به گزارش صفیر گیلان، با وجودی که ساعتی به شروع دیدار دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در رقابت های جام حذفی نمانده بود  و ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده  تعداد زیادی از تماشگران پشت درهای بسته ماندند . در این بازی سپیدرود با ترکیب سید محمد حسینی، سید احمد آهی، سید هادی موسوی، […]

به گزارش صفیر گیلان، با وجودی که ساعتی به شروع دیدار دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در رقابت های جام حذفی نمانده بود  و ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده  تعداد زیادی از تماشگران پشت درهای بسته ماندند .

در این بازی سپیدرود با ترکیب سید محمد حسینی، سید احمد آهی، سید هادی موسوی، رضا الماسخاله، حسین کعبی، میثم فردوسی، توحید غلامی، حسین ابراهیمی، پویا نزهتی، مهرداد جماعتی، عماد میرجوان به سرمربیگری علی نظرمحمدی به میدان رفتند.

در آن سوی میدان نیز نادر دست نشان تیم ملوان را با ترکیب حجت صدقی، مهیار زحمتکش، صائب محبی، وحید حیدریه، سینا دست نشان، امین جهان کهن، پژمان نوری، محمد پوررحمت الله، حسین شنانی، بابک مرادی و شهریار مقانلو به زمین مسابقه فرستاد.

ساعتی قبل از شروع بازی بازیکنان دو تیم در بین تشویق های شدید هوادارانشان برای گرم کردن و تمرین وارد زمین مسابقه شدند.

از نکات حاشیه ای پیش از شروع مسابقه درگیری هواداران تیم مهمان(ملوان بندرانزلی) با ماموران امنیتی ورزشگاه بود که برای لحظاتی جو ورزشگاه را متشنج کرد.

گفتنی است لحظاتی قبل از آغاز دیدار دو تیم، حال و هوای ورزشگاه تحت شعاع اهانت  و توهین برخی هوارداران دو تیم به هم شد.

لازم به ذکر است که پیش از آغاز بازی علی نظر محمدی سرمربی تیم فوبتال سپیدرود با یک دسته گل به پیشواز نیمکت ملوان و مربی اسبق خود نادر دست نشان رفت. همچنین حسین ابراهیمی و رضا الماسخاله و شهاب کرمی سه بازیکن دیگر قرمز پوشان نیز به سمت نیمکت میهمان رفته و با آنها خوش و بش کردند.

یکی از نکات جالب و دیدنی مراسم آغازین برگزاری مسابقه، نگاه داشتن پرچم رقابت های لیگ برتر در دیدار جام حذفی بود.

با شروع مسابقه هیجان حاکم بر ورزشگاه به اوج خود رسیده و بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود نیز تحت تأثیر فضای حاکم بر ورزشگاه و تشویق هواداران خود شروع مسابقه را تهاجمی آغاز کردند.

بازی با سوت سیدمهدی سیدعلی در حالی آغاز شدکه علیرضا ایلدرم، رحیم شاهین به عنوان کمک و سعاد وفاپیشه نیز به عنوان چهارم وی را همراهی می کنند.

دقیقه ۵ این بازی شوت سرکش سپیدرودی ها توسط حسین ابراهیمی با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

در حالی دقیقه ۱۴ از بازی تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی گذشته بود که «توحید غلامی» هافبک تیم سپیدرود با یک تکل خشن بر روی «امین جهان کهن یار» خطا انجام داد که به نظر با لطف داور از دریافت کارت زرد جان سالم به در برد.

در ادامه در دقیقه ۱۶  بازی «پژمان نوری» بازیکن ملوان نیز با انجام تکل از بغل و اعلام خطا از جانب داور همراه شد که داور به منظور اداره بازی از دادن کارت زرد خودداری و بازیکنان دو تیم را به آرامش دعو. ت کرد.

دقیقه ۲۰ بازی نیز با فرار «پویا نزهتی» مهاجم تیم سپیدرود از کمند خط دفاعی ملوانان همراه بود که این فرار راه به جایی نداشته و این توپ بی ثمر راهی اوت شد.

لازم به ذکر است که اولین کارت زرد این مسابقه در دقیقه ۲۱ بازی توسط «جهان کهن یار» بازیکن شماره ۳۲ ملوان به دلیل انجام تکل خشن از داور مسابقه دریافت کرد.

ارسال دوکرنر پیاپی بر روی دروازه تیم فوتبال سپیدرود از سوی بازیکنان ملوان و همچنین ارسال بی دقت حسین ابراهیمی بازیکن تیم فوبتال سپیدرود رشت در یک ضربه ایستگاهی بر روی دروازه ملوانان از مهم ترین اتفاقات دقایق ۲۵ و ۲۸ بازی بود که ثمری برای هیچکدام از دو تیم نداشت.

بازی تا دقیقه ۳۱ بدون گل درحال انجام بود که در این دقیقه پژمان نوری بازیکن تیم ملوان بندر انزلی با ضربه پای چپ از روی ضربه کاشته ایستگاهی در یک موقیعیت خوب اول گل مسابقه را وارد دروازه تیم سپیدرود قرار داد و نام خود را به عنوان گلزن در این رقابت به ثبت رساند.

گفتنی است دومین کارت زرد این دیدار نیز دقیقه ۳۷ بازی توسط بازیکنان  تیم ملوان و براثرخطای «پژمان نوری» زننده تنها گل بازی تا این دقیقه بر روی «حسین کعبی» از جیب داور مسابقه بیرون آمد.

یکی دیگر از صحنه های حساس این دیدار مهیج ارسال پاسه «ابراهیمی» در دقیقه ۳۸ بازی برای مهاجمان سپیدرود بود که با مداخله مدافعان تیم فوبتال ملوان راه  به جایی نداشت.

در دقیقه ۴۰  مسابقه در حالی یک موقعیت تک به تک بازیکنان ملوان با دروازبان تیم فوتبال سپیدرود گرفته شد که در این  این صحنه حرکت «سیدهادی موسوی» مدافع سپیدرود بر روی «بابک مرادی» مهاجم ملوان از سوی داور مسابقه خطا تشخصی داده شده و با دریافت سومین کارت زرد جریمه شد.

لازم به ذکر است که در دقایق پایانی نیمه اول پاس های متعددی از سوی بازیکنان دو تیم به سمت دروازه ها ارسال شد که حاصلی برای هیچ کدام از دو تیم نداشت.

سید مهدی سیدعلی داور  این مسابقه برای نیمه اول بازی ۲ دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفت که در پایان این دو دقیقه بازیکنان ملوان با تک گل «پژمان نوری» پیروز به رختکن رفتند.

نیمه دوم دیدار تیم های سپیدرود  رشت  و ملوان بندازنلی در حالی آغاز شد دو تیم بدون تغییر درترکیب شان وارد زمین شدند.

گفتنی است در دقیقه ۴۹ بازی «حسین شنانی» بازیکن شماره ۲۹ تیم ملوان بر اثر برخورد با مدافعان سپیدرود نقش بر زمین شد که به همین علت چند دقیقه در بازی وقفه ایجاد شد.

دو تیم تعویض های خود را از دقیقه ۵۴ بازی آغاز شد و مربی با خارج کردند تیم ملوان شهریار مقانلو و ایمان باصفا از ترکیب ملوانان  محمد الله پوررحمت و حسین شنانی وارد میدان شدند.

لازم به ذکر است که علی نظر محمدی نخستین تعویض تیم سپیدرود را با وارد کردن «میعاد یزدانی» به جای «محمدرضا الماسخاله»  انجام داد.

در دقیقه ۵۷ بازی نیز حرکت تکنیکی «پویا نزهتی» در محوطه جریمه تیم ملوان راه به جایی نبرد و از این حرکت تنها یک کرنر برای تیم فوتبال سپیدرود به همراه داشت.

پژمان نوری بازیکن تیم ملوان بندرانزلی در دقیقه ۶۰  بازی یک موقعیت جدی گل زنی برای این تیم از روی ارسال کرنر بدست آورد که  با واکنش زیبای «سیدمحمد حسینی» بایکن تیم سپیدرود  همراه شد تا دروازه قرمزپوشان از فروپاشی مجدد نجات یابد.

همچنین گفتنی است در دقیقه ۶۳ با واکنش دوباره حسینی در مقابل ضربه تکنیکی مهاجم ملوان باری دیگر دروازه سپیدرود از فروپاشی نجات یافت.

در دقیقه ۶۵ در حالی که بازی با سرعت بالایی از سوی هر دو تیم دنبال می شد روی ضربه ارسالی کرنر، «سیدهادی موسوی» در میان شلوغی محوطه ۱۶.۵ متر تیم ملوان صاحب موقعیتی مناسب گلزنی شد که با برخورد توپ با بازیکنان راهی اوت و فرصت گلزنی سپیدرود از دست رفت.

در دقیقه ۶۶ تعویض دوم تیم فوتبال سپیدرود با ورود «غلامرضا رضایی» به جای «میثم فردوسی» صورت پذیرفت.

دقیقه ۷۲ در حالی با تشویق هوادران سپیدرود همراه بود موقعیت های آنچنانی برای گلزنی مهاجمان این تیم به وجود نیامد.

دقیقه ۷۷ با تعویض سوم تیم سپیدرود با جایگزینی «میلاد قربان زاده» به جای «میر هادی میرجوان» همراه بود  لازم به ذکر است که «قربانزاده» در همان ابتدای ورود روی ارسال بلند «میعاد یزدانی» صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت سرضرب این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دوازه ملوان به اوت رفت.

در دقیقه ۸۴ مهم ترین صحنه بازی بعداز گلزنی ملوان با خطای خطای پنالتی روی «پویا نزهتی» مهاجم سپیدرود اتفاق افتاد که داور در پی اعتراض نیمکت نشینان ملوان به یار تعویض شده شماره ۱۶ ملوان «محمد اله پور رحمت» کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۸۷ بازی بالاخره بعداز چند دقیقه وقف به دلیل اعتراض نیمکت نشن های تیم ملوان ضربه پنالتی سپیدرودی ها توسط «حسین ابراهیمی» زده شد که منجر به گل تساوی بخش  بازی شد.

گفتنی است «میعاد یزدانی» هافبک سپیدرود به دلیل شادی تحریک برانگیز پس از گل از سوی داور میدان با کارت زرد جریمه شد.

در پایان نود دقیقه از سوی سیدمهدی سیدعلی داور بازی پنج دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شد در دقایق اضافه بازی این یاران ملوان بودند که با حملات خود روی دروازه  سپیدرود فشار آورده تا از کشیده شدن بازی به وقت های اضافه جلوگیری کنند، اما این تلاش آنها ثمری نداشته و در پایان وقت اضافه بعداز ۹۰ دقیقه مسابقه دو تیم با حساب یک بر یک مساوی برای یک استراحت ۱۰ دقیقه به کنار زمین رفتند.

لازم به ذکر است درصورت کسب نتیجه تساوی در وقت های اضافی نیز ضربات پنالتی تعیین کننده برنده این دیدار و تیم صعود کننده به مرحله بعدی رقابت های جام حذفی خواهد بود.

یکی از حواشی پنج دقیقه استراحت فنی دو تیم، فحاشی هوداران حاضر در  جایگاه تیم  مهمان که در اختیار ملوانی ها است به هیئت فوتبال استان گیلان بود.

دو تیم  پس از استراحت فنی ۱۰ دقیقه ای  وارد زمین شده و با ایجاد حلقه اتحاد وقت های اضافه را آغاز کردند.

در دقیقه ۹۴ بازی فشار بازیکنان تیم ملوان برای خلق موقعیت بیشتر بود که این موقیعت ها با دفاع مدافعان سپیدرود همراه شد.

دقیقه ۹۷ بازی تکل «حسین کعبی» روی پای «بابک مرادی» در محوطه جریمه تیم فوتبال سپیدرود از سوی داور خطا اعلام و یک ضربه پنالتی برای ملوان بدست آمد که «بابک مرادی» پشت ضربه پنالتی ملوان قرار گرفته و موفق شد گل دوم  ملوان را به ثمر برساند و حساب کار را دو بر یک به نفع ملوان کند.

دقیقه ۱۰۴ بازی در حالی سپری شد که بازیکنان سپیدرود تمام تلاش خود را برای جبران عقب افتادگی انجام می دهند اما این بازیکنان ملوان بودند که با پاس های عرضی جریان بازی را آرام به نفع خود دنبال می کردند.

دقیقه ۱۰۵ بازی در نیمه اول وقت های اضافه داور یک ضربه ایستگاهی روی خطای کف پای  «احمد آهی» به نفع یاران ملوان اعلام کرد که در ادامه «مهدی کربلایی» پشت توپ قرار گرفت و با ضربه محکم توپ را به صف مدافعان سپیدرود کوبید.

در دقیقه ۱۰۷ دست نشان تعویض سوم تیم ملوان بندرانزلی را با خارج کردن پسر خود «سینا دست نشان» و وارد کردن «محمدرضا نقدی پور» انجام داد.

دقیقه ۱۱۴ بازی با گل سوم برای ملوان روی فرار «محمدرضا نقدی پور» مهاجم جوان و تازه تعویض شده ملوان و ضربه تمام کننده او  و فرو ریختن دروازه حسینی همراه بود.

یکی دیگر از حواشی این بازی در دقایق انتهای وقت اضافه دوم دقیقه عصبانیت طرفداران تیم سپیدرود از نتیجه بدست آمده بود که گلایه خود را با سر دادن شعار «علی نظر حیا کن، سپیدرود رو رها کن» نسبت به باخت خانگی در برابر حریف دیرینه شان نشان دادند.

در دقیقه۱۲۰ داور مسابقه یک دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم وقت های اضافه اعلام کرد این درحالی بود که بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود علارغم تلاش های خود راهی به دروازه تیم فوتبال ملوان پیدا نکردند.

در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم فوتبال سپیدرود و ملوان بندرانزلی این تیم ملوان بود که با به ثمر رساندن سه گل پیروزی این دیدار و صعود کننده به مرحله بعدی رقابت ها بود.

بعداز خروج بازیکنان از زمین مسابقه هواداران ملوان اقدام به برافراشتن پرچم ملوان در جایگاه مهمان کردند که این حرکت با عکس العمل هواداران عصبانی سپیدرود و شکستن فنس های کنار زمین و برخورد نیروهای امنیتی ورزشگاه همراه شد.