به گزارش صفیر گیلان، سید‌جلال سید‌محمدی فرماندار صومعه‌سرا از راه‌اندازی اکیپ‌های پزشکی برای ویزیت بیماران بدحال در شهر صومعه‌سرا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد. فرماندار شهرستان صومعه‌سرا گفت: از انجای‌یکه محل تجمع افراد، بستر آماده‌ای برای اشاعه ویروس کرونا می‌باشد، با راه‌اندازی اکیپ‌های پزشکی درمان خانگی در شهر، در صدد هستیم […]

به گزارش صفیر گیلان، سید‌جلال سید‌محمدی فرماندار صومعه‌سرا از راه‌اندازی اکیپ‌های پزشکی برای ویزیت بیماران بدحال در شهر صومعه‌سرا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا گفت: از انجای‌یکه محل تجمع افراد، بستر آماده‌ای برای اشاعه ویروس کرونا می‌باشد، با راه‌اندازی اکیپ‌های پزشکی درمان خانگی در شهر، در صدد هستیم با ویزیت بیماران بد حال در منزل از ابتلا یا اشاعه ویروس کرونا در حد مقدورات جلوگیری کنیم.

وی گفت: بدین منطور دو تن از پزشکان زحمت‌کش شهر بنام‌های آقایان دکتر #عدالت‌_طلب و دکتر #مقدم اعلام امادگی کرده‌اند تا از پنج‌شنبه شب ساعت ۸ در منزل بیماران بد حال متقاضی حضور پیدا کرده و برای ویزیت بیماران به منزل انها مراجعه کنند.

سید محمدی افزود: نحوه برقراری تماس شهروندان توسط اطلاعیه‌های ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان در پرتال اطلاع‌رسانی فرمانداری به شهروندان اعلام می‌گردد.

سید محمدی در ادامه گفت: از آنجایی‌که ازدحام بیماران در مطب‌ها، خود مخاطرات بیشتری ایجاد می‌کند، از پزشکان محترم شهرستان دعوت می‌کنیم در اجرای این طرح همکاری داشته باشند. بدیهی است وسیله نقلیه آماده به همراه راننده و همراهان مطلع در کنار پزشکان خواهد بود.

فرماندار صومعه‌سرا در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان در خصوص ویروس کرونا افزود: بیمارستان شهرستان اماده سرویس‌دهی به همشهریان صومعه‌سرایی است و از چندی پیش نیز تعداد ۲۱ بیمار مبتلا به آنفلوانزا بستری شده‌اند که دو نفر که حالشان نسبتا وخیم است مشکوک به کرونا هستند که آزمایش انها هنوز پاسخ مثبت نداده است.
وی گفت از امروز صبح ۴ نفر از بیماران یاد شده وصعیت عمومی بهتری پیدا کرده وترخیص شدند.

سید محمدی گفت، آنچه که نیاز داریم ملزومات بهداشتی مورد نیاز بیمارستانی برای کادر و بیماران است که به شدت کمبود داریم.

وی از مردم خواست ضمن بیشتر کردن مراقبتهای بهداشتی فردی، هرگونه نگرانی واسترس را از خود دور کنند.

سید‌محمدی گفت: مردم نباید امنیت روحی و روانی خود را از دست بدهند با رعایت بهداشت فردی و مراقبت از خود تا حد زیادی می‌توانیم سلامت خود را تصمین کنیم به همین منطور از حضور بی‌مورد در بیرون و یا مکان‌ها و مجتمع‌های پرتردد حتما خود‌داری شود.

وی در پایان از پزشکان و پرستارانی که امروز در خط اول بحران پیش‌آمده، ایثارگرانه تلاش میکنند تشکر کرده و افزود: از همشهریان عزیز تقاضا داریم صمن حفظ سلامتی در صورت بروز علایم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.

بهبود ۷ نفر از ۲۱ بیمار بستری شده در صومعه سرا | درگذشت بانوی مشکوک به ویروس کرونا

 فرماندار صومعه سرا گفت: تا کنون از ۲۱ بیمار بستری شده بر اثر آنفلوانزا در بیمارستان امام خمینی صومعه سرا ۷ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سید جلال سید محمدی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در شهرستان در حال انجام است، اظهارداشت: از دو نفر مشکوک به کرونا نیز یک زن ۶۳ ساله فوت کرده و حال یک نفر دیگر روبه بهبود است.

وی تصریح کرد : بانوی ۶۳ ساله مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بود که پس از چندروز بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا درگذشت و هنوز نتیجه آزمایش و تست کرونا وی مشخص نشده است.

وی با قدردانی از عوامل مراکز بهداشت ودرمان و بیمارستان امام خمینی صومعه سرا گفت: برای گذر از این بحران، هر شهروندی مسئولیت دارد و در واقع بدون همراهی و مشارکت شهروندان نمی توان در بعد پیشگیری، مقابله و مهار این ویروس در منطقه اقداماتی انجام داد

فرماندار صومعه سرا در ادامه افزود: شهروندان با حفظ آرامش می توانند اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله و جلوگیری از شیوع این ویروس انجام دهند به شایعات که سبب استرس می شود توجه نکنند.
کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.