اختصاصی/ صفیر گیلان،همایش تجلیل از راهداران شهرستان رشت امروز یکشنبه با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت ، عطائی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و جمعی از راهداران در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد. راه، زیر ساخت اصلی توسعه و خدمت رسانی میرشمس مومنی زاده، فرماندار […]

اختصاصی/ صفیر گیلان،همایش تجلیل از راهداران شهرستان رشت امروز یکشنبه با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت ، عطائی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و جمعی از راهداران در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

راه، زیر ساخت اصلی توسعه و خدمت رسانی

میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت در مراسم تجلیل از راهداران این شهرستان گفت: راه، زیر ساخت اصلی توسعه هر منطقه است و زمینه خدمت رسانی به منطقه را فراهم می‌کند.

وی افزود:برای تامین امنیت جانی مردم و ایمنی راه ها ها باید تلاش بیشتری داشته باشم افزود:به رغم انجام کارهای ارزشمند در این حوزه، جا برای کار زیاد است که مدیران  مربوطه بایستی به این مهم اهتمام داشته باشند.

او با بیان اینکه راهداران سفیران بی ادعا جاده‌ها هستند، افزود: ۵۳ ا کیپ، ۵۱۷ راهدار، ۳۲۱ ماشین آلات راهداری در ۲۸ راهدارخانه گیلان آماده خدمت رسانی در مواقع بحرانی به استان هستند.

فرماندار رشت به کاهش آمار تصادفات در رشت اشاره کرد و اظهار داشت: کارهای خوب و ارزشمند انجام گرفته در شهرستان رشت طی سال های اخیر، حاصل  حضور راهداری در کنار پلیس راه و با همکاری دهیاران و بخشداران است.

مومنی زاده تصریح کرد: شهرستان رشت ۹۶ کیلومتر راه درون شهری، ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۰ کیلومتر راه آسفالته و ۶۰۰ کیلومتر راه شوسه دارد.

کمبود امکانات و فرسودگی ماشین آلات کار راهداری را سخت تر می کند

حجت الله عطائی دراین  همایش راهداری را کاری سخت و طاقت فرسا عنوان و خاطرنشان کرد: کمبود امکانات و فرسودگی ماشین آلات کار راهداری را سخت تر می کند این در حالیست که باید در بحران ها ماشین آلات راهداری فعال باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ گروه ، ۵۱۷ راهدار، ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات و ۲۸ راهدار خانه در سطح استان گیلان اظهار داشت: با توجه به فصل زمستان، در زمان حاضر حدود ۴ هزار تن نمک و ۶ هزار تن ماسه تهیه و دپو شده تا در زمان بارش برف در کوتاهترین زمان در سطح راه ها استفاده شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که امکانات شهرستان رشت نیز در بخش راه ها جانمایی شده و جوابگوی خدمات دهی برای ۲ هزار کیلومتر راه نیست، خاطر نشان کرد: ضروریست تا با اهتمام و همکاری بخشداران، تمامی امکانات در بخش ها و روستاها در مواقع بحران بسیج شود و شرکت های خصوصی نیز همکاری کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان طرح کشوری ابرار (اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) را فرصتی طلایی دانست و خاطر نشان کرد: در  اجرای این طرح، بخشداران و دهیاران مصالح را در اختیار ما قرار دهند، ساخت و آسفالت راه ها را ما انجام می دهیم.

 ۴۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان رشت در اولویت آسفالت قرار دارد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رشت نیز در این همایش در سخنانی با بیان این که راهداران سفیران بی ادعای جاده به هموطنان خدمات صادقانه و بی منت ارائه می دهند ، گفت: راهداری یا به نوعی نگهداری نسبت به راهسازی در جامعه ما مغفول مانده و راهدار گمنام است.

اردشیر علیزاده بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رشت با ۳۵ دستگاه مختلف، دو هزار کیلومتر راه همسطح را تحت پوشش دارد که از راه های مهم استان گیلان هستند.

وی خاطر نشان کرد: پرسنل ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رشت علاوه بر خدمات رسانی در این شهرستان، در سیل لرستان به مدت دو ماه و در مسیر مهران ایلام برای زوار اربعین نیز به مدت دو ماه در کنار سایر ادارات استان به انجام وظیفه پرداختند.

علیزاده در ادامه سخنانش با بیان اینکه ۴۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان رشت در اولویت آسفالت قرار دارد که در صورت تامین مصالح انجام خواهد شد گفت: از مردم برای این مشکل معذرت خواهی می کنم.

وی با اشاره به فعالیت دستفروشان، نصب بنرها و تابلو ها در حریم راه ها ، این مهم را از مشکلات نام برد و خاطر نشان کرد: به طور مرتب نسبت به جمع آوری دستفروشان و تابلوها اقدام می شود که باید اهتمام ویژه ای به این بخش قبل از بروز مشکل شود.

در همایش تجلیل از راهداران شهرستان رشت امروز با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار  جمعی از راهداران تجلیل شدند.

۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام گرفته است.

//زلیخا صفری

photo_2019-12-22_06-07-51 photo_2019-12-22_06-08-04 photo_2019-12-22_06-08-26 photo_2019-12-22_06-08-20 photo_2019-12-22_06-08-15 photo_2019-12-22_06-08-09 photo_2019-12-22_06-07-57 photo_2019-12-22_06-08-31