به گزارش صفیر گیلان، مهدی پارسا صبح پنجشنبه در نشست با هیئت رئیسه صنف مطبوعات گیلان با اشاره به نقش تشکل‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن، اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای با مجموعه‌ای از رسانه‌ها رو به رو هستیم که در این میان نقش، جایگاه و اهمیت تشکل‌های رسانه‌ای بسیار برجسته است. وی […]

به گزارش صفیر گیلان، مهدی پارسا صبح پنجشنبه در نشست با هیئت رئیسه صنف مطبوعات گیلان با اشاره به نقش تشکل‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن، اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای با مجموعه‌ای از رسانه‌ها رو به رو هستیم که در این میان نقش، جایگاه و اهمیت تشکل‌های رسانه‌ای بسیار برجسته است.

وی با بیان اینکه پنج تشکل جدید رسانه‌ای در گیلان تشکیل و آغاز به کار کرده است، افزود: انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگار گیلان، اتحادیه روزنامه‌نگاران خزر، انجمن ورزش‌نویسان غرب گیلان، خبرنگاران برون‌مرزی و شبکه خبرنگاران محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف فعال است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه در گذشته تنها دو تشکل صنفی خانه مطبوعات و هفته‌نامه‌های گیلان تشکیل شده بود، گفت: امروز تعداد تشکل‌های فعال به هفت تشکل افزایش یافته و شاهد برنامه‌ریزی خوبی در فعالیت تشکل‌های رسانه‌ای هستیم.

پارسا با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد دوقطبی، ناامیدی و فتنه‌انگیزی است، تصریح کرد: رادیو، تلویزیون، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و ماهواره‌ها از جمله ابزارهای جنگ رسانه‌ای هستند.

وی با انتقاد از عدم حمایت یارانه‌ای دولت از پایگاه‌های خبری و تحلیلی، بیان کرد: گردش بیش از ۶۰ درصد رویدادهای خبری از طریق پایگاه‌های خبری و تحلیلی است و بی‌توجهی به این بخش آسیب‌های جدی فرهنگی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به پیشتازی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان‌های کشور، ادامه داد: گیلان، استان نخست کشور در حوزه آموزش خبرنگاران است و بسیاری از دوره‌های آموزشی اصحاب رسانه در سطح کشور با الگوگیری از دوره‌های گیلان برگزار می‌شود.