به گزارش صفیر گیلان؛ شهرداررشت تاکید کرد؛مردم باید یاد بگیرند که مشارکت پذیر باشند مرم باید کوچه های فرعی جلوی درب منزل خود را برف روبی کنند و مرد م باید یاد بگیرند تا ماشینهای شخصی خود را خارج نکنند. به گزارش صفیر گیلان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل […]

به گزارش صفیر گیلان؛ شهرداررشت تاکید کرد؛مردم باید یاد بگیرند که مشارکت پذیر باشند مرم باید کوچه های فرعی جلوی درب منزل خود را برف روبی کنند و مرد م باید یاد بگیرند تا ماشینهای شخصی خود را خارج نکنند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ؛ دکتر سید محمد علی ثابت قدم در این جلسه با بیان اینکه در جلسه ستاد بحران ، قبل از بارش برف اخیر همه پیش بینی ها انجام شد اما باز نارضایتی هایی وجود داشت اظهار داشت: سوال من این است که چگونه می شود که کارها طبق پیش بینی ها پیش نمی رود.

وی گفت: از تک تک مدیران مناطق و شهرداران می پرسم چگونه می شود که اینگونه که گزارش می دهید نمی شود ؟ در برف گذشته هم همه چیز اماده بود اما چه رخ داد؟

شهردار رشت مکان گزینی ماشین آلات در نقشه شهر قبل از بحران را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید کارها در لحظه هماهنگ شود چند ساعت قبل از برف باید مکان گزینی و زمان بندی فعالیت ماشین آلات مشخص باشد .

 

 

دکتر ثابت قدم تاکید کرد : مکان گزینی باید محله محور و ناحیه محور باشد و تجربه نشان داده است وقتی موضوعی در زمان وقوع مدیریت شود مشکل ساز می شود .

شهردار رشت افزود: مردم باید یاد بگیرند که مشارکت پذیر باشند مرم باید کوچه های فرعی جلوی درب منزل خود را برف روبی کنند و مرد م باید یاد بگیرند تا ماشینهای شخصی خود را خارج نکنند.

ثابت قدم با بیان اینکه فرماندهی واحد باید انجام شود گفت: به دلیل فشارهای محیطی در زمان بحران مدیریت واحد دچا تغییراتی می شود بنابراین باید براساس نقطه گذاری ماشین الات مستقر شوند تا اگر در نقطه ای کمبودی بود دیده شود.

 

وی با آسیب شناسی در نحوه ارائه خدمات در برف قبل را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: جایگزین هر راننده باید مشخص شود من تک تک ساعتهای حضور رانندگان را می خواهم و شیفت بندی رانندگان باید مشخص شود.

شهردار رشت افزود: نقطه گذاری در پهنه نقشه شهر تا ظهر امروز مشخص شود با رفتن هیاتی نمی توان بحران را کنترل کرد امرز در دنیا با دیتابیس و آی تی مسائل را حل می کنند و ما باید کارها را مانند شهرهای پیشرو انجام دهیم و کنترل داده و فرماندهی اطلاعات باید مدنظر باشد.

ثابت قدم گفت: نمیشود برای اینکه مردم حضور ما را درک کنند لباس فرم پوشید با شومن بودن کاری درست نمی شود باید حس مشارکت مردم را با انجام کار ایجابی تقویت کرد تا مردم ماشینهای خود را خارج کنند.

 

شهردار رشت گفت: نباید با مردم دستوری رفتار کرد مثل همه جای دنیا شهرداری ذاتا مشارکت پذیر است هم شهرداری برای مردم و هم مردم برای شهرداری هستند و در روزهایی که گیر هستید به سراغ مردم نروید ؛ بروید سراغ مردم و محلات و با محلات زندگی کنید.

وی استفاده از ظرفیت هیات امنای محلات در رفع بحرانها را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارهای فرهنگی را در محلات رونق ببخشید سیاستهای تشویقی در محلات برای مشارکت مردم وضع کنید تا حس رقابت محلی و انگیزه ایجاد کنید مثلا کدام محله در برف بهتر عمل کرد به صورت یک مسابقه مطرح شود

وی افزود: دیدگاه مردم را از تمرکز از قسمت منفی برف به قسمت مثبت ان هدایت کنید باید این جایه جایی ذهنی انجام شود و این وظیفه روابط عمومی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی است و محله محوی تنها در کارهای عمرانی و زمانهای خوشی نیست و محله محوری در زمان بحران هم باید باشد و تفکر محله ای باید در سیستم شهرداری جا افتاد.

 

علی بهارمست نیز در این جلسه  با بیان اینکه مسئولیت تعمیر و نگهداری ناوگان براساس اکیپ های سیار و ثابت بر عهده سازمان عمران است و اظهار داشت : این موضوع به این دلیل نیست که اگر منطقه ای بتواند مشکل خود را برطرف کند اقدام نکند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه هر مشکلی باید سریعا رفع شود افزود: دستگاهها باید به سرعت در رینگ خدمت رسانی قرار گیرد.

بهارمست با  اشاره به اینکه هر تقاطعی که راهور اعلام کرد ، باید سریعا بسته شود گفت : نمک پاشی برای تقاطع هم در صورت بسته بودن باید سریعا انجام شود و در حوزه مسکن مهر برنامه ریزی لازم با توجه به معابر زیاد انجام شود.

وی افزود: در مورد تامین سوخت اگر حتی یک درصد منطقه ای سوخت تامین نکرده است سریعا اعلام کند و این امر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست دستگاهی به دلیل نداشتن سوخت از خدمت رسانی خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازها باید پیش بینی شود اظهار داشت : بر هر انچه که باید پیش بینی شود دقت شود تا خدمت رسانی به صورت مطلوب انجام شود .

وی در مورد اقدام برای نوارهای حفاری و نصب علائم رفع خطر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در سال ۸۳ یکی از ماشینهای ما در این نوارهای حفاری افتاد و باید سرعت گیرها حتما شناسایی شوند و آتش نشانی سیستم نمک پاش خود را آماده کند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت : مسیر BRT برای ما بسیار حائز اهمیت است و با توجه به عرض کم این مسیر به سرعت باید مسیر برف روبی شود و میدان حشمت باید سریعا بازسازی شود . وی تاکید کرد : با توجه به وزش باد اگر نیز به هرس درختان است سریعا اقدام شود و یا اگر درختی خشک و خطر افرین است سریعا قطع شود و هماهنگی با اکیپ های منابع طبیعی هم انجام شده است .

بهارمست خاطرنشان کرد: سازمان پسماند با کمک مناطق در حوزه سراوان و جمع آوری زباله اهتمام کامل داشته باشد در برف گذشته هم با وجود برف شدید زباله ها جمع آوری شد و باز هم تاکید می شود مناطق لیست ماشین آلات خود را بروز رسانی کنند و شماره تلفن رانندگان را به ما برسانند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کود الی در هر شرایط باید مسیر لاکان را باز نگه دارد گفت : پیش بینی های لازم انجام شود و ورودی های شهر برای بازگشایی مسیر باید مورد توجه باشد .

معاون خدمات شهری شهرداری رشت بر استفاده درست و بهینه از ظرفیت دستگاهها و تقسیم بندی های انجام شده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تک تک مناطق لیست مسیرها ی اصلی  فرعی خود و دستگاهها را مشخص کرده اند تا ان شاءالله شرایط خوبی فراهم شود و مردم از بارش برف لذت ببرند.

 

مرتضی عاطفی شهردار منطفه  ۲ بارش برف قبل را بسیار با سرعت بالا و کولاک عنوان کرد و افزود: در برف قبلی از ظرفیت بخش خصوص کمتر استفاده شد و امروز پیش بینی کردیم که از اولین ساعات بارش برف بخش خصوصی در کنار ما باشد .

 

پورناصرانی شهردار منطقه یک نیز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در مورد تاکید قرار داد و گفت : جدا از پیمانکاران بخش خصوصی که با معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی هماهنگ شده اند ما نیز خود مستقیما با بخش بخصوصی مذاکره کرده ایم.

 

سمیه رستگار نیز افزود: ما چهار ماشین از بدنه شهرداری در اختیار داریم و چند دستگاه از بخش خصوصی که ربطی به پیمانکاران ما نیز ندارد اجاره کرده ایم و از صبح پنجشنبه باید جلوی درب منطقه ما پارک باشند.

 

رمضانی مدیر عامل اتش نشانی شهرداری رشت نیز با اشاره به بیش از  ۶ هزار تماس در بارش برف اخیر با سامانه ۱۲۵ گفت : از این تعدا  بیش از۴ هزار تماس غیر آتش نشانی بود و تنها ۱۷۰۰ تماس مربوط به شهرداری  بود باید اطلاع رسانی شود تا مردم بی دلیل تماس نگیرند.

در ادامه شهردار رشت با اشاره به شماره ۱۳۷ گفت: مردم این شماره را نمی شناسند و باید برای آشنایی مردم با این شماره روابط عمومی بیشتر اطلاع رسانی کند و باید فاصله اعلام مشکل به این سامانه تا حل ان مورد توجه باشد.

  

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت سرعت در اطلاع رسانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از این رو نیاز است که مدیران و شهرداران مناطق اخبار و گزارشهای خود را برای انعکاس سریع به روابط عمومی ارسال کنند.