اختصاصی/صفیر گیلان، سرهنگ عبدالعلی شعبانی پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه شفت با اشاره به فعالیت پلیس فتا در سطح شهرستانهای استان گیلان در راستای برقراری امنیت، گفت: پلیس هوشمند در  کشف و برخورد با جرائم سایبری تلاش های خوبی داشته که این در نتیجه برخورداری پلیس از علم و فنون روز […]

اختصاصی/صفیر گیلان، سرهنگ عبدالعلی شعبانی پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه شفت با اشاره به فعالیت پلیس فتا در سطح شهرستانهای استان گیلان در راستای برقراری امنیت، گفت: پلیس هوشمند در  کشف و برخورد با جرائم سایبری تلاش های خوبی داشته که این در نتیجه برخورداری پلیس از علم و فنون روز و فن آوری های جدید است .

شعبانی با اشاره به اینکه با توجه به وجود سامانه‌های مختلف برای ارتباط و دسترسی مردم با پلیس شاهد رشد تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ هستیم افزود:مدال افتخار پلیس امروز در کنار مردم بودن است که این بر اساس نوع جرائم در حوزه های پلیسی نیاز است تا پلیس متفاوت تر از پلیس گذشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تماس مردم با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در شهرستان شفت، افزود: این افزایش تماس نشانه نقش پلیس و رسانه است.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان در سطح شهرستان از پلیس شد و تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با نصب دوربین‌های مدار بسته در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در سطح شهرستان امنیت را برای شهروندان فراهم  که در این راستای شوراها و دهیاری‌ها می توانند نقش مهمی در سطح روستاها ایفا کنند.

سرهنگ شعبانی در ادامه با اشاره کاهش ۲۷ درصدی تصادفات در شهرستان گفت:شناسایی ۱۵ نقطه حادثه خیز در شهر شفت در حوزه راهنمایی و رانندگی، در راستای کاهش تصادفات از رویکرد ما بوده که تا امروز  ۵۰ درصد این نقاط اصلاح شده است و نزدیک به ۸ نقطه خطر آفرین نیز در دست شناسایی و معرفی می باشد..

وی با بیان اینکه بیش از ۳۸ کارگاه آموزشی در سطح مساجد شهرستان شفت با موضوع توصیه پلیس به شهروندان، تأکید کرد: از ظرفیت بسیج برای پیشگیری وقوع جرائم در سطح شهرستان استفاده می کند.

فرمانده انتظامی شفت با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی دستگیری سارقین و ٣٨ درصد کشفیات سرقت در مقایسه با سال گذشته در این شهرستان،گفت: امروز به برقراری نظم و جلب رضایت مردم و ارتقای امنیت به عنوان وظایف پلیس توجه ویژه‌ای می شود و در شهرستان تا حدودی امنیت برقرار و رسانه ها نیز تلاش کنند تا دغدغه ها را بیان نمایند..

وی با بیان اینکه در زمینه کشف مواد مخدر نیز شاهد رشد ۲۵ درصدی هستیم، افزود: در زمینه کشفیات چوب با کشف و ضبط ۸۴ تن چوب در مقایسه با سال گذشته با رشد ٢٢ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ شعبانی از برخورد نیروی انتظامی با هنجار شکنان خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۳ درصد توقیف موتور سیکلت که ایجاد هنجار شکنی داشتند نیز  از عملکرد پلیس شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان که از رضایت مردم و گردشگران در برقراری امنیت از طرف نیروی انتظامی در منطقه زیارتی امامزاده ابراهیم مطرح شد گفت: حضور نیروی انتظامی در کنترل امنیت این منطقه زیارتی و دیگر مناطق زیارتی شهرستان با کمک و همکاری همه ی عزیزان و مردم و مسئولان باعث ارتقاء امنیت شده و در این طرح سردار فرماندهی انتظامی گیلان نیز نقش پر رنگ داشته است.

سرهنگ شعبانی  ارائه طرح گزارش کار در مناطق گردشگری را رویکرد جدید فرماندهی انتظامی خواند و گفت: به علت حضور بیشتر جمعیت مسافر و گردشگر در منطقه زیارتی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق به خاطر حجم کاری بیشتر این موضوع در شورای تامین شهرستان  در دستور کار و تصمیم به کمک همگانی  برای ایجاد امنیت در این امازادگان گرفته شد.

وی افزود: ایجاد پاسگاه جهت مستقر شدن نیروی انتظامی در این منطقه مهمترین خواسته ماست  زیرا با مستقر شدن نیروی انتظامی ما شاهد کاهش سرقت،نزاع دست جمعی و … خواهیم بود.

//زلیخا صفری راسته کناری

نیروی انتظامی 6706fb9b-75c1-4880-8326-ee2e5d2bc6e0 ce14c3b2-37fb-463c-aca9-a315f0f28f7f 4fdb79d9-ebf1-410a-8587-fd5d35724469 a35a6f5b-df53-4f2e-8ef5-7637ae382c15 ed77d9fd-8bff-4fb2-88a3-2670a7999a2b 855a86a5-290a-4a4b-9b4f-ba6016365f6b