به گزارش صفیر گیلان؛نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:آقای رئیس جمهور اگر دوباره وعده کلید و باز کردن قفل‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را می‌دهید تصور می‌کنم مردم دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند. جبار کوچکی‌ نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان و پروژه‌هایی که با حضور وی در این […]

به گزارش صفیر گیلان؛نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:آقای رئیس جمهور اگر دوباره وعده کلید و باز کردن قفل‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را می‌دهید تصور می‌کنم مردم دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند.

جبار کوچکی‌ نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان و پروژه‌هایی که با حضور وی در این استان به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان‌ها فرصت خوبی برای بیان خواسته‌های مردم و مسؤولان است و روحانی برای دومین بار به صورت رسمی به گیلان سفر کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت بر اساس عُرف سفر، رئیس جمهور مروری به وعده‌های سفر قبلی می‌کرد که تا چه اندازه پیشرفت داشته و چند درصد به وعده‌هایی مانند دو رودخانه رشت، تسطیح اراضی و… عمل شده است.

بیش از ۵۰ درصد وعده‌های روحانی در گیلان عملی نشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد وعده‌های رئیس جمهور در گیلان عملی نشده است، گفت: آقای رئیس جمهور مردم مشاهده کردند که عملکرد خوبی در گیلان نداشته‌اید و شما نباید از انتقادها عصبی شوید زیرا حق مردم و نخبگان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه است که عملکرد شما را نقد کنند و شما پاسخگو باشید اما مثل اینکه اشتباه گرفته‌اید و به جای پاسخگویی، دولت‌های قبلی را مورد سؤال قرار می‌دهید.

وی افزود: آقای رئیس جمهور شما امروز باید پاسخگوی عملکرد چهار ساله خود باشید، شما وعده داده بودید با کلیدی که در اختیارتان است تمام قفل‌ها را باز می‌کنید و هر ۱۰۰ روز به مردم گزارش می‌دهید و مردم بر اساس وعده شما رأی دادند و اشتباه نکردند.

کوچکی‌نژاد خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: شما به نحوی در جامعه القا می‌کنید که مردم در سال ۹۲ اشتباه رأی دادند شاید در جلسات محفلی و خلوت خودتان به این نتیجه رسیده‌اید که وعده غیرواقعی به مردم داده‌اید اما مردم تصور کردند درست می‌گویید.

وی اضافه کرد: اگر دوباره وعده کلید و باز کردن قفل‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را می‌دهید تصور می‌کنم مردم دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند ضمن اینکه جای قدردانی دارد از تمام مسؤولان پرتلاش گیلان که با وجود کم‌توجهی دولت شما به این استان توانستند به وظیفه خود عمل کنند هر چند برخی از مدیران شما در مدیریت خانواده خود عاجز هستند و وزرای شما می‌دانند چه سیاستی حاکم است که نمی‌گذارد آنها به وظایف خود عمل کنند.

مانور تبلیغاتی روحانی در گیلان

این مسؤول به عدم حضور روحانی در جمع مردم گیلان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور این بار به جای حضور در جمع مردم و شهرستان‌ها به کنار ساحل در منطقه آزاد انزلی رفت و از مدیرعامل این منطقه تشکر می‌کنیم که توانست بعضی از پروژه‌های نیمه‌تمام «اسکله» و طرح‌های جدید را آماده کند و اگر این پروژه‌ها نبود روحانی مانوری برای تبلیغاتش نداشت.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما چرا به مردم گزارش ندادید که راه‌آهن قزوین‌ـ رشت قبل از دولت یازدهم ۸۲ درصد پیشرفت داشت و ۱۸ درصد باقی مانده را هنوز نتوانستید ۱۰ درصد در مدت چهار سال به پیش ببرید.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: تالار مرکزی پارک ملت رشت بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشت چرا در مدت چهار سال دولت یازدهم به سرانجام نرسید و سد شهر بیجار بالای ۹۵ درصد رشد داشت و تاسیسات انتقال آب به تصفیه‌خانه را نتوانستید آغاز کنید و بسیاری از پروژه‌ها مانند ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین که حتی در این سال‌ها نتوانستید آن را به پایان برسانید در حالی که در دولت قبل بیش از ۱۳۷ کیلومتر آن ساخته شد.

وی سدهای شفارود، پلرود، لاسک و… را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که در دولت روحانی پیشرفت چندانی نداشته و به سرانجام نرسیده است و افزود: تصور نکنید از عملکرد دولت گذشته راضی هستیم، نطق‌ها و مصاحبه‌های بنده در ارزیابی سفرهای رئیس جمهور در آرشیو موجود است و مانند برخی از همکاران نیستم که صفر و صد را ببینیم هر چند وظیفه داریم عملکرد خوب را به مردم گزارش دهیم.

ضعف عملکرد دولت در گیلان / ارائه آمار نادرست به مردم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ورشکستگی کارخانه‌ها را از دیگر عملکرد دولت یازدهم در گیلان دانست و خطاب به روحانی تصریح کرد: تعطیلی کارخانه‌هایی مانند چوکا، کاشی خزر و… عملکرد ضعیف دولت شماست و شما بیان کردید بیشتر از چهار و ۵۰۰ شغل ایجاد کردید، اگر در طول چهار سال آمار داده‌اید با تعطیلی کارخانه‌ها در این مدت مقایسه کنید، آیا رشد داشتید یا ضریب جینی، رشد اقتصادی، طلاق و ازدواج و بسیاری از مشاغل و… استان را اگر با آمار درست مقایسه کنید قطعا به رشد منفی می‌رسید.

وی اظهار کرد: خانمی که مسؤول آمار بود و از آنجا که با خدای خود عهد کرده بود به مردم آمار دست‌کاری شده ارائه ندهد لغو ابلاغ شد و تمام قراردادهای آماری با بخش‌های غیردولتی لغو شده و آمارسازی می‌شود.

کوچکی‌نژاد خطاب به رئیس جمهور گفت: شما اعلام کردید که سرمایه‌گذاری خارجی صفر بود و در دولت شما رشد کرد، گیلان از نظر تراکم پس از کرج و تهران سومین استان کشور است و مردم به راحتی عملکردها را با چشم خود می‌بینند، نیروگاه پره‌سر را سرمایه‌گذاری خارجی می‌دانید که رشد کرده در حالی که در دولت شما نبوده و جای دیگر را می‌توانید نشان دهید مانند سد شفارود، آکواریوم و…

دعوت از یک حزب به جای جلسه با نخبگان و جوانان گیلان/ آقای رئیس جمهور به نصیحت رهبر معظم انقلاب گوش نکرده‌اید

وی با اشاره به اینکه هنوز سرمایه‌گذاری در استان انجام نشده است، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور تبلیغات زودهنگام را آغاز کرده‌اید و به نصیحت مقام معظم رهبری در هفته دولت گوش نکرده‌اید که به جای تبلیغات تا روز آخر برای مردم کار کنید.

این مسؤول با تصریح بر اینکه چرا به مردم وعده اعتدال داده شد و در جلسه نخبگان و جوانان گیلان از یک حزب دعوت کردید، آیا نخبگان دیگری در استان نبودند که دعوت شوند، شاید زود از نقد نگران می‌شوید و مسؤولانی خواستید که شما را نگران نکنند و از یک حزب دولتی استفاده کردند و حتی خبرگزاری‌های منتقد را به جلسه نخبگان خود راه ندادید.

وی متذکر شد: از خداوند متعال خواستار حل مشکلات مردم عزیز کشور به‌ویژه گیلان هستم و برای دولت آینده هر چه که مردم رای دهند و تنفیذ مقام معظم رهبری باشد آرزوی موفقیت دارم و خود را ملزم به همکاری با دولت‌ها دانسته و نقد را به عنوان نماینده مردم وظیفه قانونی و مطالبه مردم می‌دانم./منبع فارس