به گزارش صفیر گیلان؛جلسه بخشدار مرکزی فومن با دهیاران این بخش  جهت آشنایی دهیاران دوره پنجم با قوانین ابلاغی و دستورالعمل های جدید،عصر روز گذشته  در سالن اجتماعات فرمانداری فومن تبین و بررسی شد. احمد قدیمی بخشدار مرکزی فومن در ابتدا با مهم دانستن جایگاه دهیاریها  گفت:دهیاران به عنوان نمایندگان دولت تدبیر امید در روستا باید با همکاری […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه بخشدار مرکزی فومن با دهیاران این بخش  جهت آشنایی دهیاران دوره پنجم با قوانین ابلاغی و دستورالعمل های جدید،عصر روز گذشته  در سالن اجتماعات فرمانداری فومن تبین و بررسی شد.

احمد قدیمی بخشدار مرکزی فومن در ابتدا با مهم دانستن جایگاه دهیاریها  گفت:دهیاران به عنوان نمایندگان دولت تدبیر امید در روستا باید با همکاری طرح ها و سیاست های دولت در روستا را اجرایی کرده و در ارائه خدمات از جناح بازی های سیاسی دوری کنند تا بتوانند به مقوله توسعه روستایی دسترسی پیدا کنند.

وی سند حقوق شهروندی مطرح شده در دولت حسن روحانی را نمونه ایده الی جهت آشنایی با حقوق افراد در شهر و روستا دانست که دهیاران ابتدا باید این سند را با دقت مطالعه و در حوزه کاری خود اجرایی کنند.

photo_2017-12-14_15-13-41

بخشدار مرکزی فومن به تفضیل به تبیین منشور حقوق شهروندی پرداخت و مصداق های آن را در شهر و روستا خاطر نشان کرد.

قدیمی در ادامه به رعایت حق کرامت و برابری انسانی در این منشور اشاره کرد و گفت:اگر چه تشکیل حزبی ساختار سازمانی دولت، یک حق طبیعی و منطقی است اما خدمات دهی باید با رعایت اصل برابری و عدالت، به طور یکسان شامل حال همه اقشار جامعه گردد و از مرزبندی ها سیاسی و خطی جلوگیری شود.

ایشان با اشاره به حق آزادی و امنیت شهروندی در منشور حقوق شهروندی، آزادی را نه بی بند و باری، بلکه رعایت و احترام به قانون دانست که به امنیت اجتماعی منتج می گردد.

بخشدار مرکزی فومن در ادمه به بند حق اداره شایسته و حسن تدبیر این منشور پرداخت و مردم را مستحق به داشتن مدیران شایسته، کاردان و با تدبیر دانست و همه دهیاران را ملزم به داشتن آگاهی، توانمندی و اشراف به قانون کرد و شجاعت در مدیریت و پاسخگویی را از اصول آن دانست.

photo_2017-12-14_15-13-51

دکتر قدیمی از دهیاران خواست رسانه ها را یکی از ارکان پیشرفت روستای خود بدانند و همکاری لازم با جراید و مطبوعات را در دستور کار خود قرار دهند و از نقد های موجود در فضای مجازی و حقیقی دلسرد نشده و با تعامل با این رکن اساسی دموکراسی خواهی، عملکرد خود و دولت تدبیر و امید در حوزه روستا را برهمگان عرضه کنند.

تبیین حق دسترسی به اطلاعات و فضای مجازی، حق مالکیت،حق حریم خصوصی، حق آموزش و پژوهش، حق حیات و سلامت، حق محیط زیست سالم و توسعه پایدار و… از دیگر حقوق شهروندی اشاره شده در این جلسه بود.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان، طرح تفکیک زباله از مبداء، طرح بوم گردی روستایی، تشکیل ستاد بحران در روستا ها را از الویت های مهم ابلاغی استاندار جدید دانست و خطاب به دهیاران دستورالعمل های مربوط به این الویت ها را تاکید و متذکر شد.

قدیمی با تاکید بر تشکیل ستاد بحران و ارائه نقشه و تقسیم بخش مرکزی به هفت قسمت و ایجاد سرگروها در بخش های مختلف جهت تسریع خدمات رسانی به روستاییان، به هنگام حوادث و بلایای طبیعی خبر داد و متذکر شد، اولین فردی که در زمان بحران باید در حوزه حاضر و گزارش دقیق و درست ارائه دهد دهیار است و هر کس که در زمان بحران از عمل خود سر باز زند عزل خواهد شد.

ایشان از همکاری فعالان زیست محیطی(سمن ها) در خصوص تفکیک زباله از مبداء در روستا هاخبر داد و تاکید کرد ؛که با خاطیان در خصوص آلودگی محیط زیست در سطح روستا ها برخورد قانونی و قضایی می شود.

وی با اشاره به شنیده های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص انتقال خود به شهرهای دیگر اینگونه گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی به این حاشیه ها توجه نکرده و همواره خود را با هر مسوولی که در این جایگاه قرار می گیرد و شخص فرماندار وقف دهند./منبع راه سوم