بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت‌‌خوابی ارتش روز شنبه با حضور استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌بختیاری در مجاورت بیمارستان الزهرا (س) اصفهان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ امیر محسن آذرافروز عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخت‌حوابی ارتش در اصفهان اظهار داشت: طی سالیان متمادی ارتشیان برای نجات جان سربازان زخمی تلاش میکردند تا در نهایت علم پزشکی نظامی در ارتش‌ها یا طب رزم شکل گرفت.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال‌بختیاری ادامه داد: در این راستا بیمارستان‌های صحرایی برای خدمت رسانی سریع در سازمان‌های نظامی همه یگان‌های دنیا دیده شد و در ۷ قرارگاه منطقه‌ای این بیمارستان‌ها دیده شده است و بیمارستان‌های منطقه‌ای ثابت در هنگامی که بحث عملیاتی داشته باشند آنها را کمک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر جنگ، در شرایط بحرانی نیز بیمارستان‌های صحرایی در کنار منطقه آسیب شکل می‌گیرد که سیار بودن و قابلیت انتقال سریع، ارائه حداقل خدمات پزشکی در رزم یا بلایای طبیعی، بینارستان‌های صحرایی فاقد ظرفیت بستری است.

آذرافروز اظهار کرد: برای شرایطی مثل کرونا طراحی جدیدی متناسب با استانداردها و بهترین امکانات توسط نیروی زمینی ارتش برای ایجاد ظرفیت بستری بیماران کرونایی در اصفهان انجام شد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال‌بختیاری بیان کرد: با شروع بیماری کرونا جنگی ویروسی آغاز و خط مقدم ان کادر پزشکی و درمانی بودند و در نیروی زمینی ارتش نیز بیش از ۳۰ نفر از نفر از کادر پزشکی به شهادت رسیدند.

امکان پذیرش ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان صحرایی ارتش از امروز

 ولی رحمانی نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش، درخواست ستاد کرونای استان اصفهان و پشتیبانی مستقیم ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌بختیاری در مدت یک‌هفته کار شبانه‌روزی احداث شد‌.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان افزود: با آماده سازی این بیمارستان ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار کرونایی از امشب فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای اتاق‌های آی‌سی‌یو، اتاق مانیتورینگ و پرستاری، اتاق احیا و مجهز به دستگاه‌های ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، مانیتورینگ قلب است و همه تجهیزات نو و تمامی تخت‌ها بیمارستانی و دارای امکانات لازم است.
رحمانی  افزود: در صورت درخواست مقامات بهداشت و درمان استان و بسته به شرایط امکان افزایش ظرفیت تا ۲۰۰ تخت وجود دارد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان خاطر نشان کرد: مدیریت این بیمارستان امشب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار خواهد گرفت و در عین حال کارکنان پرستار و پزشک ارتش در کنار کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان الزهرا (س) همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به مجموعه خدمات امدادی و مردم‌یاری هوانیروز ارتش، اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۱ مرکز اورژانس هوایی در ۲۱ استان خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: وظیفه ذاتی ارتش حفظ و حراست از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور است ولی یکی از اقدامات ارتش در زمان صلح، مردم‌یاری است و در این راستا ارتش به ویژه هوانیروز در همه عرصه‌های سیل، زلزله و حوادث طبیعی و انسانی در جای‌جای ایران اسلامی حضور موثر داشته و دارد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان اصافه کرد: در بحث ویروس کرونا تمام بیمارستان‌های ارتش آماده باش و در صورت نیاز به مردم ارائه خدمت کرد که از جمله آن بزرگترین بیمارستان صحرایی در تهران ارائه کرد.