اختصاصی صفیر گیلان ، ساحره میرسیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان  و در مراسم معارفه شهردار جدید با بیان اینکه گیلان جزء استان‌هایی است که بیشترین شهرها را در خود داشته و از این نظر در رتبه هشتم کشور قرار دارد. میر  سیدی به جمعیت   یک میلیون ۶۰۰ هزار نفری شهری  در گیلان […]

اختصاصی صفیر گیلان ، ساحره میرسیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان  و در مراسم معارفه شهردار جدید با بیان اینکه گیلان جزء استان‌هایی است که بیشترین شهرها را در خود داشته و از این نظر در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

میر  سیدی به جمعیت   یک میلیون ۶۰۰ هزار نفری شهری  در گیلان اشاره و افزود:  ۶۳.۳ درصد جمعیت گیلان شهرنشین هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان این استان را با ۵۲ شهر که  ۴۱ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند و ۸ شهر بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار نفر و سه شهر نیز بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند معرفی و اظهار کرد؛شاخص مندی اعتبارات  و توزیع امکانات در کشور از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید است.

میرسیدی با اشاره به اینکه  در تجارب دنیا شهرداری موفق است که شهر را برای بهتر زیستن  شهروند مهیا کند گفت:   شهردار باید با استفاده از ظرفیت و جاذبه‌های شهری با ایجاد خلاقیت، فضای شادی را برای مردم فراهم کند

ایشان تصریح کرد ؛این مقوله در شهر فومن با دارا بودن بسترها  و پتانسیل ها  برای شهردار و شهرداری فراهم است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر اینکه علارغم اینکه شهر فومن دارای ثابقه  و ظرفیتهاست ولی متاسفانه این‌ها  در  فرایند باز آفرینی دیده نشده است  و جا دارد  در برنامه توسعه ۵ ساله توسط شهردار دیده شود.

میرسیدی با گله مندی از اینکه شهر فومن امروز شهری مناسب برای اقامت گردشگر  و مسافران طراحی و تداعی نشده گفت: من از دوران طفولیت با پارک مجسمه های فومن آشنا و مورد علاقه من بوده که متاسفانه هیچ تغییری در آن تا امروز ندیدم.

مدیر کل دفتر آمور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری‌ها تنها درحوزه عمرانی نبوده بلکه باید در زمینه‌های فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی نیز باشد  گفت:مطالبات شما باید از خودتان باشد  و نگاه شما به اعتبارات دولتی نباشد بلکه باید درآمد زایی ایجاد کنید و خود عامل کسب در آمد باشید.

میرسیدی به اختصاص بودجه ها از سال ۹۲ تا ۹۶  برای  مصوب شهرداری‌ها  که از ۴۱۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافته اشاره و افزود این میزان نشان دهنده رشد ۳۱ درصدی است.

ایشان در پایان امیدوار شد تا با نگاه همدلی مدیران شهر ی و با وحدت یک دلی شهردار جدید شهر فومن بتواند این شهر را به جایگاه واقعی آن برساند.