استاندار گیلان دوران پرافتخار دفاع‌مقدس را یادآور عظمت و تأکید کرد؛ که با توجه به اهمیت ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی، برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا بر بستر فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: امام راحل عظیم الشان روحیه مقاومت در برابر متجاوز را احیاء کرد و با دم مسیحایی خویش؛ به همه مردم از زن و مرد و پیر و جوان یادآور شد که باید برای حفظ ارزش ها و کیان میهن، دفاع از کشور و جلوگیری از ادامه تجاوز ، سدی مستحکم باشند.

وی دفاع مقدس را یادآور دوران افتخارآفرینی‌هایی که استواری، عظمت و ایستادگی ملت ایران را به نمایش گذاشت و در تاریخ ثبت شد، دانست و بر ضرورت بازخوانی تاریخ این دوران تأکید کرد و گفت: این واقعیت تاریخی که کشور، مورد تجاوز قرار گرفت و نیروهای مسلح و مردمی در کنار ملت برای مقابله با این تجاوز، لباس رزم بر تن کردند و با همه توان از استقلال، شرف ، کیان کشور و انقلاب خویش با جان و دل دفاع نمودند؛ باید برای نسل جوان تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اگر در آن دوران ، مقابل دشمن سر خم کرده و ایستادگی نمی کردیم؛ امروز نشانی از انقلاب و استقلال باقی نمانده بود، افزود: حاصل پیوستگی مردم و نیروهای مسلح و نیز گروه‌های مقاومت مردمی، تشکیل سرمایه بزرگ‌ اجتماعی است و امروز هم مسیر تعالی کشور با اتکاء به همین سرمایه ارزشمند وحدت و اتحاد ملی را عینیت می بخشد.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در شمایلی دیگر در جبهه جنگ اقتصادی رخ می نمایاند و اثبات کننده مقاومت، امید و پیروزی است، اظهار داشت: بیش از هر زمان دیگری؛ نیازمند به‌کارگیری الگوهای آن دوران پرافتخار و نمایش عزت و سربلندی ملی هستیم.

استاندار گیلان به برگزاری برنامه‌های متعدد به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت اقشار و کارگروه‌های مختلف با استفاده از بستر فضای مجازی و صداوسیما متناسب با شرایط ناشی از کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم اجرای این برنامه های متنوع ، با جلب رضایت خانواده های معظم شهدا ، برای سال های آتی نیز با قوت استمرار پیدا کند.

وی به قرارداشتن در آستانه ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: این مناسبت یادآور فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگمردان و جاودانان تاریخ است که برای تحقق آرمان های انقلاب کارهای بزرگ و با عظمتی را به ثمر نشاندند.

دکتر زارع با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی بخشی از هویت و تاریخ هر ملتی را تشکیل می‌دهد بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت تأکید و تصریح کرد: اقدامات نرم‌افزاری در بخش کتاب، عکس، خاطرات و دستنوشته ها و احداث پارک موزه دفاع مقدس در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به گذشت افزون بر یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره شماری از خادمان سلامت که به خیل شهدا پیوسته اند، اظهار کرد: عالی‌ترین جلوه های ایثار در این مدت از سوی کادر فداکار درمان عیان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: برنامه‌های روز شهدا، روز جانبار و مناسبت‌های پیش رو متناسب با شرایط کرونا با بهره گیری بیشتر از طریق بستر فضای مجازی، رسانه های گروهی و صدا و سیما اجرایی شود.

وی همچنین به اجرای تفاهم‌نامه بین استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ایجاد اشتغال و تأمین زمین برای مسکن ایثارگران طبق زمانبندی اشاره و اضافه کرد: بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در مسیر استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران و نیز ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و اقتصادی با استفاده از بخش خصوصی و حمایت از این عزیزان در جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری همواره تأکید داشته و دارم.

در پایان جلسه به واسطه اقدامات صورت گرفته در آیین تکریم و تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس استان همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری ، لوح تقدیر سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به استاندار گیلان اهدا شد.

همچنین دفتر دوم وصیت نامه کامل ۱۰۶ شهید استان گیلان رونمایی شد.