و مادر حائز شرایط به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمایند .

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، امکان ثبت درخواست کفالت والدین بیمه شدگان بعنوان یکی دیگر از خدمات غیرحضوری در طرح ۳۰۷۰ از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir  در دسترس قرار گرفت .

براین اساس کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که والدین آنها در زمان ارائه درخواست مشمول هیچ صندوق بیمه ای یا بازنشستگی نبوده و سن پدر ۶۰ سال تمام و بیشتر و مادر ۵۵ سال و بالاتر باشند مشمول کفالت بوده و قابل پیگیری است .

همچنین در صورتی که سن همسر بیمه شده زن از ۶۰ سال متجاوز بوده و حسب تشخیص کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی از کارافتاده کلی باشد نیز میتواند در زمره افراد تحت تکفل قرار گیرد .

طیق این گزارش بیمه شدگان میتوانند بمنظور درخواست کفالت به سامانه es.tamin.ir  مراجعه و با انتخاب منوی بیمه شدگان در بخش امور بیمه شدگان ، درخواست کفالت خود را ثبت نمایند .

شایان ذکر است در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی در فرایندهای این کار ، مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگوئی میباشد .