صفیر گیلان؛در آستانه سالروز ولادت با سعادت فخر کائنات ، دردانه هستی وریحانه بوستان احمدی ، حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر ، مراسم جشنی با حضور ٢۵٠ همکار بانوی شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی استان برگزار شد .   جمیل حق پرست مدیرکل استان در این مراسم با اشاره […]

صفیر گیلان؛در آستانه سالروز ولادت با سعادت فخر کائنات ، دردانه هستی وریحانه بوستان احمدی ، حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر ، مراسم جشنی با حضور ٢۵٠ همکار بانوی شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی استان برگزار شد .

 

جمیل حق پرست مدیرکل استان در این مراسم با اشاره به فضائل و ویژگی های بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت : حضرت زهرای مرضیه (س) بعنوان الگو واسوه ای برای زنان تاریخ به همه انسانها آموخت تا چگونه دختری برای پدر ، چگونه زنی برای شوهر، چگونه مادری برای فرزندان و چگونه بنده ای برای پروردگار باید بود .

ایشان با بیان اینکه موفقیتهای مردان بزرگ همواره مدیون تلاش و همراهی زنان و مادران آنها بوده است ، نقش ارزنده بانوان درجامعه را انکار ناپذیر برشمرده و افزود : در تامین اجتماعی استان نیز افتخار همکاری با ٢۶٠ بانوی شاغل در سطح واحدهای تابعه را داریم که بیانگر سهمی ٣۶ درصدی در میان نیروهای انسانی استان میباشد .

جمیل حق پرست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :  اینکه ۵٨ نفر ازاین بانوان دارای عناوین شغلی دررده مدیران میانی و مسئول واحد میباشند وقریب به ٩٠ درصد همکاران خانم دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به انتصاب دو بانوی توانمند از جامعه همکاران به سمت ریاست شعبه در سالجاری ، ازاداره کل استان گیلان بعنوان یکی ازحوزه های سازمانی که افتخار دارد در کرسی معاونت اداری مالی نیز از وجود یک بانو بهره میبرد یاد نموده و خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه قریب به ۴٠ درصد شاغلین خانم استان دارای کمتر از ١٠ سال سابقه وتحصیلات دانشگاهی مناسب میباشند انتظار داریم با توجه به توانمندیها و ظرفیت موجود در این گروه سهم بانوان در مسئولیتهای سالهای آتی بیشتر گردد .

در ادامه برنامه ها خانم رفیعی مشاور امور بانوان استانداری گیلان با حضور در جمع شرکت کنندگان در این مراسم طی سخنانی میلاد فرخنده بزرگ بانوی عالم را تبریک عرض نموده واذعان داشت : حضرت زهرا (س) تنها بانوی بزرگ اسلام نیست بلکه به همه بشریت درتمام طول تاریخ تعلق دارد .

ایشان با ذکر خصائص و الگوهای رفتاری حضرت فاطمه (س) ، افزود : این زن بزرگ پرورش دهنده انسانهایی بود که خود تاثیرگذار درآینده و تاریخ بشر هستند .

مشاور امور بانوان استانداری گیلان همچنین اظهار داشت : حضرت فاطمه (س) در کنار مادر بودن ، همسر بودن ، دختر بودن ، یک کنشگر بزرگ و اصلاح گر واقعی بود که باید از ایشان سرمشق گرفت .

خانم رفیعی افزود : بانوی دوعالم نسبت به جامعه ومردم بی تفاوت نبوده و بر نگرشها تاثیرگذار بوده است .

ایشان با تاکید برمسئله رعایت تقوا و شایستگی ها ، راه رسیدن به عدالت و تحقق اصولی آنرا درک صحیح از باورها و اعتقادات در بین مردم دانسته و اظهار داشت تنها با گام نهادن در این مسیر میتوانیم شاهد اصلاح جامعه باشیم .

مشاور امور بانوان استانداری گیلان حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه مهر و محبت و اشاعه دهنده خصلت های ناب انسانی برشمرده و اظهار داشت : بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود نشات گرفته ازکم مهری ها بوده و باید بیاموزیم که بعنوان پیرو مکتب فاطمی یکدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم .

خانم رفیعی با تحلیلی بر شرایط جامعه خاطر نشان ساخت : باید فرصتها را نسوزانده و از موقعیت های موجود بصورت شایسته در جهت نیل به کمال انسانی وبالندگی و توسعه کشور استفاده نمائیم

این مراسم با اجرای برنامه های مختلف هنری از جمله سرود ، تواشیح و مولودی خوانی ادامه یافته و در پایان از بانوان نمونه استان طی مراسمی تجلیل گردید .

حضور جمعی از بانوان بازنشسته همکار در این مراسم وتجلیل وبزرگداشت آنها یکی از باشکوهترین بخشهای این جشن بود .