اختصاصی/ صفیر گیلان؛حسن مهرور اصلی رییس هیات مدیره جامعه هتلداران  استان گیلان در اولین همایش  هتلداران گیلان در هتل معین شهرستان فومن که با حضور سرمایه گذاران ،بهره وران ، مدیران هتلها،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و اعضای شورای شهر رشت و  دیگر مسئولان ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین اظهار داشت :استان […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛حسن مهرور اصلی رییس هیات مدیره جامعه هتلداران  استان گیلان در اولین همایش  هتلداران گیلان در هتل معین شهرستان فومن که با حضور سرمایه گذاران ،بهره وران ، مدیران هتلها،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و اعضای شورای شهر رشت و  دیگر مسئولان ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین اظهار داشت :استان گیلان دارای ۱۳۰ هتل و هتل آپارتمان می باشد و به مشتریان و گردشگران ارایه خدمت می کنند.

image_2018_11_14-7_44_41_644_1F2

مهرور  با اشاره به اینکه امروزه در بسیاری از کشورها صنعت گردشگری به عنوان قطبی فرهنگی و اقتصادی مطرح می باشدگفت: بر اساس آمار سازمان جهانگردی، درآمد ناشی از گردشگری اکنون در جهان به مراتب بیش از تولید ناخالص ملی و صادرات می باشد.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان اظهار کرد:در اکثر کشورها اقتصاد ملی به شدت به توریسم وابسته است. در کشور ما ایران و استان زیبای ما گیلان شهرهایی همچون فومن،لاهیجان،املش و رودسر ، انزلی و استار و…  با دارابودن میراث فرهنگی و تاریخی غنی، همچنین با داشتن بافت های قدیمی و محلات کهن که از معماری سنتی و اقلیمی با ارزشی برخوردارند، باعث شده تا در طول سال  مسافران و و توریست های متعددی را به خود جذب کنند که باید به آن توجه شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود : طرح مسافر کاشانه یکی از مواردی است که صنف هتلداران استان گیلان را متضرر کرده است .

مهرور ادامه داد : ظرفیت های گردشگری استان گیلان هنوز نتوانسته است گره ای از مشکلات متعدد این صنف  را حل کند .

image_2018_11_14-7_58_26_101_YJy

ایشان  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت صنعت گردشگری افزود : صنعت گردشگری باید در جهت رونق اقتصادی کشور حرکت کند تا اقتصاد کشور از وابستگی به صنعت نفت دور شود .

وی با بیان اینکه دولتمردان باید توجه بیشتری به سرمایه گذاران این صنف شکننده  داشته باشند گفت : دغدغه های هتلداران و سرمایه گذاران حوزه گردشگری بسیار زیاد است و نیازمند عنایت ویژه ی مسوولین در این زمینه هستیم .

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران استان گیلان در خصوص فعالیت های جامعه هتلداران گیلان اظهار داشت : در سه ماهه گذشته ۱۱۵ جلسه ی کاری توسط هیات مدیره جامعه هتلداران استان گیلان برگزار شده است  و این نشان دهنده ی دلگرمی و انگیزه ای است که اعضای هیات مدیره به ما می دهند .

عکس و گزارش؛زلیخا صفری

image_2018_11_14-7_59_9_249_aYK