مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مطرح کرد:

دستمزد کارگران با تورم و گرانی‌ها هم پوشانی ندارد/امنیت شغلی کارگران از مطالبات جدی تشکل‌های کارگری از نمایندگان مجلس

  پرینت
دستمزد کارگران با تورم و گرانی‌ها هم پوشانی ندارد/امنیت شغلی کارگران از مطالبات جدی تشکل‌های کارگری از نمایندگان مجلس
شناسه خبر : 44836 | تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1400 - 14:27 | 250 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

علیزاده از وجود ۳۰۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در گیلان خبر داد و گفت: دولت برای افزایش پرداختی به کارگران تاکنون اقدامات چشمگیری انجام داده است اما میزان دستمزد پرداختی به کارگران هنوز ایده‌آل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛عباس علیزاده، ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کارگر با بیان اینکه ۴۳۲ هزار نفر کارگر و کارفرما در استان مشغول فعالیت تولیدی و اقتصادی هستند، عنوان کرد: از این تعداد حدود ۷۲ هزار نفر کارفرما و مابقی کارگران در بخش صنعت و صنوف مختلف مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از وجود ۳۰۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه این تشکل‌ها در زمینه مطالبات صنفی خود با دولت همراهی می‌کنند تصریح کرد: دولت در ادوار گذشته سعی کرده با تقدیم لایحه به مجلس قانون کار را اصلاح کند و امنیت شغلی کارگران همواره یکی از دغدغه‌هایی بوده که وجود داشته است.

وی تامین امنیت شغلی کارگران را یکی از مطالبات جدی تشکل‌های مختلف کارگری از نمایندگان مجلس خواند و ابراز داشت: ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در دیدار چهره به چهره‌ای که با نمایندگان مجلس داریم تلاش می‌کنیم دغدغه‌ها و مطالبات به حق جامعه کارگری را به سمع و نظر نمایندگان مجلس برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همراهی دولت و مجلس برای رفع مشکلات کارگران را لازم و ضروری خواند و اذعان کرد: یکی دیگر از مطالبات این روزهای جامعه کارگری عدم تناسب حقوق و دستمزد کارگران با تورم و گرانی‌ها است که برای نخستین بار توسط دولت تدبیر و امید نسبت به افزایش پرداختی به کارگران اقدام شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه در بحث پرداختی‌ها و حقوق و دستمزد کارگران هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده‌ایم اضافه کرد: ما همواره شرمنده کارگران هستیم و از مشکلات آنان باخبریم از طرفی باید گفت اتفاقاتی که در طول سه سال گذشته در بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران اتفاق افتاد نظیرش در ۴۰ سال اخیر قابل مشاهده نیست.

وی افزایش ۳۹ درصدی دستمزد پرداختی به کارگران در سال ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات مثبت دولت ذکر کرد و با اشاره به اینکه وعده‌هایی در مورد افزایش حق مسکن کارگران هم داده شده است یادآور شد: برای حل مشکل تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران و حقوق‌های معوقه آنان نیز بازرسان کار را به حوزه‌های تولیدی و اقتصادی اعزام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده در سال ۹۸ از کارگاه‌های فعال استان به بیش از ۱۴ هزار مورد رسید خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ و با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا بازرسی‌های ما از کارگاه‌های گیلان بیش از هزار و ۵۰۰ مورد افزایش و به عدد ۱۵ هزار و ۲۶۵ فقره رسید.

  • منبع خبر : شبستان
برچسب ها
نوشته های مشابه
برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند/ تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها/ خلا قانونی منجر به افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز/ با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای پروژه ها برداشته می شود
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.