صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سیدمحمد احمدی، عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم دولت طرح اشتغالزایی است گفت:  از دستگاهای اجرایی استان انتظار می رود تا در مقوله اشتغالزایی از تمام توان خود بهره ببرند. فرماندار رشت همچنین به ۳۱ طرح فراگیر اشتغال اشاره کرد و افزود: این میزان […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سیدمحمد احمدی، عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم دولت طرح اشتغالزایی است گفت:  از دستگاهای اجرایی استان انتظار می رود تا در مقوله اشتغالزایی از تمام توان خود بهره ببرند.

فرماندار رشت همچنین به ۳۱ طرح فراگیر اشتغال اشاره کرد و افزود: این میزان طرح با اعتبار رقمی معادل ۳۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان مورد تایید کمیته فنی قرار گرفته است که از این میزان در بخش روستایی ۱۰۶ طرح اشتغالزایی پایدار با مصوبه یک صد میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان  در حال اجراء است..

دستگاهای اجرایی با کمترین توان کار می کنند

احمدی  آمار ۲۰ درصدی طرح های فراگیر اشتغال را قابل قبول ندانست و گفت: باید تحرک بیشتری داشته باشیم و امروز دستگاهای اجرایی با کمترین توان کار می کنند..

وی با اشاره به اینکه نباید بانک‌ها را مقابل خود بدانیم و تلقی کنیم که بانکها همکاری نمی کنند گفت: آن چیزی که در حوزه کاری ما است را باید با سرعت و دقت بالا انجام دهیم و در نهایت باید بتوانیم پرونده ها را بدون نقص به بانک های عامل ارسال کنیم و تا امروز هر کسی پرونده تکمیلی به بانک داده پول گرفته است..

وی از دستگاها خواست تا سرعت عمل و جهادی حرکت کنند زیرا آهسته حرکت کردن توفیقی به همراه ندارد

 

شهرداهیچ گونه تحرکی ندارند/شهرداران از بخشداران الگو بگیرند

فرماندار رشت با بیان اینکه من از شهرداران هیچ گونه تحرکی نمی بینم گفت:درست است که اداره شهر مشکلات زیادی دارد ولی شهرداران از بخشداران الگو بگیرند.

وی خظاب به شهرداران گفت: اگر یک کیلو قیر جایی داریم شهرداران  پشت در اتاق ما  ساعتها انتظار می کشند افزود: شهرداران باید در تمام زمینه ها پاسخ گوبوده و انتظار ما از تیم شهرداری، جهادی کار کردن است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه جلسه هفته آینده باید متفاوت تر از جلسه امروز باشد، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید عملکرد مناسب داشته باشند و اگر برنامه و طرحی ندارند در جلسه حاضر نشوند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه اولویت همه ما حفظ بیت المال و محیط زیست است گفت: هیچ گاه نمی‌خواهیم برای سرمایه گذاری و اشتغال، محیط زیست را از بین ببریم و از کارهای هیجانی جلوگیری می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه با کمک به سرمایه گذاران در اشتغال و رونق کسب و کار در شهرستان نقش ایفا کنیم گفت: شهرستان رشت و بخشها و روستاهای آن به جهت نزدیکی به شهر رشت توان کارایی و تولید و بوم گردی بالا را داردو مسئولان از این حیس باید بهره بیشتری ببرند.