به گزارش صفیر گیلان، جهان آرای ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار و ۳۹۵ مدرسه استان گیلان دارای فضای نمازخانه ای هستند. وی با اشاره به اینکه ۴۷۹ امام جمعه روحانی و ۴۸ امام جمعه فرهنگی در مدارس گیلان فعالیت می کنند، […]

به گزارش صفیر گیلان، جهان آرای ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار و ۳۹۵ مدرسه استان گیلان دارای فضای نمازخانه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۹ امام جمعه روحانی و ۴۸ امام جمعه فرهنگی در مدارس گیلان فعالیت می کنند، افزود: نمازخانه هیچ مدرسه‌ای در استان گیلان به فضای درسی تغییر کاربری داده نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدارس نوساز استان گیلان نیز از فضای نمازخانه ای مطلوبی برخوردار است، تأکید کرد: ممکن است برخی از مدارس قدیمی به دلیل کمبود فضای آموزشی بخشی از نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده باشد اما در هیچ مدرسه‌ای نمازخانه تغییر کاربری نداشته است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان در سطح مدارس را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش گیلان همکاری خوبی با ستاد اقامه نماز استان در زمینه اقامه فریضه نماز دارد.

جهان آرای ادامه داد: تعیین زنگ نماز به مدت ۳۰ دقیقه در مدارس و ایجاد فضاهای مناسب برای نمازخانه از جمله اقدامات خوب آموزش و پرورش گیلان در ترویج فرهنگ فریضه اقامه نماز است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش متولی امور تربیتی و آموزشی است، افزود: در همین راستا دستورالعملی به استان در راستای تقویت پیوند میان مدرسه و نماز ابلاغ شده است.