سید مهدی نقوی، مدیری شریف با اشراف کامل به معماری و سیاست های مناطق آزاد و تجربیات موثر از داخل مجموعه با استقبال اعضای هیأت مدیره، شورای معاونین و مدیران سازمان، کلیه ذی نفعانی قرار گرفته است

صفیر گیلان؛بندرانزلی از دیر باز بندری مهم در تاریخ مدرن این سرزمین بوده است. بندری که دروازه اتصال ایرانیان به اروپا بوده و بسیاری از مراودات تجاری و فرهنگی ما با جهان مدرن از این بندر صورت گرفته است.

علاوه بر این بندرانزلی مهم ترین بندر در تجارت ما به همسایه قدرتمند شمالی بود و البته هنوز هم هست. قرار گیری در مسیر نوستراک و محل اتصال کشورهای غرب آسیا به روسیه و شرق اروپا اهمیت این بندر را چند برابر کرده است .

از طرف دیگر بندرانزلی می تواند نقشی نیز در ابر پروژه یک کمربند یک راه چین داشته باشد که اتصال راه آهن منطقه آزاد به شبکه سراسری می تواند این منطقه آزاد را به مرکزی بی بدیل در کشور تبدیل کند.
از اوایل دهه هفتاد شمسی به تاسی از تجربه موفق مناطق آزاد در بعضی کشورها به خصوص چین سه بندر کشور بنادر آزاد اعلام شدند و یک دهه بعد به واسطه موقعیت خاص راهبردی،  بندرانزلی نیز  منطقه آزاد اعلام شد.

از همان ابتدا علیرغم بسیاری از مشکلات، سرمایه گذاری گسترده ای برای احداث زیر ساخت ها انجام گرفت که می توان به ساخت بندر کاسپین که قرار است بزرگترین بندر شمال کشور باشد و در حال حاضر فاز یک آن عملیاتی شده است اشاره کرد.

امروزه منطقه آزاد انزلی به واسطه مجتمع های تجاری و شهرک های صنعتی خود به قطب گردشگری و تجاری در استان تبدیل شده است و امید می رود به این روند ادامه دهد. منطقه آزاد بندرانزلی عملا می تواند محل اتصال مسیر تجاری کشور عزیز ما در جغرافیای رو به رشد اوراسیا باشد که به باور بسیاری قرن آینده قرن این کشورهاست.
منطقه آزاد انزلی چندین مدیر عامل را از ابتدای تشکیل به خود دیده است که همه این عزیزان بر اساس توانایی های خود چه  کم یا زیاد نقشی در پیشرفت این منطقه داشته اند. ولی تجربه بسیاری از شهروندان استان این بوده که مدیرانی که از بدنه سازمان منطقه آزاد بوده اند توانسته اند اثرات پایدار و سریعتری را در توسعه و رشد منطقه ایجاد کنند.

به نظر بسیاری، اکنون زمان آن است که به مدیری از خود بدنه منطقه آزاد انزلی است این فرصت داده شود که  زمام کار را بدست بگیرد که حتما بیشتر از هر مدیری در طی این سالها شاهد روند توسعه منطقه آزاد انزلی بوده و مشکلات هر روزه را لمس کرده و برای رفع آنها تلاش کرده است.
در همین راستا انتصاب سید مهدی نقوی، مدیری شریف با اشراف کامل به معماری و سیاست های مناطق آزاد و تجربیات موثر از داخل مجموعه با استقبال اعضای هیأت مدیره، شورای معاونین و مدیران سازمان، کلیه ذی نفعانی همچون سرمایه‌گذاران ، شهروندان منطقه ، فعالان اقتصادی و کارافرینان ، رسانه های ملی و استانی و مسئولان و مدیران مرتبط استانی و شهرستانی مواجه گشت که علت العلل این استقبال انتخاب سرپرستی از بدنه مدیریتی سازمان بود.
البته این واقعیت تلخ نیز گفتنی است که جریان های سابق و جریان های نامزد مدیریت از طریق آیدی های فیک و ادرس های اینترنتی ساختگی و جعلی و متقلب سعی می کنند تا فضای مدیریتی جدید منطقه را که می تواند برایشان ناندانی باشد، فی الحال گل آلود کنند تا چون مدیریت سابق ازاین آب شاه ماهی بگیرند.

چنین افرادی از گلایه مندان مدیریت حال حاضر سازمان منطقه آزاد انزلی هستند . افرادی که سعی می کنند با نقل قول های بی پایه و بی مایه و تقلب، هیاهو، تخریب و تحریک رسانه ها و نمایندگان استان و دولتمردان در پایتخت حتی المقدور سلیقه ای عمل کنند و ثبات اقتصادی و آرامش به دست آمده در این فضا را به چالش بکشند.

آنچه مسلم است این است که تصمیم گیران باید با شامه سیاسی و فکر و اندیشه تیزتر و حساس تر و با ژرف اندیشی تصمیم بگیرند چون در این گردوغبار و گردبادی که گلایه مندان و دلواپسان ایجاد کرده اند هیچکس نمی داند که ضربه به چه کسی اصابت می کند و آن زمان که گردباد فرونشست آنگاه معلوم می شود که چه کسی هدف ضربات قرار گرفته است که بی تردید آن فرد سید مهدی نقوی نیست.