به گزارش صفیر گیلان، دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان گیلان حجت الاسلام و المسلمین پوریوسفی همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی  پیامی را صادر نمودند ؛ متن پیام به شرح زیر می باشد: سالهاست که در غصه ی اتحاد همگانی جبهه انقلاب به سر می بریم و چشم به […]

به گزارش صفیر گیلان، دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان گیلان حجت الاسلام و المسلمین پوریوسفی همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی  پیامی را صادر نمودند ؛ متن پیام به شرح زیر می باشد:

سالهاست که در غصه ی اتحاد همگانی جبهه انقلاب به سر می بریم و چشم به راه همدلی و هم زبانی جریانات انقلابی هستیم و صد افسوس که همیشه این اختلاف نظرها و تفاوت آرا و سلیقه ها باعث به میدان آمدن خناسان و غرب پرستانِ غیرانقلابی و زبان درازی سوء استفاده گران رسانه ای می شود و گاهی هم باعث اشغال غیر مشروع مناصب مهم نظام اسلامی به دست نالایقان ظاهر الصلاح می گردد.

در حالی که این اتحاد مایه نجات کشور از تمامی مشکلات و تحقق آرمان های ارزنده انقلاب اسلامی است و هیچ فرد و هیچ گروهی ارزش تضعیف ، تخریب و دوری از آرمان های این انقلاب گرانقدرِ عالمگیر را ندارد.
اما به حمد و سپاس الهی ، ما معتقدیم که همه ی جریانات و جبهه مردمی انقلاب در آرمان ها و اهداف خود که برخواسته از مشی ولاتمداری آنهاست اتحاد دارند و سر سوزنی در آرمان های انقلاب و راه اسلام عزیز شک و تردید بخود راه نمی دهند و این اختلافات فقط در مصادیق است نه مفاهیم اصیل اسلامی و انقلابی.
ولی عده ای دلسوز با سخنان ناپخته و نسنجیده ی خود تیشه به ریشه جبهه خودی می زنند و این اختلافات را مایه تضعیف جبهه انقلاب قرار می دهند در حالی که مساله ما یک امر طبیعی در انتخاب مصادیق و افراد است که آن هم از روحیه دقت و انصاف و تدین انقلابی هاست نه مانند جبهه مخالف که بر هر فرد نالایق ، بی دین و بی هویت صرفا بخاطر آرمان های کثیف خود اتفاق نظر می دکنند در حالی که انتخاب یک فرد در جبهه انقلاب بعنوان کسی که دارای همه ی ویژگی های اسلام و انقلاب باشد و امتحان خود را در میدان اجرایی کشور پس داده باشد و هیچ حرف و حدیثی هم برایش وجود نداشته باشد ، بسیار سخت و دشوار است زیرا اولا بسیاری از این عزیزان انقلابی را ما از نزدیک نمی شناسیم و ثانیا مضاعف بر اینکه جریانات پلید خودی و غیر خودی با تخریب و ترور شخصیتیِ جریان انقلاب ، چهره مخدوشی را از آنها ساخته اند و ثالثا بعلت تجارب بد گذشته و تغییر مواضع برخی افراد بظاهر انقلابی این شک و انتخاب سخت تر می شود که باعث ایجاد تردید و عدم اطمینان در انتخاب افراد می گردد.
اما با تمام این تفاسیر و تفاصیل راه حل چیست؟ راه حل از نظر ما ایجاد شفافیت فراگیر در تمامی سطوح برای انتخاب افراد شایسته است. اگر مطالبه ما از افراد دارای صلاحیت قبل از انتخاب آنها شفافیت فراگیر باشد هر کسی انتخاب شود حتما ما موفق و پیروز خواهیم بود و هیچ فردی نمی تواند در جریان جبهه انقلاب اختلاف و انحراف ایجاد کند و رای عزیزان دلسوز را هدر دهد.
مشکل ما امروز نداشتن شفافیت از سمت نامزد های انتخابات و نداشتن مطالبه ی شفافیت از جانب طرفداران و دلسوزان انقلابیست و این چیزی که امروز از شفافیت وجود دارد در حد یک شعار است و تحقق واقعی ندارد . انقلابیون برجسته و ریش سپیدان خون دل خورده ی انقلاب باید اول و آخر تمامی ملاک های انتخاب اصلح و صالح و قرارگرفتن در لیست های انقلابی را شفافیت فراگیر در تمامی سطوح قرار دهند.
در جایی که امیرالمونان علی علیه السلام در خطبه ۵۰ نهج البلاغه خطاب به فرماندهان سپاه خود می فرماید:
(أَلَا وَ إِنَّ لَکُمْ عِنْدِی أَلَّا أَحْتَجِزَ دُونَکُمْ سِرّاً إِلَّا فِی حَرْبٍ وَ لَا أَطْوِیَ دُونَکُمْ أَمْراً إِلَّا فِی حُکْمٍ)
اگاه باشید حق شما بر من آن است که جز اسرار جنگى هیچ رازى را از شما پنهان ندارم، و کارى را جز حکم شرع، بدون مشورت با شما انجام ندهم.
دگر جایی برای پنهان کاری و مخفی کاری سربازی که ادعای خدمت به اسلام و انقلاب دارد نمی ماند.
شفافیت فراگیر یعنی اینکه ، تنها به مشخص شدن آراء نمایندگان در مجلس محدود نگردیم بلکه سطح زندگی، اموال و نحوه بدست آوردن دارایی ها و تمام اقدامات مسئولین اعم از مخارج انتخابات و اسامی تمامی افراد کوچک و بزرگ در ستاد های انتخاباتی باید در اتاق_شیشه‌ای باشد و عدم سوءاستفاده نزدیکان آنان هم باید کاملا شفاف و قابل راستی‌آزمایی قرار گیرد.
شفافیت فراگیر باید اولین مطالبه از هر نامزد انتخاباتی و لیست انقلابی باشد که اول مشخص باشد لیست بر چه اساسی، توسط چه کسانی و با چه معیاری بسته شده وگرنه کم نخواهند بود لیست ها و نامزدهایی که ایام انتخابات دم از گفتمان مقاومت و مبارزه با اشرافیت می‌زنند اما قبل از رأی گرفتن ، خود را برای قرار دادن و قرار گرفتن در لیست‌ها به لابی‌گرها فروخته‌اند. شفافیت امری است که تا حد زیادی درجه پایبندی عملی آنان به شعارها و ادعاهایشان را اثبات می کند.
شفافیت خواهی اگر فراگیر شود دیگر نگران هیچ چیزی نخواهیم بود و هر فردی از لیست و یا جریان انقلابی مستقل به میدان بهارستان رود هیچ فرقی نمی کند و حتی بالاتر از آن ، اگر از جبهه مخالف و معاند هم کسی به ناحق بر کرسی مجلس بنشیند او را به صلابه شفافیت خواهیم کشید.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی پور یوسفی/