به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، سرهنگ پاسدار فردین میرزاپور  در نشست  با خبرنگاران با اشاره به اینکه تشکیل بسیج یکی از تاریخی ترین رویدادهای کشور بود، اظهار کرد: بسیج یکی از  تشکیلات است  که در مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، با بصیرت و تعهد به کل مسائل کشور گرد هم امده  است. میرزاپور تشکیل  بسیج را  از […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، سرهنگ پاسدار فردین میرزاپور  در نشست  با خبرنگاران با اشاره به اینکه تشکیل بسیج یکی از تاریخی ترین رویدادهای کشور بود، اظهار کرد: بسیج یکی از  تشکیلات است  که در مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، با بصیرت و تعهد به کل مسائل کشور گرد هم امده  است.

میرزاپور تشکیل  بسیج را  از تاریخی ترین رویداد خواند و گفت:از آثار و برکات و خیرات این رویداد که روز به روز بیشتر نمایان می شود خاموش کردن هجمه و توطئه دشمن  و بسیج حافظ نظام و ملت است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن بسیج را پیش رو و پیش قدم در تمام عرصه ها خواند و اظهار کرد؛شهدای مدافع حرم مصداق این گفتمان هستند که در دفاع از اهل بیت و امنیت وطن حضور دارند.

 

وی نخستین حرکت بسیج را با طیف گسترده در جنگ تحمیلی خواند و افزود: بسیج در جنگ رشد و به این ترتیب تکامل یافته و نتایج تکامل بسیج امروز واضح و روشن است.

 

میرزاپور بسیج را با دو رویکرد مردم یاری ،سازندگی و مردم داری دانست و گفت: به فرموده مقام رهبری در کشوری که نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز است چشم و طمع دشمن و جهان خواران از آن دور است.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج، افزود: ۱۲۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته بسیج در سطح شهرستان فومن تدوین و اجرایی می شود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن به برخی از برنامه های هفته بسیج شهرستان، گفت: به مناسبت سالروز تشکیل بسیج در پنجم آذر ماه اجتماع بزرگ بسیجیان گردان های بیت المقدس برادران و الزهرای خواهران با عنوان «شکوه ایثار» در فومن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این اجتماع در خیابان امام خمینی (ره) شهر فومن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام صادق ایران عقیده دادستان شهرستان فومن به عنوان سخنران این مراسم است.

سرهنگ میرزاپور در ادامه به برگزاری یادواره فرماندهان، سرداران و۴۰۵ شهید شهرستان فومن اشاره و تصریح کرد: برای سخنرانی در این مراسم که روز دوشنبه ششم آذر ماه از آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری دعوت شده است.

وی همچنین یادآورشد: بهره برداری مجتمع اداری اقشار ناحیه، دیدار با امام جمعه، تهیه و تحویل جهیزیه به نوعروس بسیجی، ویزیت رایگان، راهپیمایی خانوادگی، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، افتتاح مسکن محرومان، یادواره شهدا از شاخص ترین برنامه های هفته بسیج در این شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن خاطرنشان کرد: گشت های محله محور، تشکیل گروه های جهادی، طرح جامعه بسیج پزشکی(طرح سلامت) از دیگر برنامه است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری، افزود: در همین راستا در بخش اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ۱۲ کارگاه پرورش مرغ بومی، قارچ خوراکی، مزرعه توت فرنگی، پرورش پیله ابریشم با اعتباری بیش ا ۱۷۴ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر  غیر مستقیم اجرایی شده است.