به گزارش صفیر گیلان؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اشتغال جوانان برای ما امری مهم است و دولت تدبیر و امید، به فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان، توجهی ویژه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان دکتر محمدباقر نوبخت روز جمعه در […]

   به گزارش صفیر گیلان؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اشتغال جوانان برای ما امری مهم است و دولت تدبیر و امید، به فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان، توجهی ویژه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان دکتر محمدباقر نوبخت روز جمعه در سخنانی بین اقامه دو نماز ظهر و عصر در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: امروز منابعی که در اختیار کشور برای توسعه قرار گرفته، نسبت به چهارسال قبل، به کمتر از نصف تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: چهار سال قبل قیمت هر بشکه نفت حدود ۱۰۴ دلار بود ولی امروز به زیر ۵۰ دلار رسیده و منابع ما از ۲۵۱ میلیارد دلار، به ۱۵۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

معاون رئیس جمهوری افزود: توقعات نامحدودی از سازمان برنامه و بودجه با اعتباراتی مشخص، وجود دارد که مدیریت کردن و پاسخگویی به این انتظارات، کاری بسیار دشوار است.

دکتر نوبخت حضور در دولت را مشابه روزهای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و دوران پرافتخار دفاع مقدس دانست و یادآور شد: چهار سال قبل مقارن با آغاز کار دولت یازدهم با مسئولیتی که به من واگذار شد، برای میثاق با شهیدان در گلزار شهدا حضور یافتم و امروز نیز، در آغاز به کار دولت دوازدهم، مقید شدم تا در مزار شهدا حضور یابم.

وی فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان را مهم تر و بهتر از معرفی آنان به نهاد یا دستگاهی برای اشتغال دانست و گفت: طی جلسه ای که در رشت با حضور مدیران عامل بانک ها برگزار شد، معادل دو هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که بتوانیم افزون بر ۲۱ هزار نفر را مشغول به کار کنیم.

وی با تاکید بر تکمیل زیرساخت ها بویژه در بخش راه آهن و باقی مانده آزادراه قزوین – رشت گفت: می کوشیم زیرساخت های استان در بخش های راه آهن و آزادراه ، قبل از اتمام این دوره به سرانجام برسد.