گیلان مسئول آموزش سواد فضای مجازی سپاه قدس گیلان بر لزوم نظارت ویژه والدین بر عملکرد کودکان در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: والدین از رهاشدگی فرزندان در فضای مجازی جدا جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه بری تحلیلی صفیر گیلان؛فاطمه سعیدی امروز در نشست تبیین آسیب‌های آموزش مجازی که به همت انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه نگار گیلان در سازمان بسیج رسانه برگزار شد با اشاره به اهمیت شناخت فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی امروز به فضای گسترده و جذابی برای افراد تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه بر لزوم نظارت ویژه والدین بر عملکرد کودکان در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: والدین از رهاشدگی فرزندان در فضای مجازی جدا جلوگیری کنند.

وی پایین بودن سطح اطلاعات والدین از فرزندان در حوزه فضای مجازی را آسیب جدی عنوان و تصریح کرد: والدین باید در فضای مجازی سطح سواد رسانه ای خود را ارتقا ببخشند؛ زیرا باید گفت پایین بودن سطح اطلاعات والدین از فرزندان در این حوزه موجب بروز ناهنجاری‌هایی از قبیل بلوغ زودرس می‌شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید با ارتقا سواد رسانه ای فرزندان آنان را در این عرصه بیمه کنیم تا بتوانیم بسیاری از آسیب ها در امان باشند گفت: کرونا باعث شده است تا فرزندان ناخواسته در فضای مجازی قرار گیرند.

وی برنامه‌های نظارتی مانند آی نت، استفاده از سیم کارت‌ها با محدودیت دسترسی و عدم اتصال فیلترشکن را از راهکارهای نظارت والدین بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی بیان کرد و افزود: والدین باید با فرزندان خود در فضای مجازی همراه باشند زیرا راهزنان فضای مجـازی در کمین کودکان و نوجوانان  هستند.

مسئول آموزش سواد فضای مجازی سپاه قدس گیلان، کمبود برخی خلاها در زندگی افراد را از دلایل غرق شدن برخی در گرداب فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های مجازی، بسیار مهم است و لازم است ارتباط عاطفی میان دختران با پدر و پسران با مادر در خانواده تقویت شود.

سعیدی با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که «اهمیت فضای مجازی به اندازه ی اهمیت انقلاب اسلامی است» تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جایی دیگر می فرمایند که «اگر رهبر نبودم، مسئولیت فضای مجازی را برعهده می گرفتم».