رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور پیگیری امور مربوط به حوزه سلامت استان گیلان، با معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری-  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای تسریع در روند امور در حوزه سلامت و تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان استان، با دکتر حمید پور اصغری، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی این سازمان دیدار کرد.

#پویش همدلی بامدافعان سلامت_گیلان
#من ماسک میزنم
#به یاری خداکروناراشکست یدهیم

دکتر سالاری ضمن تقدیر از حسن توجه مسوولان سازمان برنامه‌وبودجه کشور، با برشمردن کاستی های حوزه سلامت استان، خاطرنشان کرد: با توجه به جا ماندن استان گیلان از توسعه و تقویت زیرساخت ها در طرح تحول سلامت، فضای فیزیکی بهداشت و درمان فعلی، در شأن مردم این استان نیست. وی افزود: استان گیلان سالانه پذیرای میلیون ها ایرانی از دیگر نقاط کشور است و طبیعتاً، استفاده از ظرفیت های بهداشتی و درمانی در کنار بهره مندی از مناظر طبیعی و تفرجگاه ها، مورد انتظار است.

رییس دانشگاه تصریح کرد: علی رغم سیر توسعه‌یافتگی قابل قبول استان در بخش‌های مختلف، بخش سلامت تا حد زیادی فرسوده است و با وجود تلاش‌های انجام گرفته و افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت و تجهیز مراکز بیمارستانی به تجهیزات پیشرفته پزشکی و سایر تجهیزات سرمایه‌ای، هنوز مردم احساس رضایت ندارند که برای تحقق رضایتمندی این مردم شریف،به یاری بیشتر مسوولان کشور نیازمند هستیم.

دکتر سالاری با مروری بر روند اجرای پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی سایت لاکان رشت، یادآور شد: این بیمارستان به جهت بهره‌برداری و اتمام، نیازمند تامین بودجه است.

وی در پایان با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر، اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار لازم، چندین کلینیک ویژه، مرکز جامع آزمون، طرح‌های توسعه بیمارستانی، توسعه بخش اورژانس و چندین طرح عام المنفعه در دهه فجر به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.