به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با اشاره به نامگذاری فاصله زمانی میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به نام دهه کرامت، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان محور اصلی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان شناخته شده و سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت همکاری دارند. مدیر ستاد […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با اشاره به نامگذاری فاصله زمانی میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به نام دهه کرامت، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان محور اصلی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان شناخته شده و سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت همکاری دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به تشکیل شورای استانی دهه کرامت در گیلان افزود: این شورا به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو و تشکل‌های مردمی در توسعه و گسترش نشاط و شادابی مومنانه در راستای معرفت‌افزایی و خدمت‌رسانی بهتر به مردم تشکیل شده است.

وی تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت(ع) را مهم‌ترین هدف تشکیل شورا اعلام و بیان کرد: توجه به ارزش‌های ناب اسلامی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب و نیز نامگذاری سال‌های اخیر به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری، توجه به عملیاتی شدن شعار سال، تعمیق و تبیین فرهنگ زیارت، تقویت و ترویج فرهنگ وقف و نذر از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

دبیر اجرایی شورای استانی دهه کرامت در گیلان با تاکید بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو گفت: باید فعالیت‌ها به منظور تبدیل شدن موضوع خدمت کریمانه به‌عنوان یک فرهنگ و جریان عمومی باشد.

وی بر محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد و خواستار موج آفرینی با به‌کارگیری ظرفیت کلیه رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

رضوانی نژاد به برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام اشاره و بیان کرد: آذین‌بندی و محله‌آرایی مساجد و اماکن عمومی با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی، برگزاری جشن کرامت در مساجد و بوستان‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی مانند غرفه کودک، خانواده، مشاوره و برپایی نمایشگاه در سطح امامزادگان از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری جشن دختران آفتاب تصریح کرد: این جشن به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) با هدف آشنایی با ویژگی‌های شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و ارائه الگوی برتر دختر ایرانی اسلامی به جامعه دختران به همراه تجلیل از دختران فعال برگزار می‌شود.