به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛سردار عزیزالله ملکی شامگاه یکشنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه مشاوره کمک می‌کند تا افراد تصمیم گیری مناسبی در زمینه مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی داشته باشد، گفت: مراکز مشاوره و مددکاری برای کمک به شهروندان در کلانترهای استان دایر است. وی با بیان اینکه در این مراکز در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛سردار عزیزالله ملکی شامگاه یکشنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه مشاوره کمک می‌کند تا افراد تصمیم گیری مناسبی در زمینه مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی داشته باشد، گفت: مراکز مشاوره و مددکاری برای کمک به شهروندان در کلانترهای استان دایر است.

وی با بیان اینکه در این مراکز در حوزه‌های خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، اقتصادی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روان سنجی مشاوره داده می‌شود، افزود: هدف از تأسیس مراکز مشاوره، ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۴ نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد، ۸۲ نفر به مرکز مشاوره و ۷۶۲ نفر نیز به دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کرده و از خدمات مشاوره بهره‌مند شده‌اند.

سردار ملکی تصریح کرد: از بین مراجعان، ۳۷۵ نفر به عنوان شاکی و یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی یا یگان‌های انتظامی و ۳۸۷ نفر نیز به صورت خود معرف و بدون شکایت از فردی خاص و برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به این دوایر مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری انتظامی استان از ۳۷۵ پرونده ارجاعی، ۲۶۶ پرونده معادل ۷۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: مشکلات خانوادگی با ۴۶ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۴ درصد، مشکلات روانی با ۱۱ درصد و مشاوره فردی با ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعان به مرکز مشاوره و مشکلات خانوادگی با ۴۰ درصد، مشکلات حقوقی با ۲۴ درصد و نزاع و درگیری با ۱۹ درصد بیشترین میزان مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات مرکز مشاوره پلیس گیلان در ایام شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره پلیس گیلان به منظور کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری و افزایش احساس آرامش در جامعه، نسبت به ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به خانواده‌ها و افراد آسیب‌دیده اقدام و با ارسال پیامک‌های آموزشی به شهروندان، درج مطالب آموزشی در فضای مجازی، تهیه بروشور و فصلنامه در زمینه روانشناسی و مقابله با استرس ناشی از کرونا، گام‌های مؤثری در بهداشت روانی شهروندان برداشته است.