به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، در راستای سفر وزیر بهداشت به گیلان و با توجه به پیگیری ها و بیان مطالبات شهرستان از سوی حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، دکتر اسماعیل نور صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در شفت با محمدرضا محسنی فرماندار این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، در راستای سفر وزیر بهداشت به گیلان و با توجه به پیگیری ها و بیان مطالبات شهرستان از سوی حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، دکتر اسماعیل نور صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در شفت با محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمود .

در این نشست مقرر گردید دومین بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی کشور در شهرستان شفت راه اندازی شود .
نورصالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه برای راه اندازی این بیمارستان ابتدا ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است افزود : این مبلغ در ادامه افزایش خواهد یافت .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : مراحل اجرایی این طرح به زودی و در ماه های آتی آغاز می شود و شفت می تواند به محل رجوع بیماران نیازمند به خدمات فوق تخصصی توانبخشی تبدیل شود.
فرماندار شفت نیز با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ویژه ، آب و هوای مناسب و نزدیکی این شهرستان به مرکز گیلان و خطوط ریلی می تواند این شهرستان در ارایه خدمات گردشگری درمانی به شهرستان های شمالی کشور متمایز نماید افزود : شرایط و بستر مناسب برای راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی در شهرستان شفت فراهم است .
گفتنی است توانبخشی فرآیندی است که در آن به فرد توانخواه کمک می‌شود تا توانایی از دست رفته خودرا پس از یک واقعه، بیماری یا آسیب که منجر به محدودیت عملکردی وی شده‌است مجدداً به دست آورد.