صفیر گیلان؛تلاش‌های فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث طرح‌های بیمارستان‌های صحرایی در ارتش در بحران کرونا ضمن ضرورت ترویج روحیه خدمت به مردم، شایسته تقدیر و تحسین است.

اتصاصی/صفیر گیلان؛حمیدرضا دنیادیده، خبرنگار و فعال رسانه‌ای گیلان در یادداشتی نوشت: استان گیلان سرزمین نخبگان و فرهیختگان ارزشمند است؛ نخبگان واقعی که با شهادت خود اسلام و انقلاب را زنده نگه‌داشته و در دوره‌های مختلف اثرات ارزشمندی را از خود به‌جای گذاشته است.

شهادت سرخ ۸۰۰۰ مفسر حقیقت، تلاش‌گر مجاهد و مردانگی توأمان با جاودانگی در سرزمین سراسر سبز گیلان در طول دوران انقلاب نشان می‌دهد این دیار کهن و متمدن، رویشگاه و پرورشگاه پاک‌ترین و خداشناس‌ترین انسان‌ها است که در دفاع از کیان و مرزهایش جان‌ها فدا کرده‌اند.

مسیر خدمت به خلق‌الله و تلاش برای جاودانگی در رگ و ریشه گیلانی‌ها نقش بسته و به یک اصل جدایی‌ناپذیر مبدل شده است. تقدیم شهیدانی از اقشار و اصناف مختلف نظیر شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعان سلامت و … نشان می‌دهد در باغ شهادت همیشه باز است و انسان‌های پاک‌سرشت و خداجو در این راه از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

یکی از اقشاری که در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن شهدای زیادی را تقدیم اسلام، انقلاب و مردم شریف ایران کرده، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (هوانیروز) بوده که مؤید این است گیلان در پرورش این قشر پرتلاش نیز پیشگام است و حرف برای گفتن دارد.

از گیلانیان غیور، قهرمان، انقلابی و باصلابت در شهدای ارتش به‌ویژه هوانیروز زیاد دیده می‌شود که نشان می‌دهد سرزمین گیلان، سرزمین خلبان پرور، قهرمان‌پرور و سرزمین شهیدپرور است.

خلبان شهید فیروز رحمتیان اهل شهرک ماسوله فومن و یا خلبان شهید حسین فرزانه که آخرین شهید هوانیروز در عملیات مرصاد است، تنها نمونه‌ای از شهدای گران‌قدر هوانیروز محسوب می‌شوند، بماند که این بزرگ‌مردان، همه دلاوران و فاتحان هوانیروز را شامل نمی‌شود.

اما ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز همیشه درصحنه و قهرمان، همچنان غیور مردانی گیلانی زیادی در خود دارد که نمونه آن سرهنگ خلبان، ولی رحمانی، فرمانده این نهاد نظامی در دانشکده هوانیرزو است.

سرهنگ رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در بحران کرونا یکی از ناجیان مردم محروم و کم برخوردار در کشور است که با در راستای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی، فرمانده ارتش به‌ویژه فرماندهی نیروی زمین آجا، استعداد و امکانات ارتش مردمی را در جهت محرومیت‌زدایی و طرح‌های احداث بیمارستان‌های صحرایی به کار گرفته است.

تاکنون به همت و تلاش این فرمانده ارتشی غیور گیلانی، پنج بیمارستان صحرایی در اصفهان، تهران، زاهدان، خاش و رشت احداث‌شده که نقش بسیار حیاتی برای مردمان این سامان‌ها داشته است.

علاوه بر احداث بیمارستان‌ها، طرح‌های توسعه و بهسازی محیط‌های بهداشتی و درمانی نیز در کشور ازجمله در ماکلوان شهرستان فومن از دیگر اقدامات این فرمانده مدافع سلامت گیلانی است که نشان‌دهنده استمرار روحیه خدمت و تلاش همه‌جانبه برای جلب رضایت الهی و مردم ایران است.

تلاش این فرمانده گیلانی ارتش در دانشکده هوانیروز، امروزه موجی از ابراز خرسندی‌ها و خوشحالی‌ها را در آحاد جامعه ایجاد کرده و نگاه متوازن و توسعه عدالت محور وی در بحران کرونا نیز بر این ابراز خرسندی‌ها افزوده است.

تلاش‌های سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان‌های صحرایی در کشور بار دیگر غیرت ارتشی و گیلانیان را به رخ کشیده و ضرورت ترویج این نوع روحیه جهادی و مردمی، شایسته تقدیر و تجلیل است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : حمید رضا دنیادیده