اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ جانباز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس یاد آور رشادتها و شهامت های جوانمردانه رزمندگان اسلام در هشت سال دوران جنگ تحمیلی است گفت:دفاع مقدس الگوی مبارزه آزادی‌خواهان جهان در مقابل استکبار جهانی است. وی ضمن تبریک این ایام به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ جانباز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس یاد آور رشادتها و شهامت های جوانمردانه رزمندگان اسلام در هشت سال دوران جنگ تحمیلی است گفت:دفاع مقدس الگوی مبارزه آزادی‌خواهان جهان در مقابل استکبار جهانی است.
وی ضمن تبریک این ایام به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران دفاع مقدس را یاد اور خلق حماسه مردم در مقابل استکبارخواند.

سرهنگ جانباز  سراسر دفاع مقدس را افتخار افرینی و سربلندی ملت خواند و گفت:ملت نشان داد که مایل به تجاوز نبوده ولی در دفاع از هویت و ارمان ایستادگی و درس آموزی بزرگی به شیعیان جهان در مقابل ظلم و زور داشت.
وی جنگ تحمیلی را جنگ نابرابر خواند و گفت :ملت در جنگ احزاب در ابعاد نظامی ،سیاسی، تبلیغی، رسانه ای ایستاده و اراده خود را تحمیل و جنگ احزاب با پیروزی ملت رقم و سر اغاز شکست قدرت دشمن بود.
فرمانده سپاه ناحیه فومن  افزود؛امروز هر اراده خبیصانه دشمن  و هر توطئه به شکست می انجامد زیرا ملت ما هوشیار ،بیدار و همسو و هم فکر است.

وی دفاع مقدس را الگوی جهان و جنگ گرانمایه خواند و گفت :به تاسی از دفاع ملت  مسلمانان جهان مقابله با دشمن  و شکست را  آموختند و تجربه کردند.
سرهنگ جانباز به تقاضای کشور چین در استفاده از دفاع نظامی ما برای مقابله نظامی اشاره و افزود ابعاد توان نظامی ما نشانه پیروزی است.

فرمانده سپاه شهرستان فومنبا بیان اینکه بیش از ۱۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرایی می شود گفت:این برنامه شامل شامل برنامه صبحگاه نیروی مصلح در محوطه ساختمان مصلی جدید،برنامه رژه موتورب و خودرو،افتتاح نمایشگاه عکس،نشست هم اندیشی ،بسته حمایتی به دانش آموز،مسکن محرومان،۱۶صندوق قرض الحسنه و … اجرایی می شود.

سرهنگ حمید  جانباز با بیان اینکه باور ماست که  اگر شهدا بودند در عرصه محرومیت زدایی امروز کارهای بزرگ را اجرایی می کردند گفت: به نیابت از ۴۰۵ شهید شهرستان ۴۰۵ بسته حمایتی در آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان محروم می رسد.

وی افزود؛زنگ مقاومت و زنگ مهر،یادواره شهدا،یادواره مادران اسمانی،مسابقات ورزشی،کارگاه مهارت زندگی و محافل شب شعر،روز شش مهر پنج وواحد مسکن محرومین و یک پل و دفتر کار خبرگزاری بسیج و برنامه همایش تجلیل از رزمندگان و مسابقه عکس از دیگر برنامه هاست

جانباز در مورت نقش رسانه و دفاع مقدس گفت؛شهید اوینی ها اگر در دفاع مقدس نبودند چه می شد  گفت: رزمندگان ما تا  تیر اخر می جنگیدند.

و ی به عملیات واالفجر ۸ اشاره و افزود: از والفجر ۸می توان هزاران کتاب نوشت ، و رسانه ها در این حوزه کمتر کار کردند.
وی افزود:نقش رسانه باید بیش از این باشد رزمندگان ما برای قداصت رفتند و شهید فی سبیل الله شدند و رسانه نتوانست تمام ابعاد را به قلم و تحریر در آوردد.

وی شهید آوینی را با حرکات رسانه ای عامل ماندگاری دفاع مقدس خواند و گفت:،ما نویسندگان جوان داریم که از جنگ خوب می نویسند و کتاب نور الدین پسر ایران از جمله این نوشته هاست.
وی در پایان با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه جایگاه و منزلت کاری خود را بیشتر بشناسند گفت:نویسندگان می توانند عامل ماندگاری دفاع مقدس باشد.