اختصاصی/ صفیر گیلان،مدیرکل بهزیستی گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر ضمن تقدیر از حضور سازنده و اثر گذار رسانه های گروهی استان گیلان  گفت:ابعاد مختلف  مبارزه با مواد مخدر نظام را مجاب به تشکیل ستاد شورای هماهنگی در مبارزه با این مواد خانمان سوز کرده است. نحوی نژاد با […]

اختصاصی/ صفیر گیلان،مدیرکل بهزیستی گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر ضمن تقدیر از حضور سازنده و اثر گذار رسانه های گروهی استان گیلان  گفت:ابعاد مختلف  مبارزه با مواد مخدر نظام را مجاب به تشکیل ستاد شورای هماهنگی در مبارزه با این مواد خانمان سوز کرده است.

نحوی نژاد با بیان اینکه کمیته های مختلف در مبارزه با مواد مخدر در گیلان همکاری و همراهی دارند افزود: این هم پوشانی در برخورد و شیوع و بروز اعتیاد در بحث امنیتی،مسکن،اشتغال ،درمان و هزینه ها و غیره گاهی کار را سخت تر می کند و ناهماهنگی ها دیده می شود..

image_2019_6_23-8_43_48_304_ZXM

این مسئول با اشاره به اینکه کمیته نظارت و پیگیری در مباحث مختلف از جمله مبحث درمانی و حمایتی را بر عهده بهزیستی گذاشته گفت: تمام عملکرد ها نباید به بهزیستی ختم شود زیرا نهادهای مختلف در این مبحث دخیل هستند و ما نیازمند کار گروهی هستیم..

نحوی نژاد مهمترین برنامه سال ۹۸ را شامل برنامه های اجتماع محور و خانواده محور خواند و گفت: برنامه های اجتماع محور به عنوان هسته اصلی این کانون در قلب جامعه و با همکاری همیار شهروند توسط موسسات غیر دولتی در ۱۶ استان از سال گذشته اغاز و  ۷۰۲هزار نفر در زمینه پیشگیری و آموزش آسیب های اعتیاد آموزش دیدند.

ایشان با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۶هزار نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استفاده کرده اند گفت: در زمان کنونی به ۲۲۰معتاد متجاهر در تنها مرکز ماده ۱۶ترک اعتیاد بهزیستی خدمات  رسانی می شود.
حسین نحوی نژاد با بیان اینکه بهزیستی ما همچنین برگزاری نمایشگاه ،طرح اتوبوس  سیار در محلات اسیب پذیر،جشنواره رفاحی ،نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، مشاور رایگان،کارزار رسانه ای گل  و غیره را در برنامه داریم گفت: مراکز اقامتی سرپایی،اقامتی گذری و سیار و پناهگاه و توانمند سازی معتادان از دیگر اقدامات بهزیستی استان است.

مدیر کل بهزیستی گیلان کار این سازمان را درمان افراد داوطلب معتاد خواند و گفت: ما در گیلان ۱۰۷۲ معتاد متجاهر داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون ۱۴۱مرکز ترک اعتیاد در گیلان با نظارت بهزیستی فعالیت می کنندکه نزدیک ۲۶ هزار نفر از خدمات آن بهره مند شدند گفت: در هفته مبارزه با موادمخدر امسال هم ۳مرکز درمان مدار دیگر هم در استان افتتاح خواهد شد.

شاهکوییدبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان و خبرنگاران حاضر  هم در این نشست مطالبی را بیان نمودند .

تنظیم//زلیخا صفری