به گزارش صفیر گیلان؛ سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج با تأکید بر اهمیت نیروی مردمی سازمان‌دهی شده در انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: هفته بسیج امسال با حادثه زلزله کرمانشاه مصادف شد که غم بزرگی را بر دل همه ملت ایران گذاشته و امیدواریم با کار و تفکر بسیجی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج با تأکید بر اهمیت نیروی مردمی سازمان‌دهی شده در انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: هفته بسیج امسال با حادثه زلزله کرمانشاه مصادف شد که غم بزرگی را بر دل همه ملت ایران گذاشته و امیدواریم با کار و تفکر بسیجی مشکلات کشور در حوزه زلزله نیز برطرف شده تا در موارد مشابه، خسارات این‌چنینی در کشور ما به بار نیاورد.

وی با اشاره به شعار هفته بسیج امسال «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» خاطرنشان کرد: درزمانی که بسیاری از متفکرین معتقد بودند همه‌چیز زیر نظر نظام سلطه بوده و نمی‌توان حکومتی با تفکر مردم‌سالاری دینی بنا کرد، امام با نگاهی عمیق به مسئله مردم‌سالاری دینی و زندگی بر پایه حکومتی الهی، حکومتی بر پایه اسلام بنا نهاده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هر انسانی که تفکر انقلابی دارد یک بسیجی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج در هر عرصه‌ای واردشده توانسته است بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) درباره اینکه کسی از تفکر بسیج غفلت کند، به عذاب الهی دچار می‌شود بیان کرد: در برخی از مسائل خیلی‌ها دنبال راه‌حل‌های دیگری هستند لذا باید گفت اگر از مردم‌سالاری دینی فاصله بگیریم دچار مشکل خواهیم شد.

 عبدالله پور جنگ تحمیلی را سخت‌ترین موضوع دوران انقلاب اسلامی دانست که توسط مردم حل‌وفصل شد افزود: با توجه به آمار، بیشترین شهدا بسیجی هستند که در مقابل کل نظام سلطه توانستند نام مجاهدانه خود را در تاریخ به ثبت رسانند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه مردم مسئولیت جنگ را برعهده‌گرفته و سپاه نقش تسهیل گری را در حوزه‌های مختلف دفاعی بر عهده داشت گفت: در حوزه اقتصاد نیز اگر بتوانیم ضوابط دست و پاگیر را کاهش دهیم، مشکلات اقتصادی ما توسط مردم با نگاهی بسیجی برطرف می‌شود.

مقام عالی سپاه قدس گیلان بابیان اینکه امیدواریم همه‌کسانی که مسئول هستند دچار نفرین امام مبنی بر اینکه «اگر از تفکر بسیجی دور شوید، دچار عذاب الهی می‌شود» نشوند گفت: امیدواریم بتوانیم با تفکرات بسیجی، مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

عبدالله پور بابیان اینکه با توجه به آخرین آمار موجود در استان ۸۰۸ هزار بسیجی در قالب سازمان بسیج در اقشار مختلف در حال فعالیت هستند تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمات‌رسانی است که باید گفت در حوزه دفاعی هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه چپ به کشورمان داشته باشد زیرا باوجودی که امروز در عمق تهدید در کشورهای منطقه هستیم اما با توجه به تفکر بسیجی همه خاورمیانه متأسی از قدرت ایران است.

وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در گیلان مبنی بر اعلام پایان عمر داعش افزود: با توجه به نابودی داعش حادثه شمال عراق را پیش آوردند که باهمان نگاه بسیجی مانند یک‌تکه یخ که در آب جوش بیندازیم برطرف شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه در حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران وضعیت مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر اشتباه از آن‌ها سر بزند صنعت تابوت‌سازی‌شان فعال خواهد شد.

عبدالله پور گفت: کشور ما امروز توانست در مقابل هجمه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی که به جنگ با انقلاب آمده‌اند، پایدار بماند که دلیل آن پایبندی به تفکر بسیج است.

وی به همایش عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این حادثه بزرگ شیعی بسیاری از کسانی که ادعای آزادی بیان داشتند زبانشان بند آمده است که چگونه ۲۰ میلیون شیعه در کشوری که چند سال پیش باهم درگیر جنگ بودند می‌توانند با نگاه و تفکر بسیجی فعالیت داشته باشند؟

فرمانده سپاه قدس گیلان با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه استان گیلان در پوشش خبر اربعین گفت: اصحاب رسانه نیز باهمان نگاه بسیجی در این اجتماع عظیم انسانی حضور پیدا کرده و به ترویج فرهنگ حسینی پرداختند.

عبدالله پور بابیان اینکه باید در حوزه مهندسی فرهنگی فعالیت بیشتری داشته باشیم افزود: بسیج توجه ویژه‌ای به تشویق جوانان و حمایت از فعالیت‌های علمی آن‌ها خواهد داشت زیرا اگر می‌خواهیم در مقابل نظام سلطه حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز قدرت علم نخواهیم داشت

پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه در حوزه خدمات‌رسانی بسیج پیشتاز این حرکت انسانی است به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با اولین خبری که به بچه‌های بسیج در این حوزه رسیده شد، فعالیت خود را آغاز کردند که به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت تا دیشب ۱۳ کامیون، ۱۳ وانت نیسان به مناطقی که سپاه قدس گیلان مسئولیت آن را برعهده‌گرفته است اعزام‌شده و ۱۰ کامیون هم آماده اعزام است.

عبدالله پور بابیان اینکه ۶۵۸ قلم مواد بهداشتی آماده عرضه به‌صورت بسیجی وار است گفت: در بحث اسکان زلزله‌زدگان در حال طراحی هستیم که بتوانیم ظرف ۶۰ روز مشکل مسکن آن‌ها را حل کنیم.

عبدالله پور تصریح کرد: سرپل ذهاب از مناطقی است که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی خون‌های شهدای گیلانی در آن ریخته شده است لذا بسیجیان استان باهم، هم‌قسم شده‌اند که اجازه ندهند مردم آن منطقه رنگ مصیبت را بیش از این تحمل کنند.

وی بابیان اینکه درصدد هستیم تا بعد از اسکان اولیه شروع به ساخت‌وساز و تعمیر خانه‌های آسیب دیدگان نماییم، تصریح کرد: در سال گذشته هزار واحد مسکن مددجویان شروع به ساخت شد که امسال تعدادی از آن‌ها افتتاح‌شده و تحویل نیازمندان خواهد شد.

عبدالله‌پور بیان کرد: در این لحظه که ما زیر سقف نشسته‌ایم با توجه به آمار بهزیستی بسیاری از خانواده‌هایی که دارای یک فرزند تا چهار فرزند معلول می‌باشند فاقد خانه هستند و حتماً باید جهت رفع مشکل این عزیزان فعالیتی جهادی انجام شود

وی با اشاره به اینکه صدها گروه جهادی در مناطق مختلف استان در حال فعالیت هستند تا محرومیت‌زدایی کنند گفت: طرحی در قالب مناطق پزشکی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که متخصصین درمانی سه تا چهار سال در یک منطقه مستقر شوند و در خصوص دهستان‌ها، سه دهستان صمام املش، حویق تالش و درفک رودبار با پشتیبانی سپاه جرقه امید به وجود آمده و می‌خواهیم در این سه دهستان چهار مقوله زیرساخت فرهنگ، بهداشت، اشتغال و اقتصاد را ارتقا بخشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه در منطقه پشت معلولین به‌عنوان منطقه‌ای حاشیه‌نشین و همچنین رودبنه با طرح جوادالائمه و با همکاری دولت، با استاندار گیلان هماهنگی‌های خوبی انجام‌شده تا مشکلات این مناطق نیز برطرف شود

مقام عالی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هم استان ظرفیت تأمین کمبودهای کشور را در حوزه برنج دارد گفت: ۳۰۰ نفر از مهندسین آموزش‌دیده و ۱۳ روستا را تحویل گرفتند که در هر روستا ۲۰ کشاورز را انتخاب کردند و با کاشت بذر آزمایشی که از خانواده برنج گیلانی است در سطح تولید حجم قابل‌توجهی را داشته است و امیدواریم با کارهای مطالعاتی بتوان حوزه کشاورزی را ارتقا بخشید.

عبدالله پور بابیان اینکه سپاه در حوزه‌های مختلف به مردم و دولت کمک خواهد کرد گفت: نیروهای بسیجی حلال مشکلات هستند

عبدالله پور بابیان اینکه برنامه‌های مختلفی در هفته بسیج طراحی‌شده است به میزبانی گیلان از زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی در مرز آستارا اشاره کرد گفت: بیش از هشت هزار و ۸۵۱ زائر از همسایه شمالی کشور از مرز آستارا عبور کرده‌اند که درصدد هستیم تا آخرین نفر برای بازگشت به کشورهایشان، آن‌ها را بدرقه کنیم

وی بابیان اینکه ما در جنگ رسانه‌ای قرارداریم به حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: شاهد این هستیم که می‌خواهند بین ارتش و سپاه جدایی ایجاد کنند.

عبدالله پور گفت: در حوزه دفاعی نیز علاوه بر وجود گردان‌های امام حسین علیه‌السلام گردان‌های بیت‌المقدس در حوزه یک شهری برادران باقدرت تمام آموزش‌دیده‌اند که توانایی جنگیدن با کشورهای متخاصم را دارند و مایه افتخار است که اعلام کنیم گردان‌های بیت‌المقدس حوزه یک شهری در بین گردان‌های کشور، جزء گردان‌های ممتاز شناخته‌شده که این نشان از شجاعت مردان استان گیلان دارد.